2014-02-17, 19:14
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Vem är registrerad som ägare till bilen?
Någon av de boende i friluftsanläggningen eller någon av ingenjörerna som är ansvariga för uppförandet av den här nya friluftsanläggningen?
Aurel Feraru, Norrköping. Eller kanske Feraru Aurel? Finns inte på Ratsit.
2014-02-17, 19:18
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag kollade upp vem som äger bilen på bilden och det är en Catalin Turtureanu i Norrköping. Det finns ingen person med det namnet folkbokskriven i Sverige men jag hittade en person på FB med det namnet och han ska bo i Stockholm.
Så de är skrivna i Norrköping på nåt vänster, den röda bilen ägs också av någon boendes där.
2014-02-17, 19:19
Medlem
RolleWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Hörde något knapphändigt om att bussen med romerna körde av vägen. Orsaken till olyckan rapporterades det inte om. Men den enda skadade var tydligen en av chaufförerna.

Någon som vet nåt om vad som verkligen hände?

www.smp.se/nyheter/vaxjo/bussolycka-med-43-rumanska-passagerare(4160681).gm

Förövrigt finns svaret i tråden !
Samt i alla tidningar + TV + Radio ,,
2014-02-17, 19:21
Medlem
RolleWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geranium
Har ingen frågat varför polisen inte ingriper emot illegalt byggande?

Ingen har anmält ?!
2014-02-17, 19:30
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleWest
www.smp.se/nyheter/vaxjo/bussolycka-med-43-rumanska-passagerare(4160681).gm

Förövrigt finns svaret i tråden !
Samt i alla tidningar + TV + Radio ,,

Kul för hotellet som fick 40 oväntade nattgäster *host host*. Undrar om de låste in silvret innan?
2014-02-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolleWest
Ingen har anmält ?!

Dock ligger polisstationen rätt nära lägret.
2014-02-17, 20:05
Medlem
egentligenotroligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geranium
Har ingen frågat varför polisen inte ingriper emot illegalt byggande?

Polisen är väl gladast om dom slipper, men måste väl om någon höjdare på kommunen begär det?

Ziggarna lyder inte under samma lagar som vi svenskar: Om du springer in bland buskarna och slår en båge, och polisen ser dig, så kostar det 800 kr. Men flera hundra ziggar kan lätta på trycket både fram och bak hur länge som helst, utan någon som helst polisiär åtgärd.

Vi får fricampa ett dygn på annans mark utan lov, (allemansrätten, dock ej gårdsplan), men det gäller inte heller ziggar, dom kan stanna hur länge som helst. Var som helst.

Under bärplockningssässongen i höstas var det ett STORT ziggläger i Mehedeby i norra Uppland, och dom förstörde marken med sopor, och sågade ner mycket träd, som man byggde kojorna med, och att elda med. Och så löjliga detaljer som kommunalt eldningsförbud gällde inte ziggarna! Markägaren och grannarna ville att kommunen skulle vräka dom. Kommunen hänvisade då till kronofogden, som skulle ha personnummer på dom som skulle vräkas!

Hur gör man som privatperson då? Har ziggar personnummer? Eller springer dom och gömmer sig.
Det tog flera veckor innan kommunen, kronofogden och polisen kommit överens om hur det skulle gå till och vem som skulle betala. Det gjorde ju kommunens skattebetalare till sist på skattsedeln.

När dom sedan äntligen kom därifrån fyllde kommunen fem, tror jag det var, containrar med sopor och en skrotbil som inte gick att köra därifrån. Därav kan vi lista oss till att de bilar dom har skulle få körförbud, om dom blev kollade. Inte ens gör polisen. Men du och jag skulle givetvis trilla dit!

EU har ju bestämt att man får stanna i tre månader i annat medlemsland, utan uppehållstillstånd, under tiden kan man inte få något bidrag för sina levnadskostnader. Det konstiga med detta är att ingen kollar tiden. Är det någon som tror att de som är här nu, kom i november? Nej, dom har alldeles säkert varit här sedan i våras.

RÖSTA RÄTT I SEPTEMBER OM DU VILL HA ÄNDRING
2014-02-17, 20:06
Medlem
Madrassen Tilde de Paula(4 barn med 3 män) intevjuade en snubbe i Fyrans morgonsoffa kl 0645 från socialkontoret i Stockholm imorse på TV4 och hon ställde frågan: Går det inte att ordna bättre hem för dem. Då slog jag av och gick till jobbet för hon ställde inte frågan: Varför kommer de?

