2014-02-17, 23:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det luktade väl ungefär som om fönstren precis hade stängts - men att BI:s finkänslighet förbjöd honom att tala i klartext eftersom han ju inte hade något direkt bevis på att de stått öppna mer än en vecka nonstop.
Att det låter jävligt dumt att säga som det fetade.

Det är som att jag skulle säga " det luktade 2013"
Jag tänkte mig närmast "luktade" i den meningen att vissa spår kan tala för en viss sak. - I det här fallet stod ytterdörren öppen, och om ett skottdrama ägt rum inne i sovrummet ligger det nära till hands att man vill vädra ut allt vad krutrök heter. Har man sedan en hel sängbotten fullsmäckad av blod så kanske man också vill få bort ev. lukt från den delen av verksamheten. Ett tvärdrag bestående av öppna fönster i sovrummet, öppen sovrumsdörr ut till vardagsrummet samt vidöppen ytterdörr dygnet runt i en vecka har säkert kunnat medverka till att BI upplevde luften inne i sovrummet, kanske inte precis frisk, men väl någorlunda fräsch. Nu var ju BI täppt i näsan så några större luktsensationer kunde han väl knappast förvänta sig. Sedan kan man heller inte utesluta att FS hängt upp ett par doftgranar på något diskret ställe, eller sprutat hela rummet fullt med lavendelblom...
Citera
2014-02-17, 23:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Har du missat att han varit kvar på plats, låtit blodet torka(vilket tar avsevärd tid) bäddat med fleecefilt (när blodet torkat), flyttat på en madrass och bäddat om?
Hur många timmar är avsevärd tid? Om man torkar med hårtork, hur lång tid tar det då för att blodet inte ska färga av sig på en fleecetid?

Du har hållit på att tjata det här mantrat tillräckligt lång tid nu. Fram med fakta!
Citera
2014-02-17, 23:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eller om fönsterna är öppna.
Självklart var fönstren stängda den 2/8 när MJ:s mor och syster, åtföljda av två polismän, anlände till platsen. - Risken att någon kraftfullt hade reagerat på ett par öppna fönster måste bedömas som överhängande, t ex visste MJ:s mor att MJ alltid bara hade ventilationsluckorna öppna om hon reste bort någonstans. - Du glömmer FS:s första koncept: L-köping och "Jag blir kvar tills i morgon."
Citera
2014-02-17, 23:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Självklart var fönstren stängda den 2/8 när MJ:s mor och syster, åtföljda av två polismän, anlände till platsen. - Risken att någon kraftfullt hade reagerat på ett par öppna fönster måste bedömas som överhängande, t ex visste MJ:s mor att MJ alltid bara hade ventilationsluckorna öppna om hon reste bort någonstans. - Du glömmer FS:s första koncept: L-köping och "Jag blir kvar tills i morgon."
Mamma L kunde knappt se in i sovrummet, så hon kunde inte se om fönstren var öppna. Konstapel B. Guldfisk stod i vägen i dörren istället för att leta genom rummet.
Citera
2014-02-18, 00:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Mamma L kunde knappt se in i sovrummet, så hon kunde inte se om fönstren var öppna. Konstapel B. Guldfisk stod i vägen i dörren istället för att leta genom rummet.
Det kunde knappast FS ha förutsett.
Citera
2014-02-18, 00:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det kunde knappast FS ha förutsett.
Alternativ GM kunde inte veta att Marina stängde fönstren när hon reste bort.
Citera
2014-02-18, 00:10
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Alternativ GM kunde inte veta att Marina stängde fönstren när hon reste bort.
Nej, men om man ska gå på din linje så visste "alternativ GM" att Marina brukade låsa sin sovrumsdörr när hon reste bort.
Citera
2014-02-18, 00:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Hur många timmar är avsevärd tid? Om man torkar med hårtork, hur lång tid tar det då för att blodet inte ska färga av sig på en fleecetid?
Jag tror att jag har förklarat för dig tidigare att Svensson inte behövde gå och hämta någon
hårtork för att snabba på med torkandet.
Han hade huset för sig själv och kunde vänta ut att blodet torkade så att han sedan fick
lägga på den där fleecefilten.
Är det så svårt att begripa detta?

FS gick och kom som han ville i huset som sagt den här tiden och hade gott om tid att
ombesörja allt som behövde göras för att i möjligaste mån dölja spåren efter sitt illdåd.

Glasklart. För de flesta.

Edit: Och inbilla mig inte att någon jädrans alternativ mördargök skulle ta och ställa sig med
någon hårtork här efter att ha dödat M. En sån gök skulle dra fort som fan från huset
och platsen. Aldrig i helvete börja leta efter inkontinensskydd, presenning och bestyra
med allt som skedde.

Någon alternativ GM i det här caset existerar bara i din och några enstaka andras värld.
De vars talan som betyder någonting här har inte dugg till övers för någon sån.
Hovrätten alltså. Där råder förnuft och verklighetsförankring helt uppenbart.
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-18 kl. 01:05.
Citera
2014-02-18, 01:31
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Nej de frågor polisen ställde till honom hade inte kunnat tagits i bilen i stället. Det filmades av en anledning. T ex frågan från N om var Fredrik satt när han besökte graven på natten, där svaret blir väldigt tydligt när F svarar "på kanten på graven". Det finns ju inte en chans att någon skulle kunna sitta timmar på en sådan kant. Lögn.

