Citat:
Ursprungligen postat av
Marlo.Stanfield
Mycket snack om Wiggins och Jabari Parker men den som kommer att gå nummer 3 och bli rookie of the year nästa säsong är Joel Embiid, han känns mycket mer komplett and dom andra två med större hype.
Citat:
Ursprungligen postat av
DropoutBear
Har inte sett något mer än klipp, men vad jag förstår det som är Embiid extremt oslipad då han i stort sett började spela basket i high school? Grym råtalang såklart men gissningsvis ingen som gör impact direkt är mitt intryck då.
Embiid var tidigare under året tippad att gå top 5 men han har varit extremt bra. Jag har tittat en del i år på college basket och Embiid är verkligen inte så oslippad som folk verkar tro. Hans postgame är redan mer utvecklat än många centers i NBA.
Just nu skulle jag bara ta Parker före honom, men Embiid har mer utrymme att utvecklas och är om han utvecklas rätt någon man kan bygga runt med honom som bästa spelare.
Wiggins skulle jag inte slösa ett first pick på, väldigt skakig handles, hans jumpshot var inte lika bra som förväntat dock måste jag säga att jag gillar hans snabba release. Kan bara gå en sida just nu. Saker som kan förbättras, men jag tycker han är väldigt överhypad men det betyder inte att han inte är bra, om han inte lyckas med 25/7/3 några år in blir jag förvånad. Större payoff om Wiggins når sin potential jämfört mot Jabari men jag har svårt att tro att han kommer lyckas uppnå sin potential. I och med han inte har så bra handles och att han inte är någon fantastiskt passare kommer det ta några år innan vi ens ser honom kunna dominera, han kommer inte klara att vara playmaker i NBA.
Parker däremot är en fantastisk scorer, kan skjuta, post up, ta sig till korgen och hittar man en bra PG till honom kommer vi se något speciellt.
Min hype för Randle har dött ut lite, han har varit sämre än början av säsongen. Han är stark men i NBA är spelarna starkare och han kommer inte kunna knuffa runt de som han gör i college. Hans wingspan är runt 6'11 vilket typ är vad Dwayne Wade's wingspan ligger på.
Joel Embiid är ett djur. Wingspan på 7'5 likt Davis, är 7 feet och jag tror det är lögner om att han bara spelat basket i två år, men inte helt omöjligt, Tim Duncan och Dirk börja båda spela runt 15 års åldern.
Citat:
Någon som kan reka var man kan se college? Finns väl ingen motsvarighet till league pass misstänker jag.
Brukar ladda ner från Sportscene/TPB.