2014-02-20, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Otroligt att MAs look-alike som satt och surfade på bussen visste om vilka MA undervisat i skolan eftersom att han sökte fram information om en sådan. Eleven hade dessutom ett mycket ovanligt efternamn och MA hade träffat henne på stan veckan innan. Hur gick det till Lagro?

Otroligt märkligt att MAs look-alike inte planterade bevis mot MA i datorn.. t.ex. hade han kunnat erkänna gärningen i ett Word-dokument eller varför inte göra en sökning på platsen där Lindas kropp eller tillhörigheter dumpades.

Ja, hur kunde man missa en sån perfekt sak, som varit mer troligt än allt annat som ingick i "hitte-på historien", när man lagt ner så mycket tid och resurser på att sätta dit räkätaren.
Citera
2014-02-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Den här kidnappningen av MA och att han placerades vid kroppen hade ett starkt motiv och jag anser att du borde själv kunna tänka ut varför den gjordes.
När MA kidnappades var han inte misstänkt för LC:s försvinnande han hade inte heller spaning på sig, han togs in på rutinförhör hos polisen, men det var mer ett samarbete med dem, som ingick i deras rutiner.
Därför borde du inse om han hade velat åka upp till föräldrahemmet i Lottefors fanns det ingenting som hade hindrat honom, att han skulle ha ljugit om resan om han gjort den med sin dator är helt osannolikt den som tänker efter. Man måste inse att när han använde datorn visste han helt säkert, att det går att spåra färdvägen, och datorn användes mycket flitigt och det var sökningar på allt möjligt, som gjordes på hans dator.
När han sedan häktades efter han kommit till N. Bertilsbo och kom i förhör, det är självklart att han skulle väl inte ljugit om resan och sökningar om han gjort dem, det är helt ologiskt och han hade ingenting att dölja heller.
Men saken är den det var inte MA som åkte med datorn på bussarna och var inte i Tällberg heller.

Om motivet var att sätta dit MA hade de med fördel kunnat skjutsat dit honom på en gång. Hur förklarar du varför man åkte omkring med MA i ett par dagar innan man placerade honom vid kroppen?
Hur förklarar du din tes att random brottsling åker runt med MAs dator, gör sökningar som bara MA borde känna till för att sedan placera datorn i hemmets vedbod?
Berätta gärna en logisk händelsekedja enligt din mening på det sättet du anser händelserna ägt rum. Det ska jag läsa med största intresse.
Citera
2014-02-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudelo
Förstår inte hur Almfamiljen orkar -ingen av de inblandade kan ju leva ett normalt liv i mötet med andra människor.
Alla familjemedlemmarna måste ju möta nya människor som inte ser dem p.g.a skuggan Mats som vilar över dem . Inte roligt att vara känd som mördar-Mats syster/bror/far/mor.
Hur mycket jag än älskar min familj så hade jag inte orkat ha det så här hela livet-hade jag varit Mats hade jag inte kunnat utsätta min familj för något liknande heller-jag hade ju erkänt för att befria familjen ….

Lagro -nu har du fått saker och ting förklarat för dig på norska också hoppas det hjälper.

Det vi vet är att huset där familjen Alm bor har haft neddragna gardiner för alla fönster sedan tiden för brottet. Jag har själv sett en stendöd gård med den röda bilen parkerad på sin plats vid ett par tillfällen mellan några månaders mellanrum.
Familjen mår dåligt i sina tafatta försök att gemensamt förneka det som skett. Någon annan förklaring går inte att finna när man ser hur de stänger allt ute med gardiner, persienner och låsta dörrar. Jag tror inte jag överdriver om jag påstår att det pågår en jäsande deg inne i huset.
En vacker dag brister fasaden. Frågan är vem som spricker först. Just nu anar jag att mamman ligger dåligt till. Hur man än ser saken förstår vi att familjen sjunker alltmer djupare i lögnerna och bristen på socialt umgänge minskar i dramatisk takt för hela familjen, även för de ensanstående dottern. Dottern med samboliv har det kanske lite bättre men ni kan vara säkra på att även hennes liv är gravt försvårat av händelserna. Ska de leva vidare med stämpeln "skyddande av brottslig
Citera
2014-02-21, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Att denna tråden fortfarande lever är otroligt, vilket jävla ältande. MA fixade domstolen och ska ha heder för det, inte för gärningen alla vet han gjort men för kylan att klara sig undan mord. Låt karln få RO
Han ska givetvis inte ha nån heder! Hur är du funtad egentligen? Bara för att någon nekar sig igenom en rättegång ska man ha heder? Är du gravt kriminell eller vad är det för fel på dig?

