2014-02-18, 12:19
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag står för varje ord i det inlägget, de flesta på det här forumet anser att det är KJ som är gärningsmannen, men jag har en annan version och anser det är inhyrda terrorister som utförde mordet på VB. Det finns också personer som värvar sig för att bedriva terroristverksamhet i Syrien inte enbart Öst Afrika . Man måste inse vissa kommer tillbaka och en hel del blir dödade och lemlästade också.
Terrorister bedriver till stor del brutalitet mot civilpersoner, därför är det inga soldater som är något helt annat.

Alla terrorister mig veteligen tar på sig attentat med stolthet och för att ingen annan terrororganisation skall ta åt sig äran.
Vilken eller vilka terroristorganisationer har tagit på sig VB:s styckmord?
Citera
2014-02-18, 12:23
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Hmm vad för emballage? Kan inte se mig framför mig att KJ skulle kunna bära upp en död VB i bakluckan utan att besudla ner hela bilen där bak. Om han ens överhuvudtaget skulle kunna bära henne en meter ens. Testa själv med en död människa kring 60-70 kilo. Finns inte en chans.
Han skulle dessutom vara full med blod själv, på sin egen kropp. Vilket skulle synts överallt i och kring förarplatsen. För att inte tala om liklukt vid förarplatsen, som hunden ej hittade.
Rent praktiskt så har KJ inte kunnat lagt ett lik i bakluckan och endast en liten del blod hamnat på en list. Det är orimligt.

Han har på sin höjd flyttat ett par ben från originalplatsen till gula huset i sin bil. Där är min teori, OM nu blodet inte är planterat. Och man ska finna en naturlig förklaring.

När bilen togs i beslag var den olåst.

Blodet är planterat - det är den enda logiska förklaringen.

Det är en väldigt liten mängd blod i bagageluckan. Polisens tekniker har dessutom använt rikligt med Blue Star, i flera omgångar vilket gjort att Blue Star + blod har runnit ut och ger illusionen av betydligt större mängd blod än vad det är.
Citera
2014-02-18, 12:28
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ytterligare ett i raden av MrFails meningslösa "wall of text"-inlägg.

Varenda punkt i hans argumentation är inte särskilt svår att sabla ner och jag ska faktiskt exempelvis strunta i att kommentera varför en person med en rad diagnoser beter sig märkligt och istället göra ett exklusivt undantag:

MrFail ställer sig frågan: Varför skulle inte kroppsdelar ha kunnat transporteras i Kristoffers bil?

Varken MrFail, eller någon annan, verkar klara av att förklara är hur logiskt och sannolikt det är att om man släpar en kropp över kanten på bagageluckan så avsätts endast blod på gummilisten och den räfflade plastlisten men ingenting på bilens bakre plastkofångare? Studerar man dessutom bilderna noga ser man dessutom att den ytan på kofångaren är riktigt skitig och är inte tvättad.

Oavsett ett läckande emballage eller inte - det borde hamnat blod även på plastkofångaren mellan gummilisten och bagageluckans ytterkant, men det gör det inte...

Varför?

Enda logiska förklaringen är en plantering - hade GM kladdat blod på den ljusa plastkofångaren hade synts direkt.
Kan det inte vara så att man var varsam och såg till att "putta" ut emballaget från bilkanten, men inte orkade lyfta det "rätt uppåt" när man började momentet? Det är avsevärt tungt den rörelsen från axlarna- böjd framåt när man ska lyfta en större/tyngre grej...det blev kanske ingen perfekt rörelse...
Citera
2014-02-18, 12:35
Medlem
swedemisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag står för varje ord i det inlägget, de flesta på det här forumet anser att det är KJ som är gärningsmannen, men jag har en annan version och anser det är inhyrda terrorister som utförde mordet på VB. Det finns också personer som värvar sig för att bedriva terroristverksamhet i Syrien inte enbart Öst Afrika . Man måste inse vissa kommer tillbaka och en hel del blir dödade och lemlästade också.
Terrorister bedriver till stor del brutalitet mot civilpersoner, därför är det inga soldater som är något helt annat.
men av vilken orsak? var hon i vägen för den Syrianska revolutionen i hemlighet, trots att hon stödde invandring?
Citera
2014-02-18, 12:52
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Tycker du att din argumentation tjänar på rent allmänt att du hittar på öknamn på andra skribenter och liknande eftersom du tar till det så ofta?

