2014-02-18, 10:42
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag låter mig inte styras av Q eller någon annan. Tråkigt om du tror det. Q kan väl föra sin egen talan här i tråden, vilket hen gör. Det hen säger får stå för hen och nej, jag delar inte Q´s alla inlägg. Låter du dig styras av MrsMagoo? Nej, jag tror du talar ur ditt synsätt.

Det här med telefonerna är en sanning med modifikation skulle jag säga.
FS var långt ifrån den enda som visste att C kallades "lillskrutt". Det stod öppet på Marinas facebook och Marina nämnde C som lillskrutt till vänner i chatten med. Det framgår i FUP.
OM, jag säger OM MJ faktiskt tog hem en dejt den där ödesdigra kvällen så hade den chans att städa ur. Dejten visste om FS existens, så dejten skulle (om det nu skulle varit så) självklart frågat om var FS höll hus. MJs svar skulle naturligtvis vara att FS inte kommer hem förrän dagen därpå.
Jag är inte övertygad till 100% om skuldfrågan. Det framgår att du är det. Jag respekterar det. Kan du och andra respektera min åsikt, mina tankegångar och mina frågor så skulle det kännas bra.

Jag tycker nog att det är mer än en detalj som inte kontrollerats.
Den natten Fegdrick "satt på en kant med sin dåliga nacke och rygg på kyrkogården" levde inte Marina. Det finns otaliga bevis för det i form av att hon inte använt mobil och dator som hon brukade.
Hon dog natten före, och då fanns det ingen möjlighet för någon dejt att vara där. Hon var ensam hemma med Fegdrick!
Dessutom skulle en dejt inte ta sig tid att vare sig städa upp efteer sig eller kolla Marinas facebook för att se vad hennes syster kallades. Väldigt långsökt resonemang.
Om jag hade mördat Marina skulle jag dra fortare än kvickt ifrån stället, och inte riskera att bli på kommen letandes efter kisseskydd, vänta på att blod skulle torka för att sen ta mig tid att bädda om, leta efter skottkärra osv. Inte heller skulle jag ha möjlighet att vara kvar i huset flera dagar efteråt för att flytta på och ta bort några av Marinas saker.
Men det menar du på fullaste allvar att någon annan ska ha gjort? Haft tillträde till huset i flera dagar efteråt?
För mig blir det konstigt när man ifrågasätter en sak som har motbevisats av en annan händelse. Som i detta fallet med att någon bevisligen tagit Marinas "filofaxliknade" kalender flera dagar efter mordet. Det stämmer INTE med en alternativ GM.
Jag respekterar din åsikt, men många gånger ställer du frågor som visar att du inte har koll på de fakta som finns i FUP och annat. Då blir det lite rörigt med frågorna, tycker jag dårå...
Senast redigerad av klokastiklassen 2014-02-18 kl. 10:56. Anledning: tillägg
Citera
2014-02-18, 10:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Den natten Fegdrick "satt på en kant med sin dåliga nacke och rygg på kyrkogården" levde inte Marina. Det finns otaliga bevis för det i form av att hon inte använt mobil och dator som hon brukade.
Hon dog natten före, och då fanns det ingen möjlighet för någon dejt att vara där. Hon var ensam hemma med Fegdrick!
Dessutom skulle en dejt inte ta sig tid att vare sig städa upp efteer sig eller kolla Marinas facebook för att se vad hennes syster kallades. Väldigt långsökt resonemang.
Om jag hade mördat Marina skulle jag dra fortare än kvickt ifrån stället, och inte riskera att bli på kommen letandes efter kisseskydd, vänta på att blod skulle torka för att sen ta mig tid att bädda om, leta efter skottkärra osv. Inte heller skulle jag ha möjlighet att vara kvar i huset flera dagar efteråt för att flytta på och ta bort några av Marinas saker.
Men det menar du på fullaste allvar att någon annan ska ha gjort? Haft tillträde till huset i flera dagar efteråt?
Jag respekterar din åsikt, men många gånger ställer du frågor som visar att du inte har koll på de fakta som finns i FUP och annat. Då blir det lite rörigt med frågorna, tycker jag dårå...

Jag har tillgång till FUP och annat. Men jag medger att jag på sista tiden blandat ihop tider emellanåt. Det har sina anledningar som att jag inte läst så mycket sista tiden, samt att jag inte hittar sökfunktionen nu i pdf filen. Den står nämligen inte på svenska i min pdf och språket det står på kan jag googletranslateköra men jag kan inte kopiera texten.. dilemma och Ilandsproblem!

Varför drog inte FS då på en gång? I chatten fanns en konversation om en dejt. Sms:et som ska bevisa att dejten avbokades är inte återskapad. Dessutom finns det folk som vittnat om osämja mellan FS och MJ och FS hade ju kunnat sagt att han blev utkastad på rotmos.

Jag skulle inte heller stanna kvar i huset, oavsett om jag var FS eller om jag var någon annan.

För att klargöra det här med tvivlet på FS skuld från min sida:
Skyldig 80%
Oskyldig 20%

De 20% kommer av att jag tycker att det finns brister i utredningen. Men det är ju bara min personliga tankegång och jag säger verkligen inte att jag har rätt.
Citera
2014-02-18, 10:59
Medlem
Citat:
Jag har tillgång till FUP och annat. Men jag medger att jag på sista tiden blandat ihop tider emellanåt. Det har sina anledningar som att jag inte läst så mycket sista tiden, samt att jag inte hittar sökfunktionen nu i pdf filen. Den står nämligen inte på svenska i min pdf och språket det står på kan jag googletranslateköra men jag kan inte kopiera texten.. dilemma och Ilandsproblem!

