2014-02-19, 12:21
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rivarojva
Inget som FUP ger svar på, men sades inte detta av B Nejding i en intern polistidning?

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Länk till tidningen har jag ej men någon annan kanske har länken. Du själv?

Det stod i ett uttalande att Fredrik inte va påverkad alls av den långa häktningstiden, och i FUP står det att han inte vill i fängelse det är hans skräck.
Så fakta först, och inte påhitt om att saken inte förhåller sig på det viset som tagits upp. Det är väldigt knepigt att man måste älta och fråga om sånt som redan har dragits femtioelva gånger. Kanske är svårt att ta in relevant information?
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-19 kl. 12:23.
Citera
2014-02-19, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rivarojva
Inget som FUP ger svar på, men sades inte detta av B Nejding i en intern polistidning?

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Länk till tidningen har jag ej men någon annan kanske har länken. Du själv?

Har du läst tilläggsprotokollet med det sista förhöret i gamla utredningen ?
Vad säger FS om sitt hälsotillstånd ?

Varför säger idioten Berry Nejding något helt annat i Polistidning ?

Min teori, Berry Nejding har svårt att hålla sig till sanningen både inför kollegor och i förhör.
Han saknar den kompetens all förhörsteknik syftar till. Att skapa förtroende.

Berry Nejding är en sopa som FHL.
Citera
2014-02-19, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det stod i ett uttalande att Fredrik inte va påverkad alls av den långa häktningstiden, och i FUP står det att han inte vill i fängelse det är hans skräck.
Så fakta först, och inte påhitt om att saken inte förhåller sig på det viset som tagits upp. Det är väldigt knepigt att man måste älta och fråga om sånt som redan har dragits femtioelva gånger.

Ja håll dig till fakta. Det nämns att han inte vill hamna i fängelse, inget annat.
Vem vill i fängelse ?

Vad säger FS om sin hälsa i tilläggsprotokollet, sista förhöret gamla utredningen ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2014-02-19 kl. 12:40.
Citera
2014-02-19, 12:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Nja... de flesta som mördar sin fru/sambo/sitt ex tar inte livet av sig. Möjligen karvar de sig lite halvhjärtat i handlederna, eftersom man regelmässigt inte döms till livstid om mordet är en del av ett tilltänkt utvidgat självmord. Jag minns inte var, men fanns det inte uppgifter om att FS har cellskräck och var allt annat än opåverkad av häktningstiden?

Fredrik är för feg för att ta sitt liv. Och det stämmer det är ett dödligt våld i nära relation detta fallet, och inget utvidgat självmord. Fegare än detta kräket får man leta efter. Han sitter inlindad hos männen med de vita rockarna nu, som studerar honom och ska se om han är riktigt sjuk, så han har det säkerligen bra.
Citera
2014-02-19, 12:30
Bannlyst
Citat:
Så fakta först, och inte påhitt om att saken inte förhåller sig på det viset som tagits upp. Det är väldigt knepigt att man måste älta och fråga om sånt som redan har dragits femtioelva gånger. Kanske är svårt att ta in relevant information?

Informationen om uttalandet är att MT efter total isolering i en kall cell under lång tid har svåra ryggsmärtor som påverkar honom till den milda grad att han måste anteckna vad han själv säger under pågående förhör. Han klagar högljutt på att han inte får tala med präst ens.

Berry Nejding sammanfattar med en braklögn i personaltidning att FS var opåverkad. Sicket svin han är, Berry, som inte ser till att de mänskliga rättigheterna uppfylls i häktet.

Vilket bemötande förväntar han sig ?
Citera
2014-02-19, 12:34
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det var en sak som Fredrik var rädd för och det var att åka in. "Han behövde sin frihet. Det
var hans värsta mardröm att åka in. Ändå tog han risker. Jag förstår inte det". E**lie uppger
att den gången han åkte fast för marijuanaodling var han rädd för att få fängelse. "Det blev
fotboja och han var glad över det."

896

Se där ja i FUP från ett x, så det ser bra ut kan jag säga. Hoppas han är riktigt orolig nu.
Berry Nejdings analys om att Fegdrik va opåverkad efter lång häktningstid tyder ju på att psykopater klarar att sitta och det länge. Så går det då man skjuter sin fd flickvän med ett påsittande skott.
Bye bye, och det lär inte bli trevligare ju längre tiden går i fängelset.

Nejding skötte det utmärkt på vallningen vid kyrkogården måste tilläggas. Han satte Fredrik i en pinsam situation där man ser att han inte vet vad han ska ljuga om riktigt. Det gick inte direkt ihop.
Den här gången blir det ingen fotboja.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-19 kl. 12:36.
Citera
2014-02-19, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Informationen om uttalandet är att MT efter total isolering i en kall cell under lång tid har svåra ryggsmärtor som påverkar honom till den milda grad att han måste anteckna vad han själv säger under pågående förhör. Han klagar högljutt på att han inte får tala med präst ens.

