Citat:
Ursprungligen postat av
flunetrazepAmish
Som enligt statistiken utgör ca 1% inte 50% eller 80% som de flesta här på flashback verkar tro.
On topic:
Vi hade lika gärna kunnat ha en tråd med rubriken "Varför våldtar kvinnor" och diskuterat just det fenomenet. Hur kan ni bli provocerade av trådnamnet? Känner ni er så utpekade? Jag gör de iaf inte jag ser att i 98% av svenska sexualbrottsfall är gärningspersonen en man. Betyder de att jag som ej är en våldtäktsman ska bli kränkt? Nej, de betyder att VI som män måste sluta slå ifrån oss o låssas att de här inte rör oss.
Inse att de patriarkala strukturerna som upprätthåller könsnormerna leder till att vi män i diskusioner so denna anses hjärndöda, kukstyrda, obotligt kåta med 0 intellekt, moral eller sunt förnuft.
Vill ni uppfattass så? Ja vill de iaf inte...
pEacE!
Jag är inte provocerad, jag utgår alltid från att GM är en man. Däremot finns det ett stort mörkertal av våldtäktsanmälningar som i bästa fall skulle kunna klassas som kränkning då inget våld eller tvång är inblandat, det här förstår man när man ser statistiken och att Sverige ligger i topp tillsammans med nåt land i Afrika.
OBS, medger att jag är ute på lite hal is här och argumentationen inte riktigt håller. Men så här tror jag att det är och det verkar fullständigt rimligt i avsaknad av annan logisk förklaring
Både män och kvinnor måste se sitt ansvar vad gäller våldtäkt det har du rätt i