Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Du måste skoja? Tror du verkligen på historien om kidnappare som handmatar MA med tigerräkor? Och vad ville dessa kidnappare ha av MA? Kidnappare brukar ju vilja ha något menar jag. Och varför släppte dom MA? Fick kidnapparna till slut det dom ville ha? Är du till vardags manusförfattare? Om ej så rekomenderar jag dig att göra filmmanus, dock inte om detta fall. Mer Science fiction tror jag.
Den här kidnappningen av MA och att han placerades vid kroppen hade ett starkt motiv och jag anser att du borde själv kunna tänka ut varför den gjordes.
När MA kidnappades var han inte misstänkt för LC:s försvinnande han hade inte heller spaning på sig, han togs in på rutinförhör hos polisen, men det var mer ett samarbete med dem, som ingick i deras rutiner.
Därför borde du inse om han hade velat åka upp till föräldrahemmet i Lottefors fanns det ingenting som hade hindrat honom, att han skulle ha ljugit om resan om han gjort den med sin dator är helt osannolikt den som tänker efter. Man måste inse att när han använde datorn visste han helt säkert, att det går att spåra färdvägen, och datorn användes mycket flitigt och det var sökningar på allt möjligt, som gjordes på hans dator.
När han sedan häktades efter han kommit till N. Bertilsbo och kom i förhör, det är självklart att han skulle väl inte ljugit om resan och sökningar om han gjort dem, det är helt ologiskt och han hade ingenting att dölja heller.
Men saken är den det var inte MA som åkte med datorn på bussarna och var inte i Tällberg heller.