2014-02-18, 21:43
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jasså? Jag tycker det hade varit bättre för utredningen om fhl var någon som FS litade på. Precis som Smålandstintin belyste tidigare. Det hade nog gett utredningen mer skulle jag tro.
Jag bryr mig inte så mycket om vilket fack du sätter mig i. Detta är ett diskussionsforum där alla får diskutera kring fallet. Tycker du att FUP är perfekt och felfri? Tycker du utredningen är bland de bästa utredningarna du läst?

Sen vill jag poängtera att jag inte försvarar FS. Jag kritiserar utredningen. Men du tycker kanske att det är samma sak....?
Det fetade.

Om det bara är utredningen du kritiserar så får du vara tydligare med det. Dina inlägg pekar på att du håller med Fredrikkramarna. Fredrik har tagit livet av Marina oavsett hur dålig utredning polisen gjorde. Det har även fastställts - till slut.
Citera
2014-02-18, 21:58
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det lider mot att RPUn är klar och det ska bli intressant den 28 februari att veta om han medverkat till den eller inte. Surat kanske och gjort en Schurrer. Sen kommer domslutet vilket tenderar att falla på den högre skalan.
Det fetade.

Om Fredrik "gjort en Schürrer" så hade vi förmodligen redan fått reda på det.
Citera
2014-02-18, 22:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det fetade.

Så kan det vara, men man vet det inte. Det behöver inte läcka från RPK.
Intressant med strafflängden är det i alla fall. Riktigt spännande att få se domslut och resonemanget kring det.

Citat:
Menar du Fredrik? Grät - inte en chans, i så fall krokodiltårar.

Barnen tog Fredrik själv upp.

Det är ingen smaksak. Se filmklippet igen, så kanske du omvärderar situationen ?

Psykopater gråter också, men det är ingen känsla bakom krokodiltårarna.
Barnen är förskonade att slippa Fredrik eftersom han inte va speciellt intresserad.
Citera
2014-02-19, 05:19
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Det är ingen smaksak. Se filmklippet igen, så kanske du omvärderar situationen ?

Nej det gör jag inte. Jag säger att just det här med barnen hade man inte behövt ta upp på en kyrkogård. Man behövde inte spotta heller. Situationen med barnen är inte relevant för fallet. Har du ens sett filmen, då du anser att FS själv tar upp barnen? Han blir ju mer eller mindre pressad till att säga vad det är han menar med "livssituationen". Gång på gång säger han till polisen (han inte heller har förtroende för) att det har han inte med att göra. Tror du han hade haft en mer tillmötesgående attityd mot en polis han känt förtroende för? När han väl nämner detta med barnen med orden "situationen med mina barn" så måste liksom polisen säga "Sköter du det?" Är det en vårdnadstvist dom utreder i filmen? Det är inte relevant för fallet. Och hur situationen uppstod som inte var så bra med barnen... ja det vet vi ju som sagt. MJ var ju inte helt oskyldig i det.

Citat:
Det fetade.

Det förstår du väl? Det är en enorm skillnad mellan att en random mördare försvinner fortare än f-n från brottsplatsen jmf. med att expojkvännen som fortfarande bor i huset gör samma sak??

Men om vi stannar upp och funderar kring din fråga en stund. Vart skulle Fredrik stuckit? Och när polisen till slut hittat honom, vad skulle han då hittat på? Fredrik anser nog att han var smart nog, och med facit hand klarade han ju sig ett antal år...

Om man har mördat någon så är det nog ganska vanligt att man drar. Oavsett vem man mördat. Se på den idioten som mördade två av sina barn och den tredje överlevde. Han planerade dådet och tände eld på huset och satte sig i bilen för en tur till Öland.

Citat:
Det fetade.

Om det bara är utredningen du kritiserar så får du vara tydligare med det. Dina inlägg pekar på att du håller med Fredrikkramarna. Fredrik har tagit livet av Marina oavsett hur dålig utredning polisen gjorde. Det har även fastställts - till slut.

