2014-02-20, 23:57
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Så du menar att du som man aldrig har sagt nej till sex?.

Jag har inte den blekaste aning om hur du resonerat dig fram till denna frågeställning, snacka om en non sequitur.

Citat:
Ursprungligen postat av 1235oops4567
Japp, och lycka till med den biten. Kvinnor är rent generellt dumma i huvudet, vilket är anledningen till att en man som Anders Eklund gifter sig så snabbt han våldtagit och mördat en liten flicka, vilket inte hade skett så länge han bara fortsatt vara en lortig gammal knegare. Skulle nästan vilja påstå att kvinnosläktet förtjänar allt ont de kan få, inklusive våldtäkt, på grund av detta. Men bland majoriteten rötägg (kvinnor) så finns det en del värdefulla människor, och de ska väl inte behöva drabbas för detta.

För att svara på trådstarten så får jag väl dra till med att män har lust till detta, och många kvinnor inte har något emot detta. Naturligt, men udda ur ett civilisationsperspektiv. Grottmän är vi dock oavsett vad, grottkvinnor också.

Jepp, detsamma gäller alla tjejer som ställt sig på kö för att få föda Breiviks barn.
Kvinnor misslyckas med att se hur dom bidragit till allt elände mänskligheten haft.
Senast redigerad av Intotherainbow 2014-02-21 kl. 00:03.
Citera
2014-02-21, 00:00
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Jag har inte den blekaste aning om hur du resonerat dig fram till denna frågeställning, snacka om en non sequitur.

Det lät väldigt mycket så i ditt inlägg. Att det bara är de absolut allra snyggaste männen med mest testosteron som kan neka en tjej till sex.
Citera
2014-02-21, 00:11
Medlem
Citat:
Så du menar att du som man aldrig har sagt nej till sex?

För att vara on topic så tror jag mest på makt-hypotesen.

Man har ju faktiskt intervjuat ett stort antal straffade våldtäktsmän som själva har hävdat att själva sexet inte var huvudsyftet utan just känslan av makt.

Sedan tror jag även den bild vi har av manlig sexualitet som vi ofta för vidare från generation till generation (i och med våra könsroller) är en bov i dramat också.

Identifierar du dig med "män våldtar"?
Ser du dig själv som en potentiell våldtäktsman?
Gör du något konkret för att skydda kvinnor i din närhet för risken att du får för dig att våldta dem?
Citera
2014-02-21, 00:24
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Identifierar du dig med "män våldtar"?
Ser du dig själv som en potentiell våldtäktsman?
Gör du något konkret för att skydda kvinnor i din närhet för risken att du får för dig att våldta dem?

Nej, jag ser mig inte som en potentiell våldtäktsman. Och just därför blir jag inte heller provocerad av rubriken för jag vet att den inte syftar på mig.

Däremot är våldtäkt idag starkt ihopkopplat till manlighet. Vilket beror på den syn vi har av manlig sexualitet. Detta tycker jag är fel.

Och jag tycker även att det är viktigt att lyfta fram att även män kan våldtas. Och att de faktiskt kan våldtas av kvinnor. För som det är idag så har manliga våldtäktsoffer det väldigt svårt och det är ofta som de inte ens tas på allvar när de anmäler. Något jag tycker är fruktansvärt.
Citera
2014-02-21, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ursäkta men vilken kvinna har skurit av en man hans kuk pga att han inte vill gifta sig?
har jag aldrig hör om. Har hört om våldtäkt, grov misshandel samt otrohet varit orsaken, men att inte vilja gifta sig?

Om en kvinna nu klara av att fysisk skära av kuken på en man, varför kan hon då inte våldta honom? kan du förklara den? Vore ju rätt fönedrande aktivitet som en "okontrollerbart arg" kvinna borde kunna göra?

Jag mindes tydligen fel. Han hade varit otrogen såg jag nu.

Och jag sa aldrig att kvinnor inte våldtar män. Det har hänt många gånger att kvinnor våldtagit män.
Citera
2014-02-21, 00:27
Medlem
Intotherainbows avatar
Citat:
Det lät väldigt mycket så i ditt inlägg. Att det bara är de absolut allra snyggaste männen med mest testosteron som kan neka en tjej till sex.