Mats ska givetvis förföljas till döddagar eller tills han erkänner.
Citera
2014-02-21, 13:28
Medlem
DrBrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det vi vet är att huset där familjen Alm bor har haft neddragna gardiner för alla fönster sedan tiden för brottet. Jag har själv sett en stendöd gård med den röda bilen parkerad på sin plats vid ett par tillfällen mellan några månaders mellanrum.
Familjen mår dåligt i sina tafatta försök att gemensamt förneka det som skett. Någon annan förklaring går inte att finna när man ser hur de stänger allt ute med gardiner, persienner och låsta dörrar. Jag tror inte jag överdriver om jag påstår att det pågår en jäsande deg inne i huset.
En vacker dag brister fasaden. Frågan är vem som spricker först. Just nu anar jag att mamman ligger dåligt till. Hur man än ser saken förstår vi att familjen sjunker alltmer djupare i lögnerna och bristen på socialt umgänge minskar i dramatisk takt för hela familjen, även för de ensanstående dottern. Dottern med samboliv har det kanske lite bättre men ni kan vara säkra på att även hennes liv är gravt försvårat av händelserna. Ska de leva vidare med stämpeln "skyddande av brottslig
Jag tror inte alls att de mår så där jättedåligt, förutom att det kan vara lite påfrestande med blickar och annat. I vilket fall som helst så tror jag inte att någon av dem mår dåligt pga vad MA gjort utan snarare pga offentligheten kring det. Och det är fullt naturligt, familjemedlemmars lojalitet kommer nästan alltid vara med den egna familjen och inte med rättssystemet eller en död importfru. I slutänden när allt kommer omkring är det egna blodet som räknas. Sedan hur de rättfärdigar det är svårare att säga men mekanismen bakom det är givetvis biologisk och de som intalar sig att deras egna familjer skulle fungera annorlunda lever i en skön illusion och har aldrig mött mycket svåra motgångar.
Citera
2014-02-21, 15:01
Medlem
En stamgäst på den resturangen LC jobbat hade genom överhöring hört på resturangen att LC skulle finnas mot Rättvik som blir efter Rv 80. Det här ryktet kom några dagar efter hennes försvinnande.
Kommentar: LC hittades också efter Rv 80, men en avtagsväg från Rv 80.
I Oskarshamn gick ett rykte strax innan LC:s försvinnande, att det blir inget bröllop mellan LC och MA.
Kommentar: Det ryktet var helt korrekt det blev heller inget bröllop.
Den 10/7 görs en beställning av två biljetter från Köpenhamn till Peking, den ena biljetten är i LC:s namn och den andre personens namn är okänd.
Kommentar: LC försvann den 1/7 därför antar jag att den personen som beställde biljetterna borde vetat vad som hänt LC, det blev ingen resa för personerna som återfick alla pengarna för biljetterna.
Strax efter LC:s försvinnande är det en person som uttalar " Linda är död".
Kommentar: Ett påståenden som kan tas som att han visste om att LC var död.
Alla ovan uppgifter finns i förundersökningen.
Senast redigerad av Lagro 2014-02-21 kl. 15:05.
Citera
2014-02-21, 15:46
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrBrasa
Jag tror inte alls att de mår så där jättedåligt, förutom att det kan vara lite påfrestande med blickar och annat. I vilket fall som helst så tror jag inte att någon av dem mår dåligt pga vad MA gjort utan snarare pga offentligheten kring det. Och det är fullt naturligt, familjemedlemmars lojalitet kommer nästan alltid vara med den egna familjen och inte med rättssystemet eller en död importfru. I slutänden när allt kommer omkring är det egna blodet som räknas. Sedan hur de rättfärdigar det är svårare att säga men mekanismen bakom det är givetvis biologisk och de som intalar sig att deras egna familjer skulle fungera annorlunda lever i en skön illusion och har aldrig mött mycket svåra motgångar.
Jag tror också som du.
Vi överdriver nog gärna när vi ger oss in i bedömningar av hur måendet kan vara i den där
familjen i Lottefors.
Att man är fullt medvetna om att MA är skyldig till Lindas död, det utgår jag ifrån.
Det ska till en oerhörd naivitet bland familjemedlemmarna för att någonting annat ska vara
möjligt. Förmodligen har MA lyckats knåda ihop en historia som man kunnat ge acceptans åt.
Såsom att Linda med sitt dokumenterat hetsiga humör skapat en situation som spårat
ur totalt och där MA helt oavsiktligt råkat vålla hennes död. Inte alls hans fel. Det var
aldrig meningen att det skulle gå så illa.
Och när det nu olyckat sig på det viset, så varför ska grabben behöva dömas för detta
och åka in på anstalt? Sedan var ju flickan inte svenska heller...