Det är många som förstår att jag inte försvarar FS. Att du inte förstår det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med.
Citera
2014-02-19, 05:34
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Se det själv, igen. FS pekar ut en parkeringsruta som inte längre gick att parkera på, pga att markarbeten hade utförts. Därefter kontrollerar polisen inte om platsen var uppgrävd innan den 28/7. Man var dock noga med att kolla om det hade funnits öppna gravar den natten.

Jag skulle vilja påstå att FS verkligen hade varit på platsen ungefär när han sade att han hade varit det. Sedan är det en annan fråga vad han gjorde där.
Citera
2014-02-19, 05:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det fetade.

Det förstår du väl? Det är en enorm skillnad mellan att en random mördare försvinner fortare än f-n från brottsplatsen jmf. med att expojkvännen som fortfarande bor i huset gör samma sak??

Men om vi stannar upp och funderar kring din fråga en stund. Vart skulle Fredrik stuckit? Och när polisen till slut hittat honom, vad skulle han då hittat på? Fredrik anser nog att han var smart nog, och med facit hand klarade han ju sig ett antal år...

Han kunde inte sticka eftersom han är luspank, så det va det sista åklagaren va orolig för.
Inte en enda krona så vad fan skulle han ta vägen va? Skrattretande inget annat.

Idiotadvokaten menade att han är oskyldig för att han infann sig i HR, men den advokaten är ju en halmhatt så något av värde har han inte lyckats framhålla.

Skulle Fredrik sticka? Nä, tror inte han hann att stjäla såpass av Marin så han kunde det den parasiterande bidragstagaren. Nu kanske han tjänar några tior om dagen så det kan han ju spara tills han kommer ut 2027 eller nåt-

Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-19 kl. 05:50.
Citera
2014-02-19, 05:40
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Han kunde inte sticka eftersom han är luspank, så det va det sista åklagaren va orolig för.
Inte en enda krona så vad fan skulle han ta vägen va? Skrattretande inget annat.

Idiotadvokaten menade att han är oskyldig för att han infann sig i HR, men den advokaten är ju en halmhatt så något av värde har han inte lyckats framhålla.

Skulle Fredrik sticka? Nä, tror inte han hann att stjäla såpass av Marin så han kunde det den parasiterande bidragstagaren. Nu kanske han tjänar några tior om dagen så det kan han ju spara tills han kommer ut 2027 eller nåt-

Jag vill minnas att han hade kontanter på sig då han togs in?
Sen tycker jag att smutskastningen av såväl advokaten som förra åklagaren är otroligt barnsligt.
Citera
2014-02-19, 05:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Är det är möjligt att återskapa smset med en avbokad date?

Varför skulle man ödsla pengar, tid och energi på det? Det är väl ganska meningslöst att återskapa detta, så jag förstår inte det alls. Kan man inte återskapa då han satt på kyrkogården en hel natt?
Det är ju så långt bort från att vara intressant med ett sms då konversationen fanns via datorn.
Och vederbörande har ett alibi. Är det så att man tror att någon annan har mördat Marina istället för Fredrik? Tror inte någon anser detta längre direkt det är alldeles för uppenbart. Så pass att annan gm är utesluten i alla fall rent juridiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Tror inte polisen tog en avbild av JE:s telefon då det begav sig. Nu lär det tyvärr vara försent, även ifall tekniken finns.
Nu gick det bra för åklagaren även utan detta bevis, som tur är.

Det behövdes nog inte nä. Det är otroligt dumt att ens nämna det i läge väntan på strafftid.
Och varför skulle man inkräkta på en helt oskyldig person och dennes telefon? Helt sjukt om du frågar mig, men man tänker väl inte längre än vad näsan räcker.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-19 kl. 05:47.
Citera
2014-02-19, 05:50
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Varför skulle man ödsla pengar, tid och energi på det? Det är väl ganska meningslöst att återskapa detta, så jag förstår inte det alls. Kan man inte återskapa då han satt på kyrkogården en hel natt?
Det är ju så långt bort från att vara intressant med ett sms då konversationen fanns via datorn.
Och vederbörande har ett alibi. Är det så att man tror att någon annan har mördat Marina istället för Fredrik? Tror inte någon anser detta längre direkt det är alldeles för uppenbart. Så pass att annan gm är utesluten i alla fall rent juridiskt.