Jag pratar om reproduktion, inte sex.
Citera
2014-02-21, 00:31
Medlem
Citat:
Nej, jag ser mig inte som en potentiell våldtäktsman. Och just därför blir jag inte heller provocerad av rubriken för jag vet att den inte syftar på mig.

Däremot är våldtäkt idag starkt ihopkopplat till manlighet. Vilket beror på den syn vi har av manlig sexualitet. Detta tycker jag är fel.

Och jag tycker även att det är viktigt att lyfta fram att även män kan våldtas. Och att de faktiskt kan våldtas av kvinnor. För som det är idag så har manliga våldtäktsoffer det väldigt svårt och det är ofta som de inte ens tas på allvar när de anmäler. Något jag tycker är fruktansvärt.

Ok. Tror du att dina ambitioner att ta manliga offer på allvar främjas av uttalanden som "män våldtar"?
Citera
2014-02-21, 00:34
Medlem
munspruts avatar
Det är en kombination av dessa punkterna även om några är inne lite på fel spår.

Ang. Våldtäkt så har ju våldtäktsbegreppet urvattnats så mycket (tänk samtyckeslag och falska våldtäkter) att det i princip är möjligt för kvinnor att "våldta" en man. Det är dock inget praktiskt problem ingen man håller på och falskanmäler kvinnor för att de själva varit för fulla eller fått ångest om nån kvinna varit närgången.

Riktig våldtäkt är förstås ett avskyvärt brott, men jag undrar om de är så onormalt egentligen? Kanske är det det som är det normala att vissa män våldtar kvinnor. Jag tänker att det kanske till och med är gynnsamt ur ett biologiskt perspektiv ?? Vad tror ni.
Citera
2014-02-21, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Kul att så många skriver.

Har inte läst allt utan skummat lite lätt över de senaste inläggen där du har skrivit så kan ha missat något.
Jag säger heller inte att du har fel, för själv har jag ingen stark åsikt vad våldtäkt beror på. Är mer i tro på att det är en blandning av lite av varje, men kanske mer betoning på maktspråk samt hur vårt samhälle är strukturerat än att jag tror på att våldtäkt är biologiskt betingat.

Det jag läser hos dig är en lite, i mina ögon då, förenklad syn på "ociviliserat" samhälle. Utan att ha allt för mycket på fötterna, tror inte ens det finns empirisk forskning i saken så är jag rätt övertygad om att det har existerat och existerar stamsamhällen där våldtäkter varit/ är mer sällsynt än hos västvärlden idag..

Våldtäkt förekommer i alla kända kulturer och är en del av "Cultural universials". Som jag skrivit tidigare så finns predisponeringen hos detta hos en del del av populationen precis som att döda. I stort sätt alla är kapabla att döda och vid intervjuer med människor som deltagit i etniska resningar etc. framkommer de ofta att de gör det i ett stadium av eufori, något Pinker tar upp i The blank slate.
Vidare förekommer våldtäkter inom i princip alla djurarter (vet faktiskt inte om de förekommer bland Bonobos men garanterat hos vår andra närmaste släkting Schimpanserna)

http://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_universal
Citera
2014-02-21, 00:36
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ok. Tror du att dina ambitioner att ta manliga offer på allvar främjas av uttalanden som "män våldtar"?

Jag ser inget problem med ett sådant uttalande nej, eftersom kopplingen mellan våldtäkt och manlighet är något som är viktigt att prata om.

Och om man inte kan friställa sig själv från ett sådant uttalande så är man allt bra känslig och petig tycker jag.
Citera
2014-02-21, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av munsprut
Ang. Våldtäkt så har ju våldtäktsbegreppet urvattnats så mycket (tänk samtyckeslag och falska våldtäkter) att det i princip är möjligt för kvinnor att "våldta" en man.

Ja med tanke på att det är en rå-feminist och härdad manshatare som startat tråden kanske man bör prata samma språk som henne, och då blir det genast klart att alla sexuellt aktiva människor någon gång har våldtagit en annan människa utan att veta om det. Kvinnor som män.
Senast redigerad av ManManne 2014-02-21 kl. 00:41.
Citera
2014-02-21, 00:40
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Med tanka på att det är en rå-feminist och härdad manshatare som startat tråden kanske man bör prata samma språk som henne, och då blir det genast klart att alla sexuellt akrtiva människor någon gång har våldtagit en annan människa utan att veta om det. Kvinnor som män.

När har Scott någonsin yttrat att hon hatar män?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in