2014-02-18, 23:17
Medlem
Otroligt att MAs look-alike som satt och surfade på bussen visste om vilka MA undervisat i skolan eftersom att han sökte fram information om en sådan. Eleven hade dessutom ett mycket ovanligt efternamn och MA hade träffat henne på stan veckan innan. Hur gick det till Lagro?

Otroligt märkligt att MAs look-alike inte planterade bevis mot MA i datorn.. t.ex. hade han kunnat erkänna gärningen i ett Word-dokument eller varför inte göra en sökning på platsen där Lindas kropp eller tillhörigheter dumpades.
Citera
2014-02-19, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
nja, jag vet inte om jag vill gå så långt. men det är jättebra att familjen alm via "lagro" bumpar tråden så att folk inte glömmer bort mördar-mats. vi får då och då vittnesmål om sightings av mats här i tråden och när han försökte skaffa en ny flickvän att mörda var det några rådiga fb:are som satte stopp för det.

mördar-mats har ju ett nylle som inte går att ta miste på. folk i bollnäs och falun vet hur han ser ut. skulle han gå ut på krogen åker han troligtvis på rejält med däng. mats lever i praktiken i ett fängelse och resten av familjen bär fotboja p.g.a. honom.

Det här är så rätt tänkt. Murphys lag, helt enkelt, för Mats och tjocka släkten...
Citera
2014-02-19, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
En överläkare är inte per automatik rättsläkare. Läkaren uttalade sig inte så som du beskriver Mats Alms skador. Ge oss nu källhänvisning på det du påstår. Lögner är du duktig på. Gör du inte det så kommer jag att ombesörja så att sanningen hamnar här. Det är en röd tråd i dina inlägg beträffande att du måste ljuga för att få ihop din saga. Trist.
Överläkare Håkan Sandler för Rättsmedicinalverket uttalar blandannat.
"Dessa fynd är ospecifica men kan ej uteslutas ha uppkommit i bagageutrymmet på en bil."
Finns naturligtvis i förundersökningen.
Sedan kan man tolka det som man vill, jag har själv läst igenom rapporten och har min uppfattning om de skador han hade på kroppen.
Citera
2014-02-19, 05:23
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Du tycks inte ha förstått det här, sanningen är den att MA blev kidnappad från bostaden och en helt annan person tog hand om datorn och gjorde bussresan upp till Bollnäs och sedan till Falun och Tällberg.
Den här personen med datorn gör det misstaget han visar sig i Tällberg vid fel tid, som gör det omöjligt att han hunnit ta sig till N. Bertilsbo och blir därmed avslöjad.
Sedan åker någon upp med datorn och placerar den i ett hus på gården där familjefadern sedan påträffar den i ett skåp och ringer polisen som kommer och hämtar den.
Den här personen i Tällberg är samma person som åker bussen och skall föreställa MA.
Orsaken att personen åker till Bollnäs är att det skall tros han lämnar datorn i Lottefors, men det gör han inte, utan datorn kommer långt senare dit.
Du måste inse när MA tas in i förhör kan han aldrig veta var datorn varit, därför nästan alla tror att det är han som åker med den, men så är inte fallet.
Det är orsaken att han blir stämplad som lögnare, därför förhören med MA stämmer inte alls överens med trafiken på datorn.
Om MA hade själv åkt med datorn hade han ingen orsak att ljuga, men hela scenariet gjordes mot honom med orsak att få stämplad honom som lögnare.
Det måste erkännas många blev lurade, men inte alla.

