2014-02-18, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missbeauty
Reggade mig på badoo för ett tag sedan. Fick genast kontakt med en tjej. Hon var väldigt söt, en 9:a i ansiktet. På hennes visningsbild så satt hon framför datorn, hon hade tagit bilden med sin webbkamera så man så hennes ansikte lite uppifrån. Hon hade mörkbrunt hår som ramade in hennes vackra ansikte.

Men hennes ögon var ganska uttryckslösa. Kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var.

Under konversationen så framkom det att hon var ensamstående mor till en liten bebis. Hon var endast 21 år. Det var då jag förstod att hennes sorgsna ögon förmedlade oro och rädsla.

Tyckte så synd om henne att jag avskaffade mitt konto i ren och skär ångest. Förmodligen var hennes ex ett stort svin som behandlade henne illa. Hon berättade att ungen endast var hos henne. Aldrig hos honom. Vart han var vet jag inte, men jag gissar på att han var en misshandlare. Stackars tjej.

Hon var riktigt snygg, men min empati satte stopp för det hela.

Fan 70% av alla tjejer på Badoo har ju barn, och de flesta har inte ens fyllt 25. Lägsta åldern jag sett på en tjej med unge är 19, så jävla idiotiskt.
Citera
2014-02-18, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Hittade en tjej som såg intressant ut och även hade hund, ett intresse som jag lägger mycket tid på då jag har egen hund.

Så jag skrev till henne, precis såhär:

"Hejhej. Hittade din profil och blev jättenyfiken, himla roligt att hitta en hundintresserad tjej. Vad är det för ras på din andra hund bredvid amstaffen?"

Svar: Det är ingen amstaff haha

Jag: Väldigt lik en iaf, haha

Hon: Då kan du inte raser

Varför verkar alla tjejer så aggressiva i alla sina meningar? Helt otroligt arrogant.

Kan tänka mig att det beror på att de kväll efter kväll efter kväll sitter på skitsidan och boostar sina egon. Tillslut finns det inte en käft som lever upp till deras förväntningar och då beter man sig illa istället för att bara säga att man inte är intresserad. Ungefär sådär kändes det med dom jag också skrev med, korta dryga svar och inga följdfrågor. De som var trevliga letade bara brevvänner eller snabba knull.
Citera
2014-02-18, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
du är inte medel om du är 5.0

Sverige Badoo för killar, guide:

Badoo=>Verklighet

1=>1
2=>3-4
3=>5-6
4=>6-7
5=>7-8
6=>8-9
7+=>9+
.
9+=> aint gonna happen/BradPittOverLord

Väldigt sant det där med betygsskalan. För tjejer är det tvärtom. Har dock inte sett en enda killar som har medel 7+ på sidan, vääääldigt få 6or. Majoriteten ligger på mellan 2 och 3.5 dvs medel (i verkligheten). Det blir ju typ grönt (högt betyg) när man passerar så lågt som en 4:a som kille

För tjejer blir det grönt först vid runt 6-7
Citera
2014-02-18, 19:36
Medlem
Citat:
Måste en en gång påpeka att betyg på bilder är inte allt. Det är en sak att se bra ut och få bra betyg på bilder och en annan att vara en person som en tjej vill ta kontakt med eller svara. Har sett killar som har 3 i betyg få mkt brev och såna med uppåt 6 med värdelöst gensvar.

Ja så är det kanske , alltså jag bryr mig inte så mycket om utseendet egentligen,men jag har pratat med rätt mycket tjejer som är väldigt noga med utseendet , om dom inte känner någon attraktivitet så skiter dom ju i dom snubbarna , därför låter det lite mysko att sådana med betyg 3 fått så många meddelanden,dom tjejerna är säkert bara ute efter ligg ,eller så är det tjejer som går mer efter insidan än utsidan.
Citera
2014-02-18, 20:51
Medlem
Slints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missbeauty
Reggade mig på badoo för ett tag sedan. Fick genast kontakt med en tjej. Hon var väldigt söt, en 9:a i ansiktet. På hennes visningsbild så satt hon framför datorn, hon hade tagit bilden med sin webbkamera så man så hennes ansikte lite uppifrån. Hon hade mörkbrunt hår som ramade in hennes vackra ansikte.

Men hennes ögon var ganska uttryckslösa. Kunde inte riktigt sätta fingret på vad det var.

Under konversationen så framkom det att hon var ensamstående mor till en liten bebis. Hon var endast 21 år. Det var då jag förstod att hennes sorgsna ögon förmedlade oro och rädsla.

