2014-02-18, 15:31
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netforce42
Jag kan inte annat än hålla med dig du måste inte förklara något, och det gjorde du inte heller med det här inlägget. Som du kanske vet så mäter Svenska domstolar inte skyldig eller oskyldig i procentsatser, så du har diskvalificerat dig för framtida nämndemans jobb. Sedan FUP har det framkommit omständigheter som att MPS funnit MJ kastad i Svartedalen, FS är dömd för mordet/avrättningen och vi inväntar att RPU ska slutföras och HR ska utdela ett domslut som förpassar FS åtskild från vanligt folk, så kom igen nu erkänn att FS är 100% skyldig.

Jag är inte intresserad av ett sådant jobb och som jag sa, så sa jag bara vad jag tyckte och hur jag tänkte. Jag har inte heller sagt att Svenska domstolar mäter i procentsatser utan hur jag fördelade min egen tanke skyldig/inte skyldig. Ja all heder till MPS som numera tycks utföra polisens arbete.

Tycker du att det fanns anledning att återskapa det sms som sade sig innehålla en avbokad date?
Citera
2014-02-18, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, varenda människa med fungerande tankeverksamhet vet att jag frågade om påståendet, att FS packade ihop Marinas saker, var fel. Enligt Granved var FS på¨väg att göra det efter att ha påstått att Marina skulle till Holland.

Min fråga, helt enkelt, om ena påståendet i inlägget var felaktigt, var även det andra det?

Jag skrev Holland men menade i stort sett bortrest. Holland kan man åka till, Kanarieöarna likaså, det är inte alls avgörande med ett ortnamn då det bara skulle se ut som att hon rest iväg.

Haka inte upp dig på Holland. Det var betydelselöst för det jag skrev. Eller var det därför du hakade upp dig på det kanske?
Citera
2014-02-18, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag är inte intresserad av ett sådant jobb och som jag sa, så sa jag bara vad jag tyckte och hur jag tänkte. Jag har inte heller sagt att Svenska domstolar mäter i procentsatser utan hur jag fördelade min egen tanke skyldig/inte skyldig. Ja all heder till MPS som numera tycks utföra polisens arbete.

Tycker du att det fanns anledning att återskapa det sms som sade sig innehålla en avbokad date?
Är det är möjligt att återskapa smset med en avbokad date?
Citera
2014-02-18, 16:56
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Om det existerar så ser jag inga problem? Andra sms har ju blivit återskapade? Ett med texten "stannar en natt till" eller dyl.
Om det är möjligt, tycker du att det borde varit av intresse?
Har man försökt?
Citera
2014-02-18, 17:24
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Man måste se till fakta...
Varför är det av något intresse att kontrolera personer eller deras telefoner när dom är avförda av polisen...ingen polisutredning av någon typ av brott undersöker personer som inte kunnat utföra brottet.
Den enda personen som kunnat samt haft orsak att mörda MJ är nu fälld för sitt brott mot henne.
Det enda som återstår är vilket straff FS ska dömas till.
Citera
2014-02-18, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Mastermind FS har gjort det igen, en jävulsk plan. Vilken "tur" att Fred började glappa om att MJ rest bort då, eller har han gett Fred ett par tusingar för besväret ?

Jag är inte övertygad om att FS ser sig som en mastermind nu.
Han gjorde nog det ett tag, tills kroppen hittades. Då hade han den dåliga smaken att gå in i denna tråden med lögner samt hänföra varje stackare som lät sig hänföras, istället för att stå upp för vad han har gjort och ta sitt straff.

