Citat:
Ursprungligen postat av
lindhsky
Ja och tänker man efter så är det en sådan onödig lögn egentligen. Det skrev jag redan när FUP släpptes att KJ gör en sak vid flertalet tillfällen i förhören. För att få sin lögn att verka mer trolig så drar han till med en sak som han inte hade behövt säga men som är pinsamt för honom. Detta gör han för att han tror att förhörsledarna ska tänka att det måste vara sant för varför skulle han annars säga en sådan sak om sig själv.
Dildon i röven är en sådan sak. Varför skulle han berätta det om det inte var sant? Det är ju pinsamt egentligen. Hade han inte ljugit hade han bara kunnat säga att han hade diarre. En klassisk grej när man ljuger. Man ger en massa extra detaljer för att det ska låta mer troligt. KJ drar det ett steg längre och säger nåt pinsamt för då måste det vara sant.
Körde onykter är en annan och att han brukar köra onykter. Varför lägga till att han brukar köra onykter jo för det ska låta mer troligt att han gjorde det denna gång och varför skulle han berätta det för polisen om det nu inte var sant. Då menar han på det hade man ju inte sagt till en polis om det nu inte var sant.
Det fanns flertalet sådana saker så som städning, klenhet osv osv osv.
Att läsa inlägg likt detta får ens ögon att värka och att kommentera denna typ av
inlägg är egentligen meningslöst men jag bara känner mig tvungen att tala om för dig
att du är en värdelös analytiker och absolut inte har förmåga att se helheten.
KJ spelar alltså kufisk, men egentligen är han "bakslug" och hans avsikt med sina udda svar är att vilseleda och förvåna förhörsledarna för att slippa bli ifrågasatt eftersom hans svar då skall tas som sanning just pga att dom är så pass underliga och bisarra.
För att komma på ett sån här urbota dum förklaring så får man väl anta att du endast gör
denna analys baserat på förundersökningsmaterialet som rör KJ och helt och hållet förbiser
andras vittmesmål, tex KJ:s Mamma. KJ är annorlunda och precis som mamman säger i förhör
så är det också lite skämmit för familjen att ha en person som kan säga precis vad som helst
när som helst. Så att säga att KJ är anpasslig i förhören för att komma undan är nog ett mindre
begåvat uttalande. Ni är i och för sig ganska många i tråden som tror att KJ är intelligent
och beräknande och det är väl inte min sak att få er att förstå att fallet inte är så och själv tror
jag inte ens den sekretessade rättspsykiatriska undersökningen skulle kunna få er att
ändra er. Ni har skapat en hittepå person baserat på en asperger-grabb och det är så
patetetiskt som det kan bli, KJ kan vara den person han är och fortfarande vara skyldig till mordet.