2014-02-17, 17:19
Medlem
pam-pam-elas avatar
De här två vittnen som är tänkta att styrka att I*a inte bragts om livet klockan si o så och som varken hört eller sett.. eller har sett(?).. är alltså kallade att vittna men vill inte utan åberopar läkarintyg att de inte kan vittna.. eller va då?

Det känns som det kan kvitta med de här vittnena då de inte verkar kunna tillföra speciella omständigheter som friar Andreas Johansson från gärningen. Det där med hans MC-jacka ligger honom ordentligt i fatet -tack o lov.

.................................................. .................................................. ..................................

All heder till RDY!! Hur skulle detta elände slutat utan just dig? Du om någon är värd medalj!!
Citera
2014-02-17, 17:32
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Som jag fattat det är det grannar som kan spräcka åklagarens tidsaxel...

Ja, två personer boende på Östra Margaretavägen 52.
Som har gaddat ihop sig och försöker få läkarintyg...
Citera
2014-02-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pam-pam-ela
De här två vittnen som är tänkta att styrka att I*a inte bragts om livet klockan si o så och som varken hört eller sett.. eller har sett(?).. är alltså kallade att vittna men vill inte utan åberopar läkarintyg att de inte kan vittna.. eller va då?

Det känns som det kan kvitta med de här vittnena då de inte verkar kunna tillföra speciella omständigheter som friar Andreas Johansson från gärningen. Det där med hans MC-jacka ligger honom ordentligt i fatet -tack o lov.

.................................................. .................................................. ..................................

All heder till RDY!! Hur skulle detta elände slutat utan just dig? Du om någon är värd medalj!!
Dessa vittnena är väl Tommys nya trumfkort för att få Andreas fri så det vore helt klart intressant att höra vad de har att komma med. Jag tror inte det är så jävla mycket dock.
Vet att när jag får var åtalad för en struntsak och vittnen inte kunde dyka upp fick jag inte veta varför men går det att ta ut? Är det psykisk sjukdom så ska det självklart inte läggas ut. Men vore intressant att veta varför eller så glömmer vi dom helt enkelt för dom gjorde det rätta - dom vittnade inte för aset med något påhitt

och ja, tack rdy, du har verkligen gjort skillnad. respekt till dig!
Citera
2014-02-17, 17:52
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Det är lite det jag vill mena. Jag kan hävda att jag är lättväckt men för att få ett sånt vittnesmål ens ha en liten betydelse så ska jag kunna bevisa det också. Det går väl inte ens om jag skulle gå i en studie om sömnrytm (heter det så?) för då hade väl kroppen kanske varit orolig och vetat att något var på gång om man inte gjort det ett längre tag. Finns ju något som kallas djupsömn också och då vet väl fan själv om man är lättväckt eller inte.

Det räcker att påpeka att Id* faktiskt mördats i sin lägenhet genom kraftigt våld den natten. Uppenbarligen har grannen sovit under det bankande som Id* utsattes för oavsett när på natten det var. Den lättväckta grannen är därför fullkomligt ointressant. De grannar som verkligen hört ett onormalt bankande har tolkningsförtur om när bankandet inträffat. Att dessa varierar i tidsangivelse är fullkomligt normalt och betyder inte att de hört olika bankanden bara för att de diffar på en kvart. Folk har dålig koll på tiden på natten.

Det andra vittnet tillför inget eftersom åklagaren aldrig sagt att Id* mördats före 00:30. Det är fullt rimligt att ett vittne säger sig ha sett Ida 00:30 eftersom varje tidsangivelse måste tas med en nypa salt. Några vittnen har lagt bankandet för tidigt och om han nu verkligen har sett Ida så kan han ha sett henne något tidigare än han tror, men eftersom han inte vill vittna annat än det han sagt i förhören och eftersom han inte nämnt iakttagelsen av Ida i förhören så känns det hela extremt mycket halmstrå från försvarets sida.
Citera
2014-02-17, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Det räcker att påpeka att Id* faktiskt mördats i sin lägenhet genom kraftigt våld den natten. Uppenbarligen har grannen sovit under det bankande som Id* utsattes för oavsett när på natten det var. Den lättväckta grannen är därför fullkomligt ointressant. De grannar som verkligen hört ett onormalt bankande har tolkningsförtur om när bankandet inträffat. Att dessa varierar i tidsangivelse är fullkomligt normalt och betyder inte att de hört olika bankanden bara för att de diffar på en kvart. Folk har dålig koll på tiden på natten.

Det andra vittnet tillför inget eftersom åklagaren aldrig sagt att Id* mördats före 00:30. Det är fullt rimligt att ett vittne säger sig ha sett Ida 00:30 eftersom varje tidsangivelse måste tas med en nypa salt. Några vittnen har lagt bankandet för tidigt och om han nu verkligen har sett Ida så kan han ha sett henne något tidigare än han tror, men eftersom han inte vill vittna annat än det han sagt i förhören och eftersom han inte nämnt iakttagelsen av Ida i förhören så känns det hela extremt mycket halmstrå från försvarets sida.
Ja, det kan vi aldrig förbise att hon blivit. Tycker att hennes söner skulle få en hel del pengar ifrån den fittan..Ge dom ett starkt skadeståndskrav och sen får väl fogden ta det. Vem bryr sig? Jag betalar hellre det än mycket annat!