Varför drog inte FS då på en gång? I chatten fanns en konversation om en dejt. Sms:et som ska bevisa att dejten avbokades är inte återskapad. Dessutom finns det folk som vittnat om osämja mellan FS och MJ och FS hade ju kunnat sagt att han blev utkastad på rotmos.

Jag skulle inte heller stanna kvar i huset, oavsett om jag var FS eller om jag var någon annan.

Skyldig 80%
Oskyldig 20%

De 20% kommer av att jag tycker att det finns brister i utredningen. Men det är ju bara min personliga tankegång och jag säger verkligen inte att jag har rätt.

FS drog ju inte på en gång för att han skulle få det att se ut som Marina åkt till Holland.

Sen så stannade han ju ett tag för att packa ihop hennes saker som han ville ha. Nu när hon åkt till Holland liksom.
Citera
2014-02-18, 11:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granved
FS drog ju inte på en gång för att han skulle få det att se ut som Marina åkt till Holland.

Sen så stannade han ju ett tag för att packa ihop hennes saker som han ville ha. Nu när hon åkt till Holland liksom.
Det var FB som försökte få det att se ut som om Marina hade åkt till Holland.
Citera
2014-02-18, 11:06
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Hollandspåret kom inte från FS. Det kom från FB
Citera
2014-02-18, 11:09
Medlem
Citat:
Hollandspåret kom inte från FS. Det kom från FB

Spelar väl ingen roll var Hollandspåret kom ifrån. Det som spelar någon roll var att mördaren Fredrik Svensson plockade undan hennes kläder och pass och grejer för att få det att se ut som ho rest någonstans.
Citera
2014-02-18, 11:12
Bannlyst
Citat:
Spelar väl ingen roll var Hollandspåret kom ifrån. Det som spelar någon roll var att mördaren Fredrik Svensson plockade undan hennes kläder och pass och grejer för att få det att se ut som ho rest någonstans.
Det spelar väl roll, det var en del av frikännandet av FS i TR & HR.

Varför skrev inte FS detta i sitt raderade SMS då, att "Jag drar iväg på semester nu istället för till helgen, glöm inte att mata katterna"
Citera
2014-02-18, 11:14
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Det spelar ju roll då du skrev att det var FS som velat få det att se ut som att MJ åkt till Holland. FB försökte inte få det att se ut så, han spekulerade och "tipsade" om det.

Det här med kläderna är en besvärande sak för FS tycker jag. En alt GM hade inte behövt göra det. Men mobilen hade en alt GM kanske behövt göra av sig med om det fanns något sms som talade för att de hade avtalat en dejt.
Citera
2014-02-18, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det spelar väl roll, det var en del av frikännandet av FS i TR & HR.

Varför skrev inte FS detta i sitt raderade SMS då, att "Jag drar iväg på semester nu istället för till helgen, glöm inte att mata katterna"

TR och HR spelar ingen roll längre.

Det smset raderade han ju för det insåg han var fel.

Sen ville han nog låtsas att han inte alls visste om att hon skulle resa. Det blir ju så mycket att prata om om man vet något. Bättre att inte veta slipper man säga något. Men det var ju smart att få det att se ut som om hon rest iväg någonstans.
Citera
2014-02-18, 11:20
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Du verkar ha jävligt dåligt koll på hur en utredning bedrivs och vilka frågor man ställer. Kan säga att Nejding går väldigt varsamt fram med fanskapet.
Osmakligt att ställa frågor till en misstänkt mördare? De enda som är osmakliga här är mördaren Fegdrik och posthororna som försvarar honom.

Jasså? Jag tycker det hade varit bättre för utredningen om fhl var någon som FS litade på. Precis som Smålandstintin belyste tidigare. Det hade nog gett utredningen mer skulle jag tro.
Jag bryr mig inte så mycket om vilket fack du sätter mig i. Detta är ett diskussionsforum där alla får diskutera kring fallet. Tycker du att FUP är perfekt och felfri? Tycker du utredningen är bland de bästa utredningarna du läst?

Sen vill jag poängtera att jag inte försvarar FS. Jag kritiserar utredningen. Men du tycker kanske att det är samma sak....?
Citera
2014-02-18, 11:23
Bannlyst
Citat:
TR och HR spelar ingen roll längre.

Det smset raderade han ju för det insåg han var fel.

Sen ville han nog låtsas att han inte alls visste om att hon skulle resa. Det blir ju så mycket att prata om om man vet något. Bättre att inte veta slipper man säga något. Men det var ju smart att få det att se ut som om hon rest iväg någonstans.

Mastermind FS har gjort det igen, en jävulsk plan. Vilken "tur" att Fred började glappa om att MJ rest bort då, eller har han gett Fred ett par tusingar för besväret ?
Citera
2014-02-18, 11:28
Medlem
Citat:

Skyldig 80%
Oskyldig 20%

Citat:
Jasså? Jag tycker det hade varit bättre för utredningen om fhl var någon som FS litade på. Precis som Smålandstintin belyste tidigare. Det hade nog gett utredningen mer skulle jag tro.
Jag bryr mig inte så mycket om vilket fack du sätter mig i. Detta är ett diskussionsforum där alla får diskutera kring fallet. Tycker du att FUP är perfekt och felfri? Tycker du utredningen är bland de bästa utredningarna du läst?

Sen vill jag poängtera att jag inte försvarar FS. Jag kritiserar utredningen. Men du tycker kanske att det är samma sak....?
Det fetade kräver en förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in