Personligen tyckte jag det var mycket mer osmakligt och respektlöst agerande av Fredrik när han vände sig om och snöt ut en massa snor ur näsan, rakt mot graven mitt emot hans mormors.

Lögnernas man Fredrik, men verkligheten hann i kapp och det logiska och sannolika som bildade en kedja som belades fullständigt då man fann Marina. Ytterligheter och försök i tusentals inlägg att prata bort sakfakta är tröttsamt och onödigt. Det kommer alltid fram till slut. Det är inte att försöka sortera det är att vara dum i huvudet.

Om man ser på vad Fredrik uppgett i fallet och sorterar bort precis allt, och sedan vänder på det så ser man det ljusare än någonsin. Det är rent förödande för ett mordfall att höra så sa Fredrik, och Fredrik menar, men Fredrik minns inte. Det förvillar om man inte är skärpt nog eller naiv att lyssna på en misstänkt mördare och vad han kokar ihop. Inte en chans att han sagt många ord i fallet som innebär någon sanning.
En sak förbryllar dock och det gäller hans framträdande roll i tråden och detta oändliga försök att verka oskyldig. Att han ansträngde sig så förbannat är ju rätt konstigt. Men han är ju en konstig typ, och för min del oerhört avskyvärd och fullt kapabel att utföra fler mord. Det är inte vilken mördare som helst skulle jag vilja påstå då dom flesta gör ett mord och inga fler. Den här typen är så vidrig och så iskall så kränks han eller det går hans ära förbi så kan han göra om det. Iofs lär det dröja, men ändå det är sällan jag resonerar som i detta fallet då det gäller mord.

Citat:
Glasklart för alla som vill inse fakta! För konspirationsteoretikerna som vill ifrågasätta alla fakta istället för att se hela kedjan av bevis för att Fredrik är den ende möjlige mördaren, så finns det inga tillräckliga bevis. Tyvärr.

Konspirationer är aldrig intressant för ett mordfall.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-18 kl. 01:34.
Citera
2014-02-18, 02:36
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hårklyverier? Ett fönster är öppet eller så är det stängt.
No shit Sherlock
Ett fönster kan vara stängt ibland och öppet ibland . Mördaren hade tid och möjlighet att vädra och städa i flera dagar vilket han också har gjort.
Citera
2014-02-18, 06:35
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag tycker det är tråkigt att du går Quarells vägar och låter honom styra din diskussion. Det är så uppenbart att hen driver dina tankegångar. Trist , för jag tror du kan tänka själv !
Du verkar inte ha funderat eller reflekterat över hela indiciekedjan här alls utan hänger upp dig på enstaka detaljer som saknar relevans för helhetsbilden.
Det finns en fullständigt klar kedja av saker som inträffat inkl telefoner som rört sig samtidigt, att Fredrik är den ende som kunnat skicka sms och vetat vad Marinas syster kallades, att han var den ende som kunnat städa och röja bland Marinas ägodelar efter mordet osv. Det väger betydligt starkare för hans skuld än vissas babbel om ssaker man inte kollat i utredningen. Han är den ende som kan ha utfört mordet. PUNKT!
Personligen tycker jag att det är tragiskt att du håller dig till Qvarells galna hypoteser. Trodde du var smartare än qillergroupisarna...

Jag låter mig inte styras av Q eller någon annan. Tråkigt om du tror det. Q kan väl föra sin egen talan här i tråden, vilket hen gör. Det hen säger får stå för hen och nej, jag delar inte Q´s alla inlägg. Låter du dig styras av MrsMagoo? Nej, jag tror du talar ur ditt synsätt.

Det här med telefonerna är en sanning med modifikation skulle jag säga.
FS var långt ifrån den enda som visste att C kallades "lillskrutt". Det stod öppet på Marinas facebook och Marina nämnde C som lillskrutt till vänner i chatten med. Det framgår i FUP.
OM, jag säger OM MJ faktiskt tog hem en dejt den där ödesdigra kvällen så hade den chans att städa ur. Dejten visste om FS existens, så dejten skulle (om det nu skulle varit så) självklart frågat om var FS höll hus. MJs svar skulle naturligtvis vara att FS inte kommer hem förrän dagen därpå.
Jag är inte övertygad till 100% om skuldfrågan. Det framgår att du är det. Jag respekterar det. Kan du och andra respektera min åsikt, mina tankegångar och mina frågor så skulle det kännas bra.

Jag tycker nog att det är mer än en detalj som inte kontrollerats.
Citera
2014-02-18, 06:38
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Nej de frågor polisen ställde till honom hade inte kunnat tagits i bilen i stället. Det filmades av en anledning. T ex frågan från N om var Fredrik satt när han besökte graven på natten, där svaret blir väldigt tydligt när F svarar "på kanten på graven". Det finns ju inte en chans att någon skulle kunna sitta timmar på en sådan kant. Lögn.

Personligen tyckte jag det var mycket mer osmakligt och respektlöst agerande av Fredrik när han vände sig om och snöt ut en massa snor ur näsan, rakt mot graven mitt emot hans mormors.

Jag tyckte det var lika osmakligt jag. Tror du han grät?
Att prata om situationen med barnen tycker jag var osmakligt. Smaksak tydligen, vi kommer inte längre än så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in