Tror DU att det kommer bli 18 och 2.5 för de andra eller har du någon annan syn?
Citera
2014-02-17, 18:14
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Ja, det kan vi aldrig förbise att hon blivit. Tycker att hennes söner skulle få en hel del pengar ifrån den fittan..Ge dom ett starkt skadeståndskrav och sen får väl fogden ta det. Vem bryr sig? Jag betalar hellre det än mycket annat!

Tror DU att det kommer bli 18 och 2.5 för de andra eller har du någon annan syn?

Jag har tyvärr ingen aning om hur domstolar dömer. Dessutom kan man alltid hoppas att systemet med automatiska straffrabatter förändras under den tid AJ sitter inne. Fängelsen finns både för att skydda samhället från brottslingar och för att straffa skyldiga. Att mekaniskt släppa ut folk i förtid utan verklig prövning är verkligen inte smart.
Citera
2014-02-17, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag har tyvärr ingen aning om hur domstolar dömer. Dessutom kan man alltid hoppas att systemet med automatiska straffrabatter förändras under den tid AJ sitter inne. Fängelsen finns både för att skydda samhället från brottslingar och för att straffa skyldiga. Att mekaniskt släppa ut folk i förtid utan verklig prövning är verkligen inte smart.
Jag håller tummarna för att han inte kommer ut - någonsin. Och om han gör kommer han ju med största säkerhet inte vandra runt här i trestad utan han kommer dra till Polen eller något annat land. Kan jag säga med 95% säkerhet. kan tillägga det är inte pga hot utan hur den fittan fungerar. han har knappt dennis kvar på facebook, hahahahahaha.. Vi får se. hoppas rättvisa skippas på ett eller annat sätt
Senast redigerad av stros 2014-02-17 kl. 18:38.
Citera
2014-02-17, 20:52
Medlem
Analstockens avatar
Är det bara i USA som man kan få förlängt straff vid dåligt uppförande i finkan? För annars kan man ju hoppas på något sådant. Rödluvan har kort stubin och är som en grinig barnunge, så han borde egentligen inte ha några problem med att bli fast för evigt, om det vill sig väl.
Citera
2014-02-17, 20:56
Medlem
Orkade krimmarna lägga någon tid på att låsa upp I*as telefon eller var det fortfarande "omöjligt"? Den kan ju faktiskt innehålla en del info. eller hur.
Citera
2014-02-17, 21:01
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepyboy
Orkade krimmarna lägga någon tid på att låsa upp I*as telefon eller var det fortfarande "omöjligt"? Den kan ju faktiskt innehålla en del info. eller hur.

Nej, det verkar inte så. De frågade däremot AJ i senaste förhöret nyligen om han hade ändrat inställning och ville ge dem lösen till sitt FB-konto, men han svarade att han fortfarande värnade om sin integritet. Hellre oskyldigt dömd än...
Citera
2014-02-17, 21:15
Medlem
Skitass avatar
För er som inte var med under dagens förhandlingar eller följde dagens förhandlingar så kan jag berätta att Flashback nämndes flera gånger och att någon här inne ska ha spridit koordinaterna till brandplatsen där jacka m.m eldades upp. Dessutom skulle någon, som jag förstod var Flashbackanvändaren som spred koordinaterna, komma och vittna angående "bevis" han hittade vid brandplatsen.

Jag har inte följt de tidigare rättegångarna utan råkade av en slump hamna i dagens förhandlingar. Skulle någon kunna berätta lite kort vad som har hänt, och vad flashbackanvändaren har för inblandning i det hela?
Och var i tråden hittar jag var han spred koordinaterna?

Blev intresserad av fallet efter att ha sett det jag såg idag. Måste säga att det var lite obehagligt att sitta så nära en mördare.
Citera
2014-02-17, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skitas
För er som inte var med under dagens förhandlingar eller följde dagens förhandlingar så kan jag berätta att Flashback nämndes flera gånger och att någon här inne ska ha spridit koordinaterna till brandplatsen där jacka m.m eldades upp. Dessutom skulle någon, som jag förstod var Flashbackanvändaren som spred koordinaterna, komma och vittna angående "bevis" han hittade vid brandplatsen.

Jag har inte följt de tidigare rättegångarna utan råkade av en slump hamna i dagens förhandlingar. Skulle någon kunna berätta lite kort vad som har hänt, och vad flashbackanvändaren har för inblandning i det hela?
Och var i tråden hittar jag var han spred koordinaterna?

Blev intresserad av fallet efter att ha sett det jag såg idag. Måste säga att det var lite obehagligt att sitta så nära en mördare.

(FB) Trollhättan: Misstänkt dråp/människorov. Ida, 23, försvunnen. Funnen död 20130808
Kolla under rubriken Fynd och observationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in