Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Nej det gör jag inte. Jag säger att just det här med barnen hade man inte behövt ta upp på en kyrkogård. Man behövde inte spotta heller. Situationen med barnen är inte relevant för fallet. Har du ens sett filmen, då du anser att FS själv tar upp barnen? Han blir ju mer eller mindre pressad till att säga vad det är han menar med "livssituationen". Gång på gång säger han till polisen (han inte heller har förtroende för) att det har han inte med att göra. Tror du han hade haft en mer tillmötesgående attityd mot en polis han känt förtroende för? När han väl nämner detta med barnen med orden "situationen med mina barn" så måste liksom polisen säga "Sköter du det?" Är det en vårdnadstvist dom utreder i filmen? Det är inte relevant för fallet. Och hur situationen uppstod som inte var så bra med barnen... ja det vet vi ju som sagt. MJ var ju inte helt oskyldig i det. (...).
Det är inte en ursäkt men en förklaring att pappor ibland försvinner (försvunna mammor är betydligt sällsyntare), det blir någon sorts blockering/spärr och tjat från mamman och andra om vidare kontakt eller att pappan ska ta sitt ansvar ökar på ångesten och blockeringen.
Pappa kan vilken snubbe som helst bli, förälder är en annan femma.
Personlighet, mognad, ansvarstagande och empati saknas ibland, skuld och ångest kan dock finnas där ändå.
Alla fixar inte det där, av egoism eller vad det nu är för eventuella psykiska problem som ligger bakom.
Missbrukare tex sätter alltid drogerna före allt annat.
Citerar K Januck "När han säger
ja menar han
nej" (Boken heter Anhörig).
En vuxen man som inte bryr sig om sina barn förtjänar ingen respekt, är man farsa får man ta sig i kragen. Sök hjälp eller vad som helst men svik inte dina barn!
Alla vet vad som är det primära syftet med att ha sex (barn) och därför skyddar man sig om man inte vill ha barn.
Gör man inte det får man fan ta konsekvenserna, även den konsekvensen att folk kommer påpeka för en att man är en usel förälder om det är så.
Dvs. Jag tycker inte frågan om barnen är upprörande.