Citat:
Ursprungligen postat av
JapanKina
Pendeltåg Södertälje-Märsta-linje 36: Inställd delsträcka
Märsta - Stockholms central kl 23:36 är inställd 2014-02-16 på grund av olyckshändelse
Inskrivet: 2014-02-15 23:58
Rapporterades Årstaberg - Stuvsta på informationstavlorna.
Källa: SL.se
Någon som vet mer kring händelsen?
Citat:
Ursprungligen postat av
totilas
Såg tåget, 20 min senare var det fyra piketbussar, massa ambulanser och massa brandbilar på platsen, samt räddningsfolk som letade efter likdelar tror jag.
Satt på den pendeln. Cirka 22:05 (plus minus 3 minuter, minns inte exakt). Nånstans mellan Älvsjö-Årstaberg, så vitt jag kan se verkar det varit nära Västberga Allé-bron.
Var i främre vagnen, men hörde/såg inget alls (mörkt ute-ljust inne, och inga glasögon på = totalt blind typ). Tåget stod stilla i minst en timme. Efter ett tag flyttades tåget 20 meter, för att dom skulle komma åt lättare för att plocka antar jag. Brandkåren och snuten snackade i högtalarna, men man kan ju inte höra ett jävla skit då nån idiot har satt volymen på 0.1% på alla pendeltåg. Föraren byttes till en annan. Senare kördes tåget till Årstaberg och togs ur trafik där. Själv skulle jag av i årstaberg så jag hade ju maximal otur.
Fattar inte riktigt hur det gick till, hoppade personen från bron ner på spåret? Är det inte kraftledningar ivägen ovanför spåret? Tycker det verkar "smidigare" att ta sig ner på spåret på annat ställe och sen typ springa framför tåget i sista stund.
Är det ens möjligt att hitta information om sånna här händelser? Det brukar väl inte ens stå notiser om självmord i tidningen.