2014-02-17, 08:30
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parj
Har en som är 1.96 och är inte nämnvärt flexibel, härlig laser dock. 2.2 är helt ok men inte laser 💥
Tjockleken på bladet har ju med den övergripande geometrin hos detsamma att göra.

Ett 250 mm långt och 1,95 mm tjockt över hela längden taperat blad är självklart mer flexibelt än ett annat blad som är 2,2 mm tjockt och taperat endast den sista tredjedelen mot spetsen räknat.

~Paul~
Citera
2014-02-17, 08:35
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oratio
Det skulle vara jätteroligt och spännande om det blev verklighet.

Förtjänar detta kanske en egen tråd?
Som sagt, lovar ingenting. Detta är mer eller mindre en sondering, dvs jag vill veta hur pass stort intresse det finns. Antalet knivar får trots allt överstiga en minimimängd om projektet har en chans att bli förverkligat. Min gissning är att det rör sig om 50 - 100 pjäser. På den punkten har jag inte fått ett klart svar.

~Paul~
Citera
2014-02-17, 11:32
Medlem
Hej, tänkte göra ett inlägg med bilder men jag vet inte hur man bifogar dom. Jag kan inget om molntjänster så någon kanske kan hjälpa mig?
Citera
2014-02-17, 12:33
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leab
Hej, tänkte göra ett inlägg med bilder men jag vet inte hur man bifogar dom. Jag kan inget om molntjänster så någon kanske kan hjälpa mig?
Du måste ha en webbtjänst för uppladdning av digitala bilder. Jag kör på PhotoBucket men vet att många är nöjda med Image Shack. Det finns dock många fler.

När du skaffat konto hos en sådan webbtjänst så kan du dumpa dina bilder där och sedan länka till dem. Det går med andra ord inte att presentera bilder direkt i dina inlägg på Flashback.

~Paul~
Citera
2014-02-17, 13:21
Medlem
Skulle vara grymt med en "forumskniv". För mig får den gärna vara ganska stor 250mm låter bra! Med depauls kunskap kommer det bli otroligt bra om det blir av!
Citera
2014-02-17, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Du måste ha en webbtjänst för uppladdning av digitala bilder. Jag kör på PhotoBucket men vet att många är nöjda med Image Shack. Det finns dock många fler.

När du skaffat konto hos en sådan webbtjänst så kan du dumpa dina bilder där och sedan länka till dem. Det går med andra ord inte att presentera bilder direkt i dina inlägg på Flashback.

~Paul~
Tackar ska försöka fixa det.
Citera
2014-02-17, 16:06
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leab
Dropbox tycker jag har funkat riktigt bra.
Citera
2014-02-17, 17:28
Medlem
Jag vill påpeka att jag absolut inte är speciellt duktig i köket, men att jag ändå tycker om att ha någorlunda bra redskap. Jag kanske inbillar mig att jag är duktigare när jag har det.
Jag använder Yoshikin GLOBAL Cromova 18. Jag är supernöjd, speciellt över vikten och skärpan
Citera
2014-02-17, 19:48
Medlem
VY-CanisMajoriss avatar
Hjälp, köksknivporrfetichisternas egen tråd.

Hoppas era knivar kostade riktigt riktigt mycket och vann aaaaalla tester.

Ha, ha,ha,
Jag vill sälja polsktillverkade japanknivar till er allihopa, jättebästa vCrx-stålet, 59HRC, superbra just för dig !

IKEA:s och en riktig slip fixar allt från älgstek till lövtunna sushis, ni har inte "rätta knycken" som tjorven sa.

Tack för veckans skratt, stor humor i denna tråd.
Citera
2014-02-17, 22:49
Medlem
blodpalts avatar
Vad tror ni om det här?

http://www.cervera.se/Till-Koket/Koksknivar/Knivset/hacksta-knivset-3-delar

Har hört bra om Anders Petter tidigare, men min omgivning aint got shit på ni som hänger här...
Citera
2014-02-17, 23:03
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodpalt
Vad tror ni om det här?

http://www.cervera.se/Till-Koket/Koksknivar/Knivset/hacksta-knivset-3-delar

Har hört bra om Anders Petter tidigare, men min omgivning aint got shit på ni som hänger här...
Avskyr alla knivar med klack. Och för 1500 spänn får du åtminstone 2 bra knivar istället för tre dåliga.
Citera
2014-02-17, 23:08
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Avskyr alla knivar med klack. Och för 1500 spänn får du åtminstone 2 bra knivar istället för tre dåliga.

Tror jag postade fel länk, var det denna du tänkte på med klackkniv?

Tack för rådet, har du något bra tips på vilka två knivar jag ska ta för 1500 pix?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in