Nej, det är möjligt att om man släpar en kropp (eller ett emballage med kroppsdelar i) från marken på det viset så borde det kunna bli besudlingar även på kofångaren. Men det måste ju inte ha gått till exakt så och nu när jag lyssnat igenom förhöret i rätten med kriminalteknikern så inser jag att jag missuppfattat en del av vad han sa. Han konstaterar bara att det ser ut som man kan förvänta sig av direktkontakt vid in- och/eller urlastning och att emballaget kan ha legat an mot vissa av ytorna under transport.

finday gav alldeles nyss ett förslag på hur det kan ha skett också.

Dessutom håller jag inte med om att kofångaren är så uppenbart skitig. Tolkar inte alls bilden som du gör. Ser inget som utesluter att den kan ha torkats av.

Jag har tidigare gett dig cred för att du försökt göra seriösa analyser och undersökningar av olika saker. Problemet är och förblir att du förstör detta med att dra tvärsäkra slutsatser utifrån dem som det absolut inte finns grund att dra. Och så är det här med. Självklart går det att konstruera ett flertal scenarion där en kropp lyfts in/ur bagageutrymmet där besudlingar inte uppstår på kofångaren eller att dessa besudlingar på något vis försvinner/tas bort. Scenarion som åtminstone vid en helhetsbedömning framstår som långt mer sannolika än den märklige planteringsmördaren som smetar lite blod på kanten och på en list. En mördare som på något vis måste ha tagit sig in i bagageluckan på en låst bil (för det var ju det bilägaren själv sa att bilen var först, liksom hans kompisar) också eftersom kriminalteknikern menade att besudlingen på bakomliggande plastlist absolut inte kunde ha tillfogats utifrån.

Men om du tror att du kan bevisa att blodspåren i bilen bara kan uppkomma genom plantering så är det väl bara att kontakta Thomas Olsson - faller blodspåren lär åtalet också falla.

1) KJ var notoriskt slarvig med att låsa efter sig. Lägenheten stod ofta olåst och vi har tvetydiga uppgifter om hur det var med bilen. Stod lägenheten olåst kan det knappast vara omöjligt att gå in och låna reservnyckeln, dessutom var bilen var olåst när den togs i beslag. (FUP s304)

2) Bilen är skitig där. En sak har du rätt i - att jag gör seriösa analyser. Jag är relativt säker på att jag har bättre underlag än dig på den punkten.

3) Ytterst osannolikt med ett scenario där man blodat ned gummilisten, den räfflade plastkanten + lämnat besudlingar i bagageluckan och samtidigt lyckats hålla plastkofångaren kliniskt ren.

Problemet med dig MrFail är att du tolkar du saker och drar dina sannolikhetsteorier när det passar din dunkla agenda... men så snart någon annan gör det och deras åsikt inte överensstämmer med din, så gapar du och skriker likt ett trotsigt barn i högan sky.
Citera
2014-02-18, 13:04
Medlem
Docklands avatar
Citat:
1) KJ var notoriskt slarvig med att låsa efter sig. Lägenheten stod ofta olåst och vi har tvetydiga uppgifter om hur det var med bilen. Stod lägenheten olåst kan det knappast vara omöjligt att gå in och låna reservnyckeln, dessutom var bilen var olåst när den togs i beslag. (FUP s304)

2) Bilen är skitig där. En sak har du rätt i - att jag gör seriösa analyser. Jag är relativt säker på att jag har bättre underlag än dig på den punkten.

3) Ytterst osannolikt med ett scenario där man blodat ned gummilisten, den räfflade plastkanten + lämnat besudlingar i bagageluckan och samtidigt lyckats hålla plastkofångaren kliniskt ren.

Problemet med dig MrFail är att du tolkar du saker och drar dina sannolikhetsteorier när det passar din dunkla agenda... men så snart någon annan gör det och deras åsikt inte överensstämmer med din, så gapar du och skriker likt ett trotsigt barn i högan sky.

Inte många inlägg från dig utan påhopp mot någon annan skribent. Det tyder på vacklig självkänsla.

Nåväl, det är utrett och fastställt bortom alla rimliga tvivel att blodet inte är ditplanterat. Det räcker. Kan vi gå vidare i tråden nu?
Citera
2014-02-18, 13:30
Medlem
Citat:

Jag tror inte du har rätt men det är skitsamma. Jag ska försöka sätta mig in i planteringsrollen. Om jag nu skulle plantera blod som skulle få KJ att se skyldig ut borde man inte gjort det "bättre" då? Nu förstår jag att eftersom du tror det är ditplanterad och KJ är dömd så är det tillräckligt "bra" gjort. Men det som du och Quarrel säger att det inte är vidare mycket blod - det skulle man ju faktiskt kunna tolka som om det har hänt vid någon annat tillfälle. Åtminstone kan jag tänka mig en paranoid planterare hade tänkt så i just det läget.

