2014-02-16, 11:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Inte tycker jag att det ser ut som damm, snarare ljus, skugga och kamera som skapat det som synvilla, om det skulle varit den mängden damm på tejpen hade den aldrig varit aktuell i FUP.
Det är ingen idé att gräla om vad vi ser på bilden. Oavsett, så kan tejprullen ha legat där länge, och det finns inget som motsäger att VB var i lägenheten tidigare under året.
Citera
2014-02-16, 11:44
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det är ingen idé att gräla om vad vi ser på bilden. Oavsett, så kan tejprullen ha legat där länge, och det finns inget som motsäger att VB var i lägenheten tidigare under året.
Det finns heller inget som säger att hon varit där tidigare, KJ har inte sagt något om att hon varit där tidigare, man kan tycka att han borde nämnt det när tejpen var aktuell om det var så.
Citera
2014-02-16, 11:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det finns heller inget som säger att hon varit där tidigare, KJ har inte sagt något om att hon varit där tidigare, man kan tycka att han borde nämnt det när tejpen var aktuell om det var så.
Nej, han trodde tejpen var planterad. Det föll honom inte in att det skulle vara VB:s egen, och då fanns det ingen anledning att nämna att hon har varit där förut.

Jag hoppas den nye advokaten kan skapa tvivel kring tejprullen, för det finns utrymme för det.
Citera
2014-02-16, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera
Bilen var inte längre i JF:s ägo vid den tidpunkten även om det officiella ägarbytet inte var registrerat. Han är inte inblandad.
JF borde fundera över om det är bra eller dåligt att överlåta fordon utan att göra ägarbyte så snart som möjligt. Långt efter den 23 maj var JF fortfarande registrerad ägare av fordonet. Den bilen har stått vid röda förrådet som hyrs av MK. Fordonet var avställt sedan 2005, likafullt har någon kört omkring med fordonet. Hade inte detta hänt så hade ingen brytt sig om den. Om det hade hänt något så hade JF åkt för detta i egenskap av registrerad ägare (rent försäkringsmässigt). Det borde i så fall ligga i hans egenintresse att inte tillåta ny ägare att köra omkring i hans (juridiskt sett) fordon. Jag skiter i hur han hanterar sitt privatliv, men när styckmord sker så hamnar det mesta under lupp, särskilt det som drar till sig uppmärksamhet. Inte minst då KJ i förhör nämner att det krävs en jeep motsvarande för att köra i området (vilket i sig var en lögn).

Överlåtande av fordon utan ägarbyte, den nye ägarens nyttjande av avställt fordon, registrerad i JF namn, parkerad utanför rött förråd ca 450 m från gula huset, har sammantaget bidragit till trådens intresse för fordonet. Att det sedan visar sig att JF syster bodde granne med KJ ökade intresset ytterligare.

Är han inblandad? Då hade väl Polisen redan tagit honom. Polisen har i vart fall avfört fordonet från utredningen.
Citera
2014-02-16, 11:54
Medlem
Citat:
Nej, han trodde tejpen var planterad. Det föll honom inte in att det skulle vara VB:s egen, och då fanns det ingen anledning att nämna att hon har varit där förut.

Jag hoppas den nye advokaten kan skapa tvivel kring tejprullen, för det finns utrymme för det.
När VB nämner att "hon ska komma och plugga" svarar KJ "komma vart" tyder på att han är överraskad över VB:s fråga och att hon inte varit hos KJ tidigare. Annars skulle han bara ha svarat OK om det inte var någon överraskning.
Citera
2014-02-16, 11:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
När VB nämner att "hon ska komma och plugga" svarar KJ "komma vart" tyder på att han är överraskad över VB:s fråga och att hon inte varit hos KJ tidigare. Annars skulle han bara ha svarat OK om det inte var någon överraskning.
Frågade hon efter adressen? Annars talar det för att hon har varit där förut.
Citera
2014-02-16, 11:58
Medlem
findays avatar
Citat:
Frågade hon efter adressen? Annars talar det för att hon har varit där förut.
Hon blev ju hämtad, varför skulle hon fråga om adressen?
Citera
2014-02-16, 12:25
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Hon blev ju hämtad, varför skulle hon fråga om adressen?

VB verkade ha träffat Grabben, utifrån så som jag läste FUP:en. Men det styrker ju inte om det var hemma hos KJ, även om det verkar troligast.
Citera
2014-02-16, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Oj då...
Vi har alltså att frukta att en "bizarr terroristorganisation" från självaste ÖstAfrika försöker
etablera sig i lilla Sverige med början i norrländska Boden.
Bizarra terrorister med förkärlek för ruskiga machetas när det ska till att dödas och härjas.
En väldig mordorgie är alltså att vänta. VB var bara första offret.
Och vad vill dessa bizarra terrorister med sina väldiga knivar i högsta hugg uppnå egentligen?
Här hos oss i vårt land? Och var befinner man sig nu tro? Gömda inne i de norrländska
skogarna? Tillsammans kanske med de ondsinta kineserna som kidnappade Mats Alm en gång?

Och hur kom din anstiftare i kontakt med dessa bizarra terrorister från mörkaste Afrika?
Och varför vill anstiftaren just ha thai-tjejen VB undanröjd? Vad kunde hon utgöra för fara
för någon?

Nu får du allt ge lite ledtrådar till vem den där mystiske anstiftaren kan vara och helst också
förmedla lite mera information som gör det troligt att några östafrikanska bizarra
terrorister med massor av machetas kommit in i landet och förklara lite närmare vilka
mål man kan tänkas ha med ett slå sig ner här i riket och igångsätta sina hiskeliga
styckmördaroperationer. Och vem blir nästa offer tro? Tankar om det kanske.

