2014-02-13, 21:02
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -H-
Okej. Låter bra. Jag fick det att fungera nyligen och måste säga att det har gått över förväntan.
Hoppas det kan hålla i sig så här.

Det tror jag, de verkar väldigt hängivna och supporten är GULD, de svarar DIREKT!

Alla barn i början, de har funnits i två månader, jag menar, alla har problem när det gäller nät, Telia mfl, ge det lite tid
Citera
2014-02-14, 23:04
Medlem
Jag har nu beställt 3st simkort (inte bara till mig själv) men kommer att använda alla 3.
Bland annat har jag 2st trådlösa GSM larm, vilket jag tror blir perfekt eftersom larmen sällan larmar eller att jag har inbrott. Kan jag slänga i ett simkort o tuta o köra 1år eller måste jag ta ur simkorten 1gång / mån och "ladda" genom att se reklam?

Kommer att använda 1 simkort till mina övervakningskameror som via router går via Sim i dagsläget.
Citera
2014-02-14, 23:41
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Jag har nu beställt 3st simkort (inte bara till mig själv) men kommer att använda alla 3.
Bland annat har jag 2st trådlösa GSM larm, vilket jag tror blir perfekt eftersom larmen sällan larmar eller att jag har inbrott. Kan jag slänga i ett simkort o tuta o köra 1år eller måste jag ta ur simkorten 1gång / mån och "ladda" genom att se reklam?

Kommer att använda 1 simkort till mina övervakningskameror som via router går via Sim i dagsläget.

Jag tror inte det kommer att fungera. Du måste ju kolla på reklamfilm varannan timme. Om du inte alls använder sms eller samtal så ändras abonnemangsformen automatiskt till enbart data.
Citera
2014-02-14, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PretIdiotiem
Jag tror inte det kommer att fungera. Du måste ju kolla på reklamfilm varannan timme. Om du inte alls använder sms eller samtal så ändras abonnemangsformen automatiskt till enbart data.

Det är just data jag är ute efter, och det är inga stora mängder alls
Citera
2014-02-14, 23:50
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Det är just data jag är ute efter, och det är inga stora mängder alls

Då måste du ju ta ur korten ur larmen varannan timme, dygnet runt. Vill du verkligen ha det så. Ställa klockan på ringning varannan timme på natten för att gå upp och titta på reklamfilm till larmen??????
Citera
2014-02-15, 00:02
Medlem
Skrevs avatar
Nu har jag uppgraderat min iPhone till iOS 6, så jag kan använda Wifog-appen. Det är smidigare, eftersom jag då kan köra laddningen, dvs. reklamfilmerna, på min wifi innan jag går ut; det laddar snabbare.

Men de senaste dagarna har jag inte behövt titta på någon film alls för att få full laddning. Det räcker med att klicka på "Fyll på nu", så byter appen sida och säger "Tack! ...".
Någon mer som fått denna bonus?

För övrigt så ringer jag och sms:ar inte alls med luren. Räcker det då med att jag ringer till min fasta telefon emellanåt (utan att svara) för att jag ska ha kvar fullt abonnemang och slippa få det nedgraderat till bara data?
Citera
2014-02-15, 00:06
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Nu har jag uppgraderat min iPhone till iOS 6, så jag kan använda Wifog-appen. Det är smidigare, eftersom jag då kan köra laddningen, dvs. reklamfilmerna, på min wifi innan jag går ut; det laddar snabbare.

Men de senaste dagarna har jag inte behövt titta på någon film alls för att få full laddning. Det räcker med att klicka på "Fyll på nu", så byter appen sida och säger "Tack! ...".
Någon mer som fått denna bonus?

De har problem med reklamfilmsservern just nu och vill väl inte bara klippa av alla användare.

Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
För övrigt så ringer jag och sms:ar inte alls med luren. Räcker det då med att jag ringer till min fasta telefon emellanåt (utan att svara) för att jag ska ha kvar fullt abonnemang och slippa få det nedgraderat till bara data?

Ja, bara du använder de övriga tjänsterna sms och samtal något, så ska du få fortsätta. De har inte publicerat några regler om minimiförbrukning för att få ha kvar de tjänsterna.
Citera
2014-02-15, 19:21
Medlem
AntonSs avatar
Problemen med reklamen verkar bestå.

De har verkligen löst det snyggt så att användarna inte drabbas. All heder åt dem!
Citera
2014-02-15, 20:04
Medlem
Jag har en bugg i min telefon som låter mig få 100 mb helt gratis via wifog appen, utan att kolla på reklamen. Jag trycker bara på fyll på och sedan trycker jag ta mig ut till internet knappen helt utan att titta på reklamen
Citera
2014-02-15, 21:48
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurre123
Jag har en bugg i min telefon som låter mig få 100 mb helt gratis via wifog appen, utan att kolla på reklamen. Jag trycker bara på fyll på och sedan trycker jag ta mig ut till internet knappen helt utan att titta på reklamen

Det är ingen bugg, de har släppt på servern till reklamen eftersom de har problem.

Åter, de berättar ALLT detta på sin Facebook
Citera
2014-02-17, 03:53
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lykro
Bryts uppkopplingen medans ni ser reklamfilmerna?

T.ex om ni laddar hem en fil på 200MByte och ni kommer till 120(eller var gränsen går) slår det ifrån och kopplar ner då?

Eller om ni chattar i skype t.ex och era 120MByte är slut, kopplas ni ner från Skype då och måste logga in igen då ni sett på reklamfilmerna?

Igår fick jag chansen att köra manlighetstestet. Med adblock på min Nexus har Jag surfat NonStop i 4 timmar när jag fastna på tåget, så fort reklamfilmen kommer upp stängs den ner omeddelbart och det är bara att dra på

Mycket nöjd
Citera
2014-02-17, 11:27
Medlem
x2tusens avatar
Hur verifierar wifog-servern kundens reklamtittande egentligen?
Är det så enkelt att den läser av webrowserns user-agent under reklamvisningen eller dylikt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in