Tyckte så synd om henne att jag avskaffade mitt konto i ren och skär ångest. Förmodligen var hennes ex ett stort svin som behandlade henne illa. Hon berättade att ungen endast var hos henne. Aldrig hos honom. Vart han var vet jag inte, men jag gissar på att han var en misshandlare. Stackars tjej.

Hon var riktigt snygg, men min empati satte stopp för det hela.
Hmm.. jag var också i kontakt med en liknande tjej, kanske samma? nej, i för sig var tjejen jag chattade med 26 tror jag.. ryska.
Citera
2014-02-18, 20:58
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja så är det kanske , alltså jag bryr mig inte så mycket om utseendet egentligen,men jag har pratat med rätt mycket tjejer som är väldigt noga med utseendet , om dom inte känner någon attraktivitet så skiter dom ju i dom snubbarna , därför låter det lite mysko att sådana med betyg 3 fått så många meddelanden,dom tjejerna är säkert bara ute efter ligg ,eller så är det tjejer som går mer efter insidan än utsidan.

Jo men grejen är att jag tex har två olika bilder med två olika profiler med exakt samma betyg. Den ena profilen är grön; väldigt populär och den andra är botten, ingen besöker. Det beror troligtvis på att på den ena får man typ ingen känsla för personen eller nåt.

Nja, tyckte 3,2-killen såg bra ut men av nån anledning fick han inte bra betyg... däremot glad och trevlig och såg social ut. Tilläggas kan väl att presentationen var hyfsad. Ja, att se social och glad ut, det är så klart viktigt. Tjejerna vill inte träffa en "konstig" person även om man kan lura dom...
Citera
2014-02-18, 21:12
Medlem
Citat:
Jo men grejen är att jag tex har två olika bilder med två olika profiler med exakt samma betyg. Den ena profilen är grön; väldigt populär och den andra är botten, ingen besöker. Det beror troligtvis på att på den ena får man typ ingen känsla för personen eller nåt.

Nja, tyckte 3,2-killen såg bra ut men av nån anledning fick han inte bra betyg... däremot glad och trevlig och såg social ut. Tilläggas kan väl att presentationen var hyfsad. Ja, att se social och glad ut, det är så klart viktigt. Tjejerna vill inte träffa en "konstig" person även om man kan lura dom...

Om man säger så här,gladare än mig går knappt va haha
Citera
2014-02-18, 22:58
Medlem
Man blir så trött. Trots att man kan ha gemensamma intresse och samma person sen sitter i Encounters och trycker Ja eller ger betyg på foto så svarar personen i fråga inte ens i chatten.
Vad är det för jävla huve som hänger på sajten?
Det är fan enklare att ragga på krogen i hög musik och berusad miljö. Känns som de allra flesta tjejer vill ha någon form av egoboost.
Varit medlem sedan i helgen och än så länge har jag bara skrivit med 1 vettig (verkar så) brud.
Citera
2014-02-18, 23:00
Bannlyst
Ockej tjejer jag logga in på badoo nu, skriv t mig
Citera
2014-02-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Man blir så trött. Trots att man kan ha gemensamma intresse och samma person sen sitter i Encounters och trycker Ja eller ger betyg på foto så svarar personen i fråga inte ens i chatten.
Vad är det för jävla huve som hänger på sajten?
Det är fan enklare att ragga på krogen i hög musik och berusad miljö. Känns som de allra flesta tjejer vill ha någon form av egoboost.
Varit medlem sedan i helgen och än så länge har jag bara skrivit med 1 vettig (verkar så) brud.

Jag måste faktiskt hålla med dig , skillnaden är att jag varit medlem typ ett år :P kanske snackat med typ 10 stycken vettiga , dock har jag väl inte varit jätte aktiv vissa perioder.
Citera
2014-02-18, 23:07
Medlem
Jag gav en tjej 5 stjärnor för sin horiga uppsyn och fula tatueringar. En stund senare får jag mejl om att en tjej skickat i chatten, då är det samma brud jag gav poäng till.
Då frågar hon varför jag bara ger en 5a. Hon hade som alla andra tjejer typ mellan 6-7, minns inte riktigt. Jag säger då att jag inte tycker tatueringar klär tjejer och då säger hon följande. "Dra sär, ja ska ge dig 1or på alla dina bilder".

Citera
2014-02-18, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Jag gav en tjej 5 stjärnor för sin horiga uppsyn och fula tatueringar. En stund senare får jag mejl om att en tjej skickat i chatten, då är det samma brud jag gav poäng till.
Då frågar hon varför jag bara ger en 5a. Hon hade som alla andra tjejer typ mellan 6-7, minns inte riktigt. Jag säger då att jag inte tycker tatueringar klär tjejer och då säger hon följande. "Dra sär, ja ska ge dig 1or på alla dina bilder".

Haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in