Citat:
Ursprungligen postat av
Eerieye
Det klassiska är annars att gm klappar ihop och får läggas in på psyket, eller rentav tar livet av sig. Jfr han som sköt sitt ex i Torp, eller i Örgryte eller var det var. Han ringde en kompis och erkände och sedan greps han och hamnade på psyket.
FS satt häktad i sex månader och var "påfallande opåverkad" av det. Så något passionsmord tror jag inte på - inte om det var FS som gjorde det iaf.
F-n vet om han inte är oskyldig ändå... var i h-e finns motivet?
Att tilltalade försöker ta livet av sig är relativt ovanligt har jag fått för mig. Att de
lyckas är än ovanligare. Närmast tänker jag på fallet med Norakvinnan där den misstänkte gjorde slut på sitt liv med hjälp av sina skosnören då han lämnades obevakad på gymmet för en liten stund.
Att FS stundtals varit helt oberörd kanske delvis kan förklaras av att han fått tilldelat Tramadol för sin arma rygg. FS såg till att halta så mycket som möjligt kring gångfärderna vid Hovrättens förhandlingar, om inte för att visa att han varit oförmögen att konka paket så för att preparera för förskrivning av mer Tram.
Glöm det där med motiv, mord har utförts och kommer utföras, utan att det för en utomstående framgår som en logisk konsekvens av en förståelig motivbild. Kanske står motivet att finna i "
-hela livssituationen" kombinerat med en halv låda Staropramen insupen i garaget i Övre Röra. Pang! Så enkelt kan det nämligen vara.