2014-02-12, 03:03
Medlem
da fuck kan inte någon bryta benet på LeBron? hans ego har varit värre än Kanye Wests senaste veckan. Först snakcar han så mycket skit om att han skulle vinna dunk contest och nu säger han att han borde ha fått DPOY två år irad.

Snubben är den mest överskattade försvararen i ligan. Suger man to man och ingen rim protection. Enda han är elit på är när det kommer till att hjälpa till.
2014-02-12, 04:25
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hatasnigel
Måste säga att det är väldigt välförtjänt. Killen är född 93 och är redan ligans bästa PF. Ja, ligans bästa PF, på allvar. Tycker han borde starta över Griffin även om Griffin har höjt sig i år.

På tal om Griffin fyller han 25 i år, rätt sjukt. Han kommer nå sin prime om två säsonger eller något. Känns som att han fortfarande bara är en stor talang med begränsat skillset. Gingerversionen av Elton Brand.

Han är inte ligans bästa PF, dock är han 2:a efter LaMarcus Aldridge. Aldridge är på en annan nivå.
2014-02-12, 15:24
Medlem
mirrebosnas avatar
Vad tycker ni om alla Rookies i år?
Har någon gjort det särskilt bra eller stått ut på något sätt nu när vi ca halvägs genom säsongen?

Dem som har gjort det bra i mina ögon är Michael Carter Williams, Victor Oladipo, Mclemore och my main man Hardaway Jr.

Värst ut är draftbust Bennet som knappt existerar, därefter kommer Olynik som äger ingen atletism och se ut som passar bättre in i den svenska basketligan.
2014-02-12, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirrebosna
Har någon gjort det särskilt bra eller stått ut på något sätt nu när vi ca halvägs genom säsongen?

Dem som har gjort det bra i mina ögon är Michael Carter Williams, Victor Oladipo, Mclemore och my main man Hardaway Jr.

Värst ut är draftbust Bennet som knappt existerar, därefter kommer Olynik som äger ingen atletism och se ut som passar bättre in i den svenska basketligan.

Tawny Bennett kom in med en skada vilket ledde till att han blev överviktig. Börjat komma in i matchform och därmed börjat prestera. Hade 19/10 senast.

Dock sämsta draften sedan 2000 men vi har potentiallt den bästa draften genom tiderna på G.
2014-02-12, 15:57
Medlem
fredrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirrebosna

MCW är bäst, Trey Burke tvåa.

Olynyk är ingen bust, han gick inte topp 10 i en av de sämsta draftsen någonsin och hade så gott som ingen hype. Han har knappast varit någon stjärna, men sett till vad folk förväntade så har han knappast gjort bort sig.
2014-02-12, 16:06
Medlem
Marlo.Stanfields avatar
Mycket snack om Wiggins och Jabari Parker men den som kommer att gå nummer 3 och bli rookie of the year nästa säsong är Joel Embiid, han känns mycket mer komplett and dom andra två med större hype.
2014-02-12, 16:08
Medlem
DropoutBears avatar
Har inte sett något mer än klipp, men vad jag förstår det som är Embiid extremt oslipad då han i stort sett började spela basket i high school? Grym råtalang såklart men gissningsvis ingen som gör impact direkt är mitt intryck då.

Någon som kan reka var man kan se college? Finns väl ingen motsvarighet till league pass misstänker jag.
2014-02-12, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marlo.Stanfield
Mycket snack om Wiggins och Jabari Parker men den som kommer att gå nummer 3 och bli rookie of the year nästa säsong är Joel Embiid, han känns mycket mer komplett and dom andra två med större hype.

Citat:
Ursprungligen postat av DropoutBear
Har inte sett något mer än klipp, men vad jag förstår det som är Embiid extremt oslipad då han i stort sett började spela basket i high school? Grym råtalang såklart men gissningsvis ingen som gör impact direkt är mitt intryck då.

Embiid var tidigare under året tippad att gå top 5 men han har varit extremt bra. Jag har tittat en del i år på college basket och Embiid är verkligen inte så oslippad som folk verkar tro. Hans postgame är redan mer utvecklat än många centers i NBA.

Just nu skulle jag bara ta Parker före honom, men Embiid har mer utrymme att utvecklas och är om han utvecklas rätt någon man kan bygga runt med honom som bästa spelare.

Wiggins skulle jag inte slösa ett first pick på, väldigt skakig handles, hans jumpshot var inte lika bra som förväntat dock måste jag säga att jag gillar hans snabba release. Kan bara gå en sida just nu. Saker som kan förbättras, men jag tycker han är väldigt överhypad men det betyder inte att han inte är bra, om han inte lyckas med 25/7/3 några år in blir jag förvånad. Större payoff om Wiggins når sin potential jämfört mot Jabari men jag har svårt att tro att han kommer lyckas uppnå sin potential. I och med han inte har så bra handles och att han inte är någon fantastiskt passare kommer det ta några år innan vi ens ser honom kunna dominera, han kommer inte klara att vara playmaker i NBA.

Parker däremot är en fantastisk scorer, kan skjuta, post up, ta sig till korgen och hittar man en bra PG till honom kommer vi se något speciellt.

Min hype för Randle har dött ut lite, han har varit sämre än början av säsongen. Han är stark men i NBA är spelarna starkare och han kommer inte kunna knuffa runt de som han gör i college. Hans wingspan är runt 6'11 vilket typ är vad Dwayne Wade's wingspan ligger på.

Joel Embiid är ett djur. Wingspan på 7'5 likt Davis, är 7 feet och jag tror det är lögner om att han bara spelat basket i två år, men inte helt omöjligt, Tim Duncan och Dirk börja båda spela runt 15 års åldern.

Citat:
Någon som kan reka var man kan se college? Finns väl ingen motsvarighet till league pass misstänker jag.

Brukar ladda ner från Sportscene/TPB.
Senast redigerad av MockDraft 2014-02-12 kl. 16:39.
2014-02-15, 03:06
Medlem
Vad tror ni om Dante Exum?

http://www.youtube.com/watch?v=vSadteflk9Y

Han ser grymt mogen ut i sitt spel för sin ålder ändå.
2014-02-16, 03:20
Medlem
DropoutBears avatar
Sitter hemma sjuk och kollar All star weekend. Hört att dom ska ändra om i dunk contest så är lite förväntansfull där ändå, skill challenge har hittills varit ett sömnpiller av råge dock
2014-02-16, 16:49
Medlem
Min favorit-PG för tillfället - Goran Dragic
2014-02-18, 08:07
Medlem
Lamar till Spanien, oh how the mighty has fallen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in