Jag tror han känner sig lika ynklig som hans blivande kollegor tycker han är.
Citera
2014-02-18, 17:28
Medlem
Citat:

Tror inte polisen tog en avbild av JE:s telefon då det begav sig. Nu lär det tyvärr vara försent, även ifall tekniken finns.
Nu gick det bra för åklagaren även utan detta bevis, som tur är.
Citera
2014-02-18, 17:30
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Man måste se till fakta...
Varför är det av något intresse att kontrolera personer eller deras telefoner när dom är avförda av polisen...ingen polisutredning av någon typ av brott undersöker personer som inte kunnat utföra brottet.
Den enda personen som kunnat samt haft orsak att mörda MJ är nu fälld för sitt brott mot henne.
Det enda som återstår är vilket straff FS ska dömas till.

Jag är helt inne på vad du säger. Men då det begav sig så var ingen avförd. Jag menar nu vid tidpunkten för då personen i fråga själv berättar att han via sms har avbokat dejten. Han kunde ha varit den sista som såg Marina i livet. Förstår du hur jag menar? Då var Marina "försvunnen".

Jag tycker att dom borde gått till botten med det helt enkelt. Sen vet jag inte hur tidsramen ser ut för hur lång tid det kan gå innan man kan återskapa ett sms. Men det finns ju så många duktiga här som är duktiga på olika områden så någon kanske har info om det.
Citera
2014-02-18, 18:24
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Ok,
Då kan ingen ha sett F stänga eller öppna något fönster i det förslutna rummet.

Sovrummet ligger på baksidan av huset och längst bort i huskroppen sett från uppfart, omöjligt att se därifrån. Ytterdörren kan ej ses fr uppfarten pga grönskan.
Citera
2014-02-18, 19:02
Medlem
Katten30s avatar
Är förundrad över om han planerat att mörda MJ, skjuta henne i sängen, planerat med sms, flyttat bil x flera, bankomatuttag (som att MJ gjort dessa) etc etc inga spår av transport av kropp i/från huset eller i bilen - hur han gått tillväga blir en stor fråga MEN glömt innebörden av ett skott i huvudet
= en mkt stor blodförlust - i sängen.
Citera
2014-02-18, 21:02
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Jag tyckte det var lika osmakligt jag. Tror du han grät?
Att prata om situationen med barnen tycker jag var osmakligt. Smaksak tydligen, vi kommer inte längre än så
Menar du Fredrik? Grät - inte en chans, i så fall krokodiltårar.

Barnen tog Fredrik själv upp.

Det är ingen smaksak. Se filmklippet igen, så kanske du omvärderar situationen ?
Citera
2014-02-18, 21:21
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Jag har tillgång till FUP och annat. Men jag medger att jag på sista tiden blandat ihop tider emellanåt. Det har sina anledningar som att jag inte läst så mycket sista tiden, samt att jag inte hittar sökfunktionen nu i pdf filen. Den står nämligen inte på svenska i min pdf och språket det står på kan jag googletranslateköra men jag kan inte kopiera texten.. dilemma och Ilandsproblem!

Varför drog inte FS då på en gång? I chatten fanns en konversation om en dejt. Sms:et som ska bevisa att dejten avbokades är inte återskapad. Dessutom finns det folk som vittnat om osämja mellan FS och MJ och FS hade ju kunnat sagt att han blev utkastad på rotmos.

Jag skulle inte heller stanna kvar i huset, oavsett om jag var FS eller om jag var någon annan.

För att klargöra det här med tvivlet på FS skuld från min sida:
Skyldig 80%
Oskyldig 20%

De 20% kommer av att jag tycker att det finns brister i utredningen. Men det är ju bara min personliga tankegång och jag säger verkligen inte att jag har rätt.
Det fetade.

Det förstår du väl? Det är en enorm skillnad mellan att en random mördare försvinner fortare än f-n från brottsplatsen jmf. med att expojkvännen som fortfarande bor i huset gör samma sak??

Men om vi stannar upp och funderar kring din fråga en stund. Vart skulle Fredrik stuckit? Och när polisen till slut hittat honom, vad skulle han då hittat på? Fredrik anser nog att han var smart nog, och med facit hand klarade han ju sig ett antal år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in