Citat:
Ursprungligen postat av
DrBrasa
Jag tror inte alls att de mår så där jättedåligt, förutom att det kan vara lite påfrestande med blickar och annat. I vilket fall som helst så tror jag inte att någon av dem mår dåligt pga vad MA gjort utan snarare pga offentligheten kring det. Och det är fullt naturligt, familjemedlemmars lojalitet kommer nästan alltid vara med den egna familjen och inte med rättssystemet eller en död importfru. I slutänden när allt kommer omkring är det egna blodet som räknas. Sedan hur de rättfärdigar det är svårare att säga men mekanismen bakom det är givetvis biologisk och de som intalar sig att deras egna familjer skulle fungera annorlunda lever i en skön illusion och har aldrig mött mycket svåra motgångar.
Jag tror också som du.
Vi överdriver nog gärna när vi ger oss in i bedömningar av hur måendet kan vara i den där
familjen i Lottefors.
Att man är fullt medvetna om att MA är skyldig till Lindas död, det utgår jag ifrån.
Det ska till en oerhörd naivitet bland familjemedlemmarna för att någonting annat ska vara
möjligt. Förmodligen har MA lyckats knåda ihop en historia som man kunnat ge acceptans åt.
Såsom att Linda med sitt dokumenterat hetsiga humör skapat en situation som spårat
ur totalt och där MA helt oavsiktligt råkat vålla hennes död.
Inte alls hans fel. Det var
aldrig meningen att det skulle gå så illa.
Och när det nu olyckat sig på det viset, så varför ska grabben behöva dömas för detta
och åka in på anstalt? Sedan var ju flickan inte svenska heller...
Jo, man har nog köpt Mats "övertygande" förklaring och så har livet fått gå vidare.
Ingenting att göra någonting åt ändå. Bara så jobbigt förstås med att omvärlden inte
riktigt kan släppa taget om eländet utan påminner om det mest hela tiden. Men, men - det
är bara till att härda sig och inte ta vid sig för mycket.
Så man klarar nog det här rätt bra trots allt.
En redan tidigare starkt sammansvetsad familj har med händelserna i Falun inte blivit
mindre sammansvetsad.
I motgångens stund knyts bara banden tätare mellan nära och kära.
Här har det också varit lite av det där: "Vi mot världen".
Nej, vi ska nog inte förvänta oss något plötsligt sammanbrott i den där familjen och att det
i samband med ett sånt skulle komma fram en slutlig sanning om vad som egentligen
hände dagen då Linda Chen miste livet.