Det behövdes nog inte nä. Det är otroligt dumt att ens nämna det i läge väntan på strafftid.

Nu är det kanske lönlöst och inaktuellt. Men nu är inte det här tråden om nya rättegången. Jag ifrågasatte varför man inte gjorde det då det begav sig.

Vad menar du med din sista mening som jag fetat? Men inte utrett?
Citera
2014-02-19, 08:29
Medlem
Citat:
Det fetade.

Jag tyckte arbogafallet var för obehagligt och har inte koll på vad "en shurrer" är.
Berätta gärna.
Citera
2014-02-19, 08:43
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Jag tyckte arbogafallet var för obehagligt och har inte koll på vad "en shurrer" är.
Berätta gärna.
Hon vägrade medverka på undersökningen:
Citat:
Han har tagit del av utlåtandet och tycker att kollegerna i Huddinge gjort en bra bedömning utifrån förutsättningarna.
– Det finns inga tecken på någon allvarlig psykisk problematik.
Sten Levander, professor emeritus i psykiatri och rättspsykiatri, håller inte med – att Schürrer vägrar medverka är i sig ett tecken på allvarlig psykisk störning:
– Jag känner igen det där. Teamet duger inte åt henne. Det är en narcissistisk grandios person med vanföreställningssyndrom.
Länk: http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article12725916.ab
Citat:
Christine Schürrer har hela tiden vägrat att medverka i den rättspsykiatriska undersökning som tingsrätten beordrat.
När hon fått motivera varför har hon sagt och skrivit att det var en protest mot domstolen:
- För att förkorta tiden till nästa process i hovrätten, säger hon i utredningen.
Anders Forsman, professor i rättspsykiatri vid rättsmedicinalverket menar att det är mycket ovanligt att en person kan vägra delta under en hel utredning.
- Snudd på unikt, säger han.
Länk: http://www.expressen.se/nyheter/det-viktiga-ar-att-hon-blir-inlast/
Jag tror FS medverkar. Mest för att han inte är "snudd på unik" i mordsammanhang. Klassiskt relationsmord.
Citera
2014-02-19, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej det gör jag inte. Jag säger att just det här med barnen hade man inte behövt ta upp på en kyrkogård. Man behövde inte spotta heller. Situationen med barnen är inte relevant för fallet. Har du ens sett filmen, då du anser att FS själv tar upp barnen? Han blir ju mer eller mindre pressad till att säga vad det är han menar med "livssituationen". Gång på gång säger han till polisen (han inte heller har förtroende för) att det har han inte med att göra. Tror du han hade haft en mer tillmötesgående attityd mot en polis han känt förtroende för? När han väl nämner detta med barnen med orden "situationen med mina barn" så måste liksom polisen säga "Sköter du det?" Är det en vårdnadstvist dom utreder i filmen? Det är inte relevant för fallet. Och hur situationen uppstod som inte var så bra med barnen... ja det vet vi ju som sagt. MJ var ju inte helt oskyldig i det. (...).
Det är inte en ursäkt men en förklaring att pappor ibland försvinner (försvunna mammor är betydligt sällsyntare), det blir någon sorts blockering/spärr och tjat från mamman och andra om vidare kontakt eller att pappan ska ta sitt ansvar ökar på ångesten och blockeringen.
Pappa kan vilken snubbe som helst bli, förälder är en annan femma.
Personlighet, mognad, ansvarstagande och empati saknas ibland, skuld och ångest kan dock finnas där ändå.
Alla fixar inte det där, av egoism eller vad det nu är för eventuella psykiska problem som ligger bakom.
Missbrukare tex sätter alltid drogerna före allt annat.
Citerar K Januck "När han säger ja menar han nej" (Boken heter Anhörig).

En vuxen man som inte bryr sig om sina barn förtjänar ingen respekt, är man farsa får man ta sig i kragen. Sök hjälp eller vad som helst men svik inte dina barn!
Alla vet vad som är det primära syftet med att ha sex (barn) och därför skyddar man sig om man inte vill ha barn.
Gör man inte det får man fan ta konsekvenserna, även den konsekvensen att folk kommer påpeka för en att man är en usel förälder om det är så.

Dvs. Jag tycker inte frågan om barnen är upprörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in