Du måste skoja? Tror du verkligen på historien om kidnappare som handmatar MA med tigerräkor? Och vad ville dessa kidnappare ha av MA? Kidnappare brukar ju vilja ha något menar jag. Och varför släppte dom MA? Fick kidnapparna till slut det dom ville ha? Är du till vardags manusförfattare? Om ej så rekomenderar jag dig att göra filmmanus, dock inte om detta fall. Mer Science fiction tror jag.
Citera
2014-02-19, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Du måste skoja? Tror du verkligen på historien om kidnappare som handmatar MA med tigerräkor? Och vad ville dessa kidnappare ha av MA? Kidnappare brukar ju vilja ha något menar jag. Och varför släppte dom MA? Fick kidnapparna till slut det dom ville ha? Är du till vardags manusförfattare? Om ej så rekomenderar jag dig att göra filmmanus, dock inte om detta fall. Mer Science fiction tror jag.
Den här kidnappningen av MA och att han placerades vid kroppen hade ett starkt motiv och jag anser att du borde själv kunna tänka ut varför den gjordes.
När MA kidnappades var han inte misstänkt för LC:s försvinnande han hade inte heller spaning på sig, han togs in på rutinförhör hos polisen, men det var mer ett samarbete med dem, som ingick i deras rutiner.
Därför borde du inse om han hade velat åka upp till föräldrahemmet i Lottefors fanns det ingenting som hade hindrat honom, att han skulle ha ljugit om resan om han gjort den med sin dator är helt osannolikt den som tänker efter. Man måste inse att när han använde datorn visste han helt säkert, att det går att spåra färdvägen, och datorn användes mycket flitigt och det var sökningar på allt möjligt, som gjordes på hans dator.
När han sedan häktades efter han kommit till N. Bertilsbo och kom i förhör, det är självklart att han skulle väl inte ljugit om resan och sökningar om han gjort dem, det är helt ologiskt och han hade ingenting att dölja heller.
Men saken är den det var inte MA som åkte med datorn på bussarna och var inte i Tällberg heller.
Senast redigerad av Lagro 2014-02-19 kl. 11:35.
Citera
2014-02-19, 17:39
Medlem
Hade han inget att dölja? Nu småler jag.
Fattade MA att hans datortrafik kunde spåras och användas som bevis mot honom? Det tror jag helt ärligt att han är för dum för. Möjligen trodde han att han var "untouchable", men det kan jag bara än en gång småle åt. Liksom åt mycket annat du framför som nåt slags alternativa teorier.

Nä, Lagro...han fanns vid fyndplatsen, liksom hans fekalier, hans uppkastningar och hans skoavtryck.

Det räckte för att ridån skulle gå ner. Tyvärr inte hela vägen, men likväl ner.

Det finns TRE saker jag är lite beklämd över i FUP:en/rättegången.
* att hans färska skada på knät aldrig fotograferades
* att förhörsledaren släpper taget precis när MA försagt sej och nästan erkänt
* att man inte klämde åt LA och syrran hårdare, kanske skulle man åtalat dom för medjälp till griftefridsbrottet och/eller skyddande av brottsling (datorn i vedstapeln, pengahjälp till bussresan mm) - dom visste nog fan att han var på flykt.

Det hade varit mycket bra om LC:s telefon hittats också. Jaja. MA hade enbart en jävla tur som lyckades gå fri. Tur som ett helt dårhus.

Svälj nu och gå vidare. Och bara vänta - en dag dyker sanningen upp.
Citera
2014-02-19, 22:28
Medlem
Förstår inte hur Almfamiljen orkar -ingen av de inblandade kan ju leva ett normalt liv i mötet med andra människor.
Alla familjemedlemmarna måste ju möta nya människor som inte ser dem p.g.a skuggan Mats som vilar över dem . Inte roligt att vara känd som mördar-Mats syster/bror/far/mor.
Hur mycket jag än älskar min familj så hade jag inte orkat ha det så här hela livet-hade jag varit Mats hade jag inte kunnat utsätta min familj för något liknande heller-jag hade ju erkänt för att befria familjen ….

Lagro -nu har du fått saker och ting förklarat för dig på norska också hoppas det hjälper.
Citera
2014-02-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Hade han inget att dölja? Nu småler jag.
Fattade MA att hans datortrafik kunde spåras och användas som bevis mot honom? Det tror jag helt ärligt att han är för dum för. Möjligen trodde han att han var "untouchable", men det kan jag bara än en gång småle åt. Liksom åt mycket annat du framför som nåt slags alternativa teorier.

Nä, Lagro...han fanns vid fyndplatsen, liksom hans fekalier, hans uppkastningar och hans skoavtryck.

Det räckte för att ridån skulle gå ner. Tyvärr inte hela vägen, men likväl ner.