Berry Nejding sammanfattar med en braklögn i personaltidning att FS var opåverkad. Sicket svin han är, Berry, som inte ser till att de mänskliga rättigheterna uppfylls i häktet.

Vilket bemötande förväntar han sig ?

Jag har hört att Nejding är otroligt trevlig, men det kommer förstås inte från en misstänkt mördare.
En förbannat duktig kriminalare är det hur som helst.

Jag menar... BN-FS: 18-0.
Citera
2014-02-19, 12:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
896

Se där ja i FUP från ett x, så det ser bra ut kan jag säga. Hoppas han är riktigt orolig nu.
Berry Nejdings analys om att Fegdrik va opåverkad efter lång häktningstid tyder ju på att psykopater klarar att sitta och det länge. Så går det då man skjuter sin fd flickvän med ett påsittande skott.
Bye bye, och det lär inte bli trevligare ju längre tiden går i fängelset.

Nejding skötte det utmärkt på vallningen vid kyrkogården måste tilläggas. Han satte Fredrik i en pinsam situation där man ser att han inte vet vad han ska ljuga om riktigt. Det gick inte direkt ihop.
Den här gången blir det ingen fotboja.
Var det inte hon som berättade att FS hade jonglerat med en 140 kg-karl? Tror du på allt som står i förhör?

Alla är rädda för att åka i fängelse, men det är inte samma sak som att ha cellskräck.
Citat:
Nja... de flesta som mördar sin fru/sambo/sitt ex tar inte livet av sig. Möjligen karvar de sig lite halvhjärtat i handlederna, eftersom man regelmässigt inte döms till livstid om mordet är en del av ett tilltänkt utvidgat självmord. Jag minns inte var, men fanns det inte uppgifter om att FS har cellskräck och var allt annat än opåverkad av häktningstiden?
Det vore intressant att få veta varifrån smålandtintin har fått uppgiften, eller är det bara spekulation och försök att skapa en trådsanning?
Citera
2014-02-19, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Citat:
Ursprungligen postat av Smålandtintin

Det vore intressant att få veta varifrån smålandtintin har fått uppgiften, eller är det bara spekulation och försök att skapa en trådsanning?
http://www.dn.se/sthlm/misstankt-mord-pa-mamma-och-son/ är bara ett exempel.
Där skriver kriminolog Mikael Rying att det normalt inträffar 1-2 utvidgade självmord per år i Sverige. Kan vi vara överens om att det sker mer än 1-2 mord på fruar/sambo/ex i Sverige om året? Kan vi också vara eniga om att det förekommer ett antal fall varje år, där gm plåstras om för självmord, men inte behöver någon längre sjukhusvård?
Enligt HD:s dom 5613/12 (Bajonettmordet) är ett mord med efterföljande självmordsförsök som avbrutits av polisen enligt rättslitteraturen att bedöma som dråp, så därför torde det stå klart att "självmordsförsök" kan ge lägre straff.
Citera
2014-02-19, 13:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
http://www.dn.se/sthlm/misstankt-mord-pa-mamma-och-son/ är bara ett exempel.
Där skriver kriminolog Mikael Rying att det normalt inträffar 1-2 utvidgade självmord per år i Sverige. Kan vi vara överens om att det sker mer än 1-2 mord på fruar/sambo/ex i Sverige om året? Kan vi också vara eniga om att det förekommer ett antal fall varje år, där gm plåstras om för självmord, men inte behöver någon längre sjukhusvård?
Enligt HD:s dom 5613/12 (Bajonettmordet) är ett mord med efterföljande självmordsförsök som avbrutits av polisen enligt rättslitteraturen att bedöma som dråp, så därför torde det stå klart att "självmordsförsök" kan ge lägre straff.
Det var cellskräcken jag frågade om.
Citera
2014-02-19, 13:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var cellskräcken jag frågade om.
Det var inte lätt att läsa ut av ditt inlägg.
Jag hade för mig att det framkommit i tråden att han farit illa i häktet. Stämmer inte det? Har han mått bra där?
Jag poängterade att jag inte hade uppgifterna framför mig, så om han inte farit illa i häktet ber jag om ursäkt!
Citera
2014-02-19, 13:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det var inte lätt att läsa ut av ditt inlägg.
Jag hade för mig att det framkommit i tråden att han farit illa i häktet. Stämmer inte det? Har han mått bra där?
Jag poängterade att jag inte hade uppgifterna framför mig, så om han inte farit illa i häktet ber jag om ursäkt!
Jag trodde det framgick av sammanhanget att det var cellskräcken vi diskuterade. Den enda platsen jag hittar ordet cellskräck på är ett inlägg där letsdoit tror att FS har cellskräck. Detta förstärkte du på ett sätt som fick det att låta som om det fanns belägg.

Fara illa i häktet kan man göra oavsett cellskräck eller inte. Jag har inte cellskräck, men nog katten skulle jag må illa av att sitta i häkte ett halvår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in