2014-02-20, 23:25
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blablablu
Varför står det då att man ska inställa sig senast klockan 12.00 på regementet?
Förmodligen, i ditt fall. Så va det flera som var där tidigare och de kunde därför börja med "incheck" tidigare än planerat.

Vet ej! Vi fick hämta ut vår materiel vid 12:00 och då bör ju allt vara klart. Man ska helst inställa sig så tidigt som möjligt på inryckningsdagen står det tydligt i välkomstbrevet man får hemskickat.
2014-02-20, 23:36
Medlem
TheTransporters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Gratis boende har man i alla fall om man väljer att bo på logement

Nej det har man inte!
2014-02-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveItANice
Man får väl hem ett introbrev om vad som är förutsättningar och så att förbereda sig själv med ?
Att om man har tänkt sig jobba på den ort man söker sig till, så är förutsättningen för att få gratis boende eller hyra sängplats på logement, att man ställt/ställer sig i bostadskö i denna eller närliggande ort.

En annan sak som borde vara av yttersta vikt, är att vid mönstringen meddela att man har t.ex. allergi mot nötter.
Om man väljer att "mörka" detta och skriva under "med heder o samvete" att man inte har nån allergi, då sätter man ju blivande befäl i en besvärlig sits.
Det är ju dom som beställer mat o sånt väl ?
Har du nötallergi har du tyvärr inte att göra i försvaret. Baljväxter och nötter är fantastiska ur en näringssynpunkt och det kan finnas i fältransonerna.
Försvaret kan ju givetvis inte anställa soldater som inte kan få utdelad mat i fält.
2014-02-21, 10:36
Medlem
MacheteRampages avatar
Ni som ska till Boden 17 mars, vilket tåg tar ni upp?
2014-02-21, 11:23
Medlem
Knugen-Skuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheTransporter
Nej det har man inte!
Jo, under GSS/T va? Jag fortsatte aldrig men tyckte att yrkesvägledarna sa så.
2014-02-21, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarne
Har du nötallergi har du tyvärr inte att göra i försvaret. Baljväxter och nötter är fantastiska ur en näringssynpunkt och det kan finnas i fältransonerna.
Försvaret kan ju givetvis inte anställa soldater som inte kan få utdelad mat i fält.

Så sant så. Menar bara att det borde väl informeras om vad det är man intygar på heder o samvete om redan i ett tidigare skede t.ex. när man mönstrar.
2014-02-21, 12:15
Medlem
Citat:
En annan sak som borde vara av yttersta vikt, är att vid mönstringen meddela att man har t.ex. allergi mot nötter.
Om man väljer att "mörka" detta och skriva under "med heder o samvete" att man inte har nån allergi, då sätter man ju blivande befäl i en besvärlig sits.
Det är ju dom som beställer mat o sånt väl ?

Mycket riktigt. Vi hade en kille som fick åka förra veckan för att han mörkat sin nötallergi. Löjtnant blev motsatsen till lycklig.
2014-02-21, 13:26
Medlem
Citat:
Så sant så. Menar bara att det borde väl informeras om vad det är man intygar på heder o samvete om redan i ett tidigare skede t.ex. när man mönstrar.

Jag vet inte hur mycket tydligare det kan bli att man med hela sitt väsen mena att det är sant.

Citat:
Ursprungligen postat av ViNTAGE69
Mycket riktigt. Vi hade en kille som fick åka förra veckan för att han mörkat sin nötallergi. Löjtnant blev motsatsen till lycklig.

Åkte han hem samma dag? Eller vad hände?
2014-02-21, 13:28
Medlem
vegetable11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacheteRampage
Ni som ska till Boden 17 mars, vilket tåg tar ni upp?

Jag tar ett tåg från Stockholm som går 17:55, är framme i Boden runt kl 6. Så det blir ett nattåg för min del.
2014-02-21, 13:31
Medlem
MacheteRampages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegetable11
Jag tar ett tåg från Stockholm som går 17:55, är framme i Boden runt kl 6. Så det blir ett nattåg för min del.

05:52? Tar samma tåg i så fall!
2014-02-21, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knugen-Skuk
Jo, under GSS/T va? Jag fortsatte aldrig men tyckte att yrkesvägledarna sa så.

Deltids anställda har gratis mat medans heltidare måste betala.
2014-02-21, 14:37
Medlem
3.1415926535897932s avatar
När kan man anmäla sig till mönstringen till GMU 4? Nån som har koll på exakta datum det är och så också kanske?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in