Det finns TRE saker jag är lite beklämd över i FUP:en/rättegången.
* att hans färska skada på knät aldrig fotograferades
* att förhörsledaren släpper taget precis när MA försagt sej och nästan erkänt
* att man inte klämde åt LA och syrran hårdare, kanske skulle man åtalat dom för medjälp till griftefridsbrottet och/eller skyddande av brottsling (datorn i vedstapeln, pengahjälp till bussresan mm) - dom visste nog fan att han var på flykt.

Det hade varit mycket bra om LC:s telefon hittats också. Jaja. MA hade enbart en jävla tur som lyckades gå fri. Tur som ett helt dårhus.

Svälj nu och gå vidare. Och bara vänta - en dag dyker sanningen upp.

Ytterligare en sak att vara beklämd över är att polisen inte direkt satte span, gjorde husrannsakan eller tog in Mats på förhör då han "skrikgrät" vid den första polisanmälan.
Citera
2014-02-20, 07:14
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Den här kidnappningen av MA och att han placerades vid kroppen hade ett starkt motiv och jag anser att du borde själv kunna tänka ut varför den gjordes.
När MA kidnappades var han inte misstänkt för LC:s försvinnande han hade inte heller spaning på sig, han togs in på rutinförhör hos polisen, men det var mer ett samarbete med dem, som ingick i deras rutiner.
Därför borde du inse om han hade velat åka upp till föräldrahemmet i Lottefors fanns det ingenting som hade hindrat honom, att han skulle ha ljugit om resan om han gjort den med sin dator är helt osannolikt den som tänker efter. Man måste inse att när han använde datorn visste han helt säkert, att det går att spåra färdvägen, och datorn användes mycket flitigt och det var sökningar på allt möjligt, som gjordes på hans dator.
När han sedan häktades efter han kommit till N. Bertilsbo och kom i förhör, det är självklart att han skulle väl inte ljugit om resan och sökningar om han gjort dem, det är helt ologiskt och han hade ingenting att dölja heller.
Men saken är den det var inte MA som åkte med datorn på bussarna och var inte i Tällberg heller.

Nej min fantasi är inte lika vild som din Lagro. Du får berätta nu vad kidnappningen gällde. Vad var lösensumman? Kontaktades MA´s föräldrar? Syskon? Vem skulle betala?

Det är väl tvärtom uppenbart att det ÄR M*ts A*m som åkt buss, varit på bibliotek osv. Det som är helt ologiskt i denna historia är kidnappningshistorien med bakluckeåkning, handmatning med dyra fina räkor mm mm.

Vad gör pajasen idag? M.A alltså.
Citera
2014-02-20, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telefonista
Ytterligare en sak att vara beklämd över är att polisen inte direkt satte span, gjorde husrannsakan eller tog in Mats på förhör då han "skrikgrät" vid den första polisanmälan.

Så är ju lätt att tycka när man har facit i hand. Annars är det väl ganska orealistiskt att polisen omgående ska sätta span på anhöriga till försvunna personer? Det är kanske heller inte ovanligt att polisen möter av oro "skrikgråtande" anhöriga. Men det behöver ju inte vara ett tecken på att de är skyldiga till försvinnandet.
Citera
2014-02-20, 13:16
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej min fantasi är inte lika vild som din Lagro. Du får berätta nu vad kidnappningen gällde. Vad var lösensumman? Kontaktades MA´s föräldrar? Syskon? Vem skulle betala?

Det är väl tvärtom uppenbart att det ÄR M*ts A*m som åkt buss, varit på bibliotek osv. Det som är helt ologiskt i denna historia är kidnappningshistorien med bakluckeåkning, handmatning med dyra fina räkor mm mm.

Vad gör pajasen idag? M.A alltså.

Han jobbar/utbildar sig som svetsare och ligger jävligt lågt, killen träffar nog inte många människor förutom familjemedlemmar och en och annan i jobb.
Citera
2014-02-20, 17:09
Medlem
hängballens avatar
Att denna tråden fortfarande lever är otroligt, vilket jävla ältande. MA fixade domstolen och ska ha heder för det, inte för gärningen alla vet han gjort men för kylan att klara sig undan mord. Låt karln få RO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in