Citat:
Ursprungligen postat av
kolingen321
Det första du svamlar om har jag redan möt ,men vad menar du att det var "foreigners" som sköt mot polisen och starta "koas" Alltså vad i guds namn pratar du om? Som i resten av arab världen under den tiden blev det protester. Demostraterna var syrier (främst unga sunni syrier) som protesterad mot Assad. Assad svarade genom att försöka dämpa protesterna med våld, sedan blev det konflikter. Många i militären vill inte strida mot sin sunni människor så dom hoppade av och joinade protesterna.
Såg du vad jag skrev till shido förut? Om inte läs det då . samma sak med dig vad in helvete snackar du om? Allt du säger är helt fel, läs vad jag skrev förut till han möter exakt samma smörja.
Bernad_law vet att du brukar skriva en del i utrikes o militär ibland, kan inte du komma in också bara förklara lite simpel logik för dom här människorna.
Vadå vad i hela tiden svamlar du om ?, mycket av konflikten är ett politiskt spel.., Saudi kryddade på en hel del med att betala människor för att de skulle protestera. Assad var ju tom villig för politiska reformer...
Med foreigners menar jag utlänningar i Syrien vars uppgift är att störta dess regim.
Jag har läst ditt inlägg, ok!, menar bara att han kunde ha gjort det hela på ett mildare sätt, han använder ju transporthelikoptrar för att attackera diverse mål, kunde kanske ha används på ett nyttigare sätt ?
Bernad_law vet att du brukar skriva en del i utrikes o militär ibland, kan inte du komma in också bara förklara lite simpel logik för dom här människorna.??, länka gärna, visst jag har skrivit i den syriska konflikten fast inte mycket mer..
Citat:
Ursprungligen postat av
flygandemalvakt
Hade Assad varit mer "aggressiv" i början hade hela världen vänt sig emot honom med FN i spetsen. Efter att ha sett hur Gaddafi's retorik öppnade upp för "internationella insatser", så vad han nog väl medveten om att låta "fienden slå först" hela tiden i början av denna konflikt.
Hittils har han gjort ett bra jobb i att spela schack vs. NATO ink. tillhörande propagandaapparatur.
I och för sig ganska sant men ändå...