Jag blev heligt förbannad på henne då hon sitter och låtsas vara riktig journalist men inte ställer riktiga frågor
2014-02-17, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egentligenotroligt
Polisen är väl gladast om dom slipper, men måste väl om någon höjdare på kommunen begär det?

Ziggarna lyder inte under samma lagar som vi svenskar: Om du springer in bland buskarna och slår en båge, och polisen ser dig, så kostar det 800 kr. Men flera hundra ziggar kan lätta på trycket både fram och bak hur länge som helst, utan någon som helst polisiär åtgärd.

Vi får fricampa ett dygn på annans mark utan lov, (allemansrätten, dock ej gårdsplan), men det gäller inte heller ziggar, dom kan stanna hur länge som helst. Var som helst.

Under bärplockningssässongen i höstas var det ett STORT ziggläger i Mehedeby i norra Uppland, och dom förstörde marken med sopor, och sågade ner mycket träd, som man byggde kojorna med, och att elda med. Och så löjliga detaljer som kommunalt eldningsförbud gällde inte ziggarna! Markägaren och grannarna ville att kommunen skulle vräka dom. Kommunen hänvisade då till kronofogden, som skulle ha personnummer på dom som skulle vräkas!

Hur gör man som privatperson då? Har ziggar personnummer? Eller springer dom och gömmer sig.
Det tog flera veckor innan kommunen, kronofogden och polisen kommit överens om hur det skulle gå till och vem som skulle betala. Det gjorde ju kommunens skattebetalare till sist på skattsedeln.

När dom sedan äntligen kom därifrån fyllde kommunen fem, tror jag det var, containrar med sopor och en skrotbil som inte gick att köra därifrån. Därav kan vi lista oss till att de bilar dom har skulle få körförbud, om dom blev kollade. Inte ens gör polisen. Men du och jag skulle givetvis trilla dit!

EU har ju bestämt att man får stanna i tre månader i annat medlemsland, utan uppehållstillstånd, under tiden kan man inte få något bidrag för sina levnadskostnader. Det konstiga med detta är att ingen kollar tiden. Är det någon som tror att de som är här nu, kom i november? Nej, dom har alldeles säkert varit här sedan i våras.

RÖSTA RÄTT I SEPTEMBER OM DU VILL HA ÄNDRING

Men din fega djävel, engelskan har ett ordspråk "Put your money were your mouth is". Ta en 50 cl colaflaska, töm den. Pissa i den, gå runt på stan där de sitter och töm innehållet över dem.
Gör något själv om du vill irritera dem. Ta en Metro, gå fram och släng den i deras insamlingsbössa, det har jag gjort. Gå fram och prata tyska(som de kanske förstår), engelska eller om du kan det prata ryska och säg att det är synd att Auschwiz är stängt alternativt att det är synd att inte KGB tagit hand om dem, har jag sagt till dem på svenska, tyska och engelska
2014-02-17, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Upprensningen lär kosta en del ja... beror ju på om man köper in dessa tjänster eller låter Kommunens eget folk och maskiner göra jobbet.
Enligt artikel i dagens DN kostar saneringen av det här omtalde friluftsområdet i Högdalen HUNDRATUSENTALS KRONOR. Som glad och stolt skattebetalare känns det utomordentligt skönt att bidra till löpnade underhållskostnader som eu-migrationen generar på det här sättet. Härligt, härligt, härligt.
2014-02-17, 21:20
Medlem
Som jag tidigare skrivit i tråden begav jag mig på lunchpromenad till lägret, i en av stugorna närmast vägen (tellusvägen) var stämningen var god. I artikeln nedan beskrivs Vasilij, han låg å mös som en prins i vårsolen på "verandan" till sin stuga.

Jag unnar ju folk att njuta av våren, jag gjorde ju d själv men av Aftonbladets artikel och döma ska väl inte Vasilij spilla en minut i sitt värv...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18281948.ab
2014-02-17, 21:22
Bannlyst
Vem tror att en tiggare från Rumänien och utan utblidning fixar pensionerna för mina barn som är 26 år i dag och bott i Sverige hela sitt liv?

Jag tror att Rumänien gör en ekonomisk etnisk rensning när dom skickar sämsta arbetskraften/ Zigenarna till EU. Mest folk i % Till Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in