Om planteraren har varit i lägenheten och hämtat nycklar varför inte kleta dit lite blod under badkaret eller på ett annat ställe som inte är direkt synligt för KJ men som hade fällt honom för då hade det varit i lägenheten. Om vi ser till att man som planterare inte haft tillgång till lägenheten så skulle man lätt kunna kleta lite blod utanför hans lägenhet eller ännu mer på bilen.

Är man planterare så hade man nog hellre gjort lite för mycket än för litet. För när detta har skett så har de ju faktiskt inte haft någon koll exakt på hur misstänkt KJ är och vilka spår polisen har haft på KJ eller någon annan.

Jag hänger jag upp mig på detta när det gäller planterar-teorin. Jag vet att jag tidigt, även om jag inte skrev det, började tänka i planterarbanorna med tanke på att polisen gick ut i press och frågade om en viss bil. Men jag tror en planterare hade gjort ett bättre jobb. Ett som verkligen inte KJ hade kunnat snacka sig ur. Lyckligtvis sysslar jag inte med sånt här så jag kan vara helt fel på det.

Sen har ju inte försvaret gått ALL in på det här med att det finns en planterare. Det säger också en del kan jag tycka.
Senast redigerad av lindhsky 2014-02-18 kl. 13:33.
Citera
2014-02-18, 13:54
Medlem
Gordon9s avatar
Citat:

Sämsta kombinationen av hög svansföring med korkade inlägg från dig. Helt enkelt för dum för att inse din dumhet. "Seriösa analyser", baja ner dig. Å sen pissa invektiv på MrFold, en av få som kan ta in fakta och analysera. Såna som du som gör att man tröttnar på att följa ett annars märkligt, fängslande å vidrigt styckmord. F.ö. har du ju helt fel, KJ låste nästan alltid bilen (men han ändrar sig senare). Bekräftas av flera. Att ngn skulle gå in i KJs lgh och låna reservnyckeln och plantera blod är ju en tankestörning i nivå med Lagros. Seriösa analyser, hahahahahaha, gå och lägg dig.
Citera
2014-02-18, 14:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedemiss
men av vilken orsak? var hon i vägen för den Syrianska revolutionen i hemlighet, trots att hon stödde invandring?

"Syrianska revolutionen" var något nytt, någon sådan har jag aldrig hört talas om .. Förväxlar du syrianer (oftast av turkisk härkomst, ej araber) med syrier (araber) ?
Citera
2014-02-18, 14:19
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag tror inte du har rätt men det är skitsamma. Jag ska försöka sätta mig in i planteringsrollen. Om jag nu skulle plantera blod som skulle få KJ att se skyldig ut borde man inte gjort det "bättre" då? Nu förstår jag att eftersom du tror det är ditplanterad och KJ är dömd så är det tillräckligt "bra" gjort. Men det som du och Quarrel säger att det inte är vidare mycket blod - det skulle man ju faktiskt kunna tolka som om det har hänt vid någon annat tillfälle. Åtminstone kan jag tänka mig en paranoid planterare hade tänkt så i just det läget.

Om planteraren har varit i lägenheten och hämtat nycklar varför inte kleta dit lite blod under badkaret eller på ett annat ställe som inte är direkt synligt för KJ men som hade fällt honom för då hade det varit i lägenheten. Om vi ser till att man som planterare inte haft tillgång till lägenheten så skulle man lätt kunna kleta lite blod utanför hans lägenhet eller ännu mer på bilen.

Är man planterare så hade man nog hellre gjort lite för mycket än för litet. För när detta har skett så har de ju faktiskt inte haft någon koll exakt på hur misstänkt KJ är och vilka spår polisen har haft på KJ eller någon annan.

Jag hänger jag upp mig på detta när det gäller planterar-teorin. Jag vet att jag tidigt, även om jag inte skrev det, började tänka i planterarbanorna med tanke på att polisen gick ut i press och frågade om en viss bil. Men jag tror en planterare hade gjort ett bättre jobb. Ett som verkligen inte KJ hade kunnat snacka sig ur. Lyckligtvis sysslar jag inte med sånt här så jag kan vara helt fel på det.

Sen har ju inte försvaret gått ALL in på det här med att det finns en planterare. Det säger också en del kan jag tycka.

Jag tror inte att polisen någonsin trott på en planterare. Däremot har man helt uppenbart varit mån om att göra en grundlig utredning i dessa delar för att kunna avfärda allt sånt. Därför höll man t ex ett förhör med "Nille" efter KJ:s anklagelser i förhöret, trots att man inte rimligen kunde tro att denna figur skulle kunna ligga bakom en sån konspiration.