Jo, man har nog köpt Mats "övertygande" förklaring och så har livet fått gå vidare.
Ingenting att göra någonting åt ändå. Bara så jobbigt förstås med att omvärlden inte
riktigt kan släppa taget om eländet utan påminner om det mest hela tiden. Men, men - det
är bara till att härda sig och inte ta vid sig för mycket.
Så man klarar nog det här rätt bra trots allt.
En redan tidigare starkt sammansvetsad familj har med händelserna i Falun inte blivit
mindre sammansvetsad.
I motgångens stund knyts bara banden tätare mellan nära och kära.
Här har det också varit lite av det där: "Vi mot världen".

Nej, vi ska nog inte förvänta oss något plötsligt sammanbrott i den där familjen och att det
i samband med ett sånt skulle komma fram en slutlig sanning om vad som egentligen
hände dagen då Linda Chen miste livet.

Citera
2014-02-21, 16:06
Bannlyst
Citat:
En stamgäst på den resturangen LC jobbat hade genom överhöring hört på resturangen att LC skulle finnas mot Rättvik som blir efter Rv 80. Det här ryktet kom några dagar efter hennes försvinnande.
Kommentar: LC hittades också efter Rv 80, men en avtagsväg från Rv 80.
I Oskarshamn gick ett rykte strax innan LC:s försvinnande, att det blir inget bröllop mellan LC och MA.
Kommentar: Det ryktet var helt korrekt det blev heller inget bröllop.
Den 10/7 görs en beställning av två biljetter från Köpenhamn till Peking, den ena biljetten är i LC:s namn och den andre personens namn är okänd.
Kommentar: LC försvann den 1/7 därför antar jag att den personen som beställde biljetterna borde vetat vad som hänt LC, det blev ingen resa för personerna som återfick alla pengarna för biljetterna.
Strax efter LC:s försvinnande är det en person som uttalar " Linda är död".
Kommentar: Ett påståenden som kan tas som att han visste om att LC var död.
Alla ovan uppgifter finns i förundersökningen.
Eftersom att Lagro och "sanningen" oftast inte går hand i hand så påpekar jag följande:

Linda Chen försvann den 1/8 och inget annat.

Det är inte i förundersökningen klarlagt att den nämnda biljettbeställningen avser den här aktuella Linda Chen. Det finns fler med det namnet i Sverige,

Det vore önskvärt att du Lagro återkommer här med information om på vilka sidor i förundersökningen du har hämtat dina egentolkade uppgifter.

Överhöring? Vad betyder det? Inget ord som förekommer i det Svenska språket.
Citera
2014-02-21, 16:37
Medlem
Jag beklagar skall var månad 8 och ingenting annat.
Citera
2014-02-21, 17:17
Bannlyst
Citat:
Jag beklagar skall var månad 8 och ingenting annat.
Helt ok.

Vänligen så styrk även dina andra påståenden i inlägget. Det står nämligen inte riktigt så som du återger händelserna i den förundersökning som jag har tillgång till. Lämpligtvis så ange på vilka sidor i förundersökningen som du har hämtat dina uppgifter.
Citera
2014-02-21, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Eftersom att Lagro och "sanningen" oftast inte går hand i hand så påpekar jag följande:

Linda Chen försvann den 1/8 och inget annat.

Det är inte i förundersökningen klarlagt att den nämnda biljettbeställningen avser den här aktuella Linda Chen. Det finns fler med det namnet i Sverige,

Det vore önskvärt att du Lagro återkommer här med information om på vilka sidor i förundersökningen du har hämtat dina egentolkade uppgifter.

Överhöring? Vad betyder det? Inget ord som förekommer i det Svenska språket.
Från förundersökningen:
Sid 3586 Om "överhöring" det står så i förundersökningen men menas väl "tjuvlyssning"
Sid 569-570 Biljettbeställningen
Sid 837 Uttalande om att "Linda är död"
Sid 837-838 Rykten om inget bröllop.
Citera
2014-02-21, 20:13
Medlem
Lagro...allt det där är AVFÄRDAT från utredningen. Liksom vittnet som skulle sett LC på Gruvgatan, den mörka kombin och ALLT ANNAT du går igång på.

MA greps på fyndplatsen. Bara det i sej självt hade räckt för livstid - OM inte tungbenet varit borta, och OM MA.s knäskada hade matchat klacken från LC:s skor (från övervakningsvideon CityGross). Han hade väl en rodnad på halsen eller nåt som också kunnat vara en avvärjningsskada, om jag minns inte. DÅ jävlar hade han inte kunnat slingra sej, det lilla kräket.

Nu är det som det är, kan du inte bara gilla läget och sluta haverera runt i den här tråden (och i Bodentråden) med dina erbarmliga icke-teorier och icke-bevis? Det enda du bidrar med är cirkelresonemang och att ännu fler människor får upp ögonen för MA:s skuld. Och din dårskap.
Senast redigerad av FZappa 2014-02-21 kl. 20:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in