Citat:
Sannerligen.
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
2. De är på många sätt ett enfrågeparti som har investerat all sin energi i att begränsa invandringen från vissa kulturer och en stor del av den politiken skulle kunna förenas med liberalism om det angreps från ett annat håll (dvs om de nöjer sig med att begränsa bidragsinvandring och kräva hårdare lagar gentemot brottslingar(dvs brott med riktiga offer)). Om de skulle slänga ifrån sig alla andra frågor och nöja sig med att kräva detta, så skulle de teoretiskt kunna vara en potentiell samarbetspartner för liberaler, och till skillnad från andra punktliberala partier är det inte omöjligt att sd fakstiskt skulle kunna göra det, men vi är inte i närheten av detta just nu.
Det är i princip denna utgångspunkt jag har i mitt samarbete med SD.
Det viktiga är i min mening att man är principfast och inte korrumperas - Så fort man börjar ge efter för särintressen så har man förlorat den liberala andan. "Jo, men nu har vi ju stat, så att rösta igenom ett bidrag till den här saken som är rätt samhällsnyttig ändå är ju inte så farligt" - Detta är när man förlorar den liberala andan. Vad man annars gör rent praktiskt för att hjälpa till i utvecklingen för frihet sålänge man inte kompromissar på de grundläggande liberala idealen är rätt ointressant. Det finns utrymme för många olika vinklar, och jag har personligen iallafall rum i mitt hjärta för alla som inte sviktar i sin liberala tro så fort man skulle kunna gynnas av det personligen (Se Anders Borg i ungdom mot idag exempelvis); oavsett vilket arbetssätt de använder sig av i sin personliga frihetskamp.