Det finns som du är inne på ett antal stora svagheter med hela planteringsteorin:
  • Scenariot i sig är osannolikt och udda. Inte ens de ivriga förespråkarna har kunnat visa något konkret exempel på att något liknande har skett i Sverige eller för den delen någon annanstans
  • Den förutsätter antaganden på mycket lös grund om att bilen skulle varit olåst eller att man på något vis fått dit blodspår ändå (trots att detta avfärdades av kriminalteknikern i förhöret som en möjlighet)
  • Spåren är märkligt "tunna" om det nu skulle vara en planterare som vill garantera sig om att lämna så mycket efter sig att det garanterat skulle upptäckas vid en husrannsakan. Varför i så fall inte blod och fler spår på andra ställen i bilen med? Varför inte saker som tillhört Vatchareeya?
  • Den förutsätter att planteraren känt till att VB varit hos KJ och bestämt sig för att han var så sannolik att bli misstänkt att hela denna märkliga och riskfyllda operation var värd besväret. Hur kunde han veta att KJ inte hade ett vattentätt alibi? Hur kunde han veta att det inte fanns spår av olika slag som skulle visa att VB lämnat KJ:s lägenhet? Varför överhuvudtaget göra sig besvär med detta?
  • Varifrån kom Y-kromosomala DNA:t på offrets ben? Också en plantering? Hur kunde planteraren öht ha en så enorm tur att det skulle visa sig finnas en hel rad omständigheter runt KJ som bidragit till att stärka misstankarna: Raderandet av SMS, att han inte försökte ringa, lögner om besök i gula huset, saknade verktyg och saknad ryggsäck, etc etc
  • Inte ens en pytteliten iakttagelse som stöder teorier om plantering finns. Ingen misstänkt som inte kunnat förklara sina förehavanden kring och efter mordet och kan vara en kandidat till att ligga bakom en plantering finns att tillgå. Det finns helt enkelt INGENTING

Grejen är den att planteringsteorin vore osannolik även i en deckare, därmed inte sagt att den inte skulle kunna förekomma i en sån just för att den är så långsökt.

Ändå har vi skribenter som Zero73 som vill att vi ska köpa hans påstående att blodspåren MÅSTE vara planterade. Han hånar mig och andra och försöker bygga under sina argument med att hitta på löjliga öknamn. Själv kör han med nonsensargument som att det inte skulle kunna läcka "så lite" från ett emballage. Rena dumheter naturligtvis. En undre gräns för ett läckage eller en kontaktbesudling ligger snarare på molekyl- än på centiliternivå.

Flera andra skribenter har också gett exempel på hur man kan tänka sig att i- och urlastning av ett emballage kan ha skett UTAN direktkontakt med kofångaren. Precis som vanligt ignorerar Zero73 såna argument.

Angående kofångaren som är "skitig" enligt Zero73 och absolut inte kan ha torkats av på något vis så kan var och en själv gå in och studera bilderna i FUP och bilda sig sin egen uppfattning.

Det finns ABSOLUT INGENTING som säger att fynden i bilen INTE skulle kunna uppstå precis som kriminalteknikern hävdar (Jag antar att han också indirekt ingår i Zero73:s idiotförklaring av alla som inte förstår kvaliteten i hans slutsatser). Jag förnekar inte att det vore teoretiskt möjligt att även åstadkomma dessa besudlingar genom medveten plantering OCKSÅ, men eftersom det saknas allt underlag för att anta ett sånt scenario enligt ovan så kan vi lugnt bortse från det. Precis som vi kan bortse från en mängd andra mördare som hävdar att de blivit "ditsatta" och att kriminalteknisk bevisning är förfalskad.
Citera
2014-02-18, 14:49
Medlem
Någon annan som har haft möjlighet att kopiera KJ:s bilnyckel? Kanske det är så att någon kompis till honom haft kroppsdelar i sin ryggsäck i KJ:s bagage vid eftersöken.
Citera
2014-02-18, 15:10
Medlem
Leo293s avatar
Lägger föutsättningslöst in en "brasklapp" till polis och advokater. Jag har erfarenhet av asiatiska kvinnor, de har av genetiska orsaker en extremt starkt och kraftfull hårväxt, de tappar också mycket hår. Jag kan med säkerhet säga att där man inte hittar hårstrån efter kvinnan där har hon med säkerhet inte befunnit sig död eller levande. Detta faktum har ett större bevisvärde än tom blod enligt mitt sätt att se på saken. Hoppas att polisen når en lösning och att de söker bland grupper eller personer som ha ett MO enligt obduktionsprotokollet, ex terroristgrupper.
Senast redigerad av Leo293 2014-02-18 kl. 15:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in