Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jag vet inte om det är nåt fel på mig, men är det inte jävligt genröst att få låna till sina studier med bara ca 1% ränta?
Hela debatten känns urlöjlig. Själv har jag jobbat extra under hela studietiden och 300 kr hit och dit hade inte gjort någon som helst skillnad.
Jo visst är det generöst, det har jag aldrig förnekat.
Men det rimmar bra med att antalet uppehållstillstånd i landet ökar för varje år, bostadsbristen till asylanter ökar kraftigt, samtidigt som vi från statskassan betalar miljarders miljarder till migrationsverket där kostnaden ökar för varje år, sedan måste vi ju lägga undan pengar för att dessa människor inklusive illegala ska få gratis sjukvård, tandvård, medicinering och rätten till att utbilda sig på valfria gymnasium. Dessutom så betalar staten både en dator och en internetuppkoppling till illegala invandrare för att de ska kunna få chansen att söka jobb i Sverige.
Dessa pengar måste ju komma någonstans ifrån, och vad är då inte bäst än att sänka bidraget till studenter och höja lånet för att på så sätt säkra en högra inkomst framöver?
Dessutom ska ju skatterna höjas också.