2014-02-17, 23:15
Medlem
Kallixs avatar
Sitter och läser ikapp från dagens direktrapportering. Reagerade på det här, som togs upp direkt i början på förhandlingen:

"Hovrätten har uppmärksammat att 37-åringens advokat Tommy Nilsson 2008 företrädde den mördade kvinnans far

Visserligen är det en småstad, men att advokaten har företrätt både den misstänkte mördaren och offrets far (och, inte att glömma, fadern och mördaren har suttit inne på samma kåk) det känns lite magstarkt.

Men de berörda gjorde tydligen bedömningen att det inte spelar någon roll.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=5786481
Citera
2014-02-18, 08:27
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitas
För er som inte var med under dagens förhandlingar eller följde dagens förhandlingar så kan jag berätta att Flashback nämndes flera gånger och att någon här inne ska ha spridit koordinaterna till brandplatsen där jacka m.m eldades upp. Dessutom skulle någon, som jag förstod var Flashbackanvändaren som spred koordinaterna, komma och vittna angående "bevis" han hittade vid brandplatsen.

Jag har inte följt de tidigare rättegångarna utan råkade av en slump hamna i dagens förhandlingar. Skulle någon kunna berätta lite kort vad som har hänt, och vad flashbackanvändaren har för inblandning i det hela?
Och var i tråden hittar jag var han spred koordinaterna?

Blev intresserad av fallet efter att ha sett det jag såg idag. Måste säga att det var lite obehagligt att sitta så nära en mördare.

Det är alltså jag som lagt ut koordinaterna. Det går inte att vittna via flashback så därför tänker jag inte svara på något om brandplatsen här på forumet. Jag kan dock bekräfta att jag inte är kallad till till hovrätten.
Citera
2014-02-18, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Det är alltså jag som lagt ut koordinaterna. Det går inte att vittna via flashback så därför tänker jag inte svara på något om brandplatsen här på forumet. Jag kan dock bekräfta att jag inte är kallad till till hovrätten.

Eftersom du inte är kallad så ifrågasätter inte Polisen eller försvaret dina uppgifter.

Jag kan tänka mig att försvaret däremot försöker påstå att fyndet är ditlagt i konspiration och att platsen kan vara kontaminerad.

Det spelar midre roll.

Ingen FB-användare visste vad Morot hade för jacka, ryggsäck på sig, eller läst för bok från bokhyllan hemma i Jkp.

Tommy har inget att hämta i att försöka förändra bevisvärderigen av detta.
AJ är bunden till unika fynd som kan sättas i samband med gärningn.

Han är kokt.
Citera
2014-02-18, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre

Förmodar att det är tröttsamt att höra i långa loppet men tycker du ska ha cred för detta. Det var som om alla bitar föll på plats tack vare ditt fynd av brandplats 2. Annars kanske de skulle kunna ljuga sig ur det.

Jag hoppas scoutkåren från bayern slopar älgsafarit i år och drar med dig på ett ölsafari istället som tack. De såg länge rökta ut!

Om beslut tages att AJ ska släppas nu i hovrätten så är det sjukt lätt att komma undan med mord. Då måste man i stort sett fångas på film när man gör det. Så jag hoppas och tror att de får samma straff eller ännu bättre ett längre straff. Jag kan tycka att hans medhjälpare kom undan för lätt.
Citera
2014-02-18, 13:37
Medlem
Skrattar ihjäl mig över nya "vittnena" försvaret plockat in. Dom hörde alltså inga ljud/dunstar när dom sov, en av dom hörde alltså inga ljud/dunstar när han var vaken och rökte, dom hörde inga ljud/dunstar när hon somnat om (fortfarande lika lättväckt). Detta kan ju bara betyda EN sak: 23-åringen har inte mördats över huvudtaget (förstå min ironi!!)
Citera
2014-02-18, 14:03
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Är det bara i USA som man kan få förlängt straff vid dåligt uppförande i finkan? För annars kan man ju hoppas på något sådant. Rödluvan har kort stubin och är som en grinig barnunge, så han borde egentligen inte ha några problem med att bli fast för evigt, om det vill sig väl.

Det finns ju en del gubbar i svenska fängelser som inte har tidsbestämda straff och de har ju suttit hur länge som helst. Fast där handlar det inte om dåligt uppförande, utan om en stor risk att begå nya brott.

Begår du brott under fängelsetiden så kan du få ett nytt straff, men annars så straffas du inte pga av dåligt uppförande genom att du får sitta av tiden längre.
Citera
2014-02-18, 15:35
Medlem
santamans avatar
"Advokat: Flashback förstörde mordbevis"

Vad har ni nu ställt till med

http://www.expressen.se/gt/advokat-flashback-forstorde-mordbevis/
Citera
2014-02-18, 15:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santaman

Så ser det ut då försvarsadvokater greppar halmstrå och försöker skjuta över skuld på budbäraren.
Försvarsadvokater i dag är inte seriösa dom är mer kokta i huvudet än tidigare. Man drar sig inte för att spela pajas helt enkelt.

Flashbacks postaren ReimerDenYngre hittade brandplatsen och gav åklagaren bevis är mer korrekt vilket är till nackdel för advokatens klient.
(FB) Trollhättan: Misstänkt dråp/människorov. Ida, 23, försvunnen. Funnen död 20130808
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-18 kl. 15:48.
Citera
2014-02-18, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santaman

Hatisk rubrik av GT. "Flashbackanvändares fynd fällde mördaren" är mer sanningsenligt. Advokatens invändning lär knappast vinna gehör.
Citera
2014-02-18, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstJunger
Hatisk rubrik av GT. "Flashbackanvändares fynd fällde mördaren" är mer sanningsenligt. Advokatens invändning lär knappast vinna gehör.

Oklart vad menar Tommy har blivit kontaminerat?

Det fanns ju ändå inga spår efter GM, typ DNA, hårstrån, fingeravtryck etc på platsen.

Bara faktumet att tröjan, ryggsäck och skor användes av Morot vid tidpunkten kring brottet och att boken saknades hemma i Jkp.

Eller som GW säger "Hata slumpen"
Citera
2014-02-18, 16:44
Medlem
Men varföööör hackar dom inte morots FB och Idas telefon de behöver man ju för bövelen inte ha studielån för att klara av..... Dessa kan ju innehålla mkt viktininfo..
Citera
2014-02-18, 16:58
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sambanova
Men varföööör hackar dom inte morots FB och Idas telefon de behöver man ju för bövelen inte ha studielån för att klara av..... Dessa kan ju innehålla mkt viktininfo..
Kan inte du hacka Morots konto då? Så lägger du upp innehållet här sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in