Så KJ har alltså hamnat som helt oskyldig i den här blodiga smeten där det gömmer
sig grymma östafrikaner med dunkla motiv och mycken mordisk blodtörst?
Du måste inse det är inte endast i Öst Afrika som det förekommer terrorist verksamhet.
Enligt Säpo har minst 75 svenskar begett sig till Syrien och deltar i terrorverksamhet där, hittills skall 17 ha dödats.
Jag anser några exakta siffror finns inte utan de åker till Turkiet som turister och sedan finns det en organisation som ser till att de kommer in i Syrien och många har sannolikt kommit tillbaka till Sverige från Syrien efter utförd tid där. Det är Saudi som till stor del finansierar den här verksamheten.
Vad de här personerna som värvar sig sysslar med är terrorverksamhet till stor del mot civilbefolkningen. När de kommer tillbaka till Sverige är möjligheten stor att de är helt avtrubbade från våld mot andra människor.
Vad jag vill visa dig är att det finns möjlighet för en anstiftare att mycket lätt hitta personer som gör sådana uppdrag, det som hände mot VB.
Som du vet är min teori att det är en anstiftare, som anlitat personer att mörda VB.
Citera
2014-02-16, 12:45
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Du måste inse det är inte endast i Öst Afrika som det förekommer terrorist verksamhet.
Enligt Säpo har minst 75 svenskar begett sig till Syrien och deltar i terrorverksamhet där, hittills skall 17 ha dödats.
Jag anser några exakta siffror finns inte utan de åker till Turkiet som turister och sedan finns det en organisation som ser till att de kommer in i Syrien och många har sannolikt kommit tillbaka till Sverige från Syrien efter utförd tid där. Det är Saudi som till stor del finansierar den här verksamheten.
Vad de här personerna som värvar sig sysslar med är terrorverksamhet till stor del mot civilbefolkningen. När de kommer tillbaka till Sverige är möjligheten stor att de är helt avtrubbade från våld mot andra människor.
Vad jag vill visa dig är att det finns möjlighet för en anstiftare att mycket lätt hitta personer som gör sådana uppdrag, det som hände mot VB.
Som du vet är min teori att det är en anstiftare, som anlitat personer att mörda VB.
Att det finns en möjlighet betyder inte att något är sant, det finns inget som tyder på det därför är sannolikheten extremt liten att det skulle vara som du skriver, det är större sannolikhet att det är M*ts A*m än hyrda mördare, vad tror du om att man skulle utreda han mer, han verkar ha något emot asiatiska tjejer.
Citera
2014-02-16, 12:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Ja och tänker man efter så är det en sådan onödig lögn egentligen. Det skrev jag redan när FUP släpptes att KJ gör en sak vid flertalet tillfällen i förhören. För att få sin lögn att verka mer trolig så drar han till med en sak som han inte hade behövt säga men som är pinsamt för honom. Detta gör han för att han tror att förhörsledarna ska tänka att det måste vara sant för varför skulle han annars säga en sådan sak om sig själv.

Dildon i röven är en sådan sak. Varför skulle han berätta det om det inte var sant? Det är ju pinsamt egentligen. Hade han inte ljugit hade han bara kunnat säga att han hade diarre. En klassisk grej när man ljuger. Man ger en massa extra detaljer för att det ska låta mer troligt. KJ drar det ett steg längre och säger nåt pinsamt för då måste det vara sant.

Körde onykter är en annan och att han brukar köra onykter. Varför lägga till att han brukar köra onykter jo för det ska låta mer troligt att han gjorde det denna gång och varför skulle han berätta det för polisen om det nu inte var sant. Då menar han på det hade man ju inte sagt till en polis om det nu inte var sant.

Det fanns flertalet sådana saker så som städning, klenhet osv osv osv.

Att läsa inlägg likt detta får ens ögon att värka och att kommentera denna typ av
inlägg är egentligen meningslöst men jag bara känner mig tvungen att tala om för dig
att du är en värdelös analytiker och absolut inte har förmåga att se helheten.

KJ spelar alltså kufisk, men egentligen är han "bakslug" och hans avsikt med sina udda svar är att vilseleda och förvåna förhörsledarna för att slippa bli ifrågasatt eftersom hans svar då skall tas som sanning just pga att dom är så pass underliga och bisarra.

För att komma på ett sån här urbota dum förklaring så får man väl anta att du endast gör
denna analys baserat på förundersökningsmaterialet som rör KJ och helt och hållet förbiser
andras vittmesmål, tex KJ:s Mamma. KJ är annorlunda och precis som mamman säger i förhör
så är det också lite skämmit för familjen att ha en person som kan säga precis vad som helst
när som helst. Så att säga att KJ är anpasslig i förhören för att komma undan är nog ett mindre
begåvat uttalande. Ni är i och för sig ganska många i tråden som tror att KJ är intelligent
och beräknande och det är väl inte min sak att få er att förstå att fallet inte är så och själv tror
jag inte ens den sekretessade rättspsykiatriska undersökningen skulle kunna få er att
ändra er. Ni har skapat en hittepå person baserat på en asperger-grabb och det är så
patetetiskt som det kan bli, KJ kan vara den person han är och fortfarande vara skyldig till mordet.
Citera
2014-02-16, 13:00
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag anser det förvånande när de här benen kom till Gula huset den 18-20 maj och sedan var det förhandling i Piteå Tingsrätt i november, då kommer åklagarna med att spaningen hade upphört några dagar innan den 20 maj för att sedan återupptagas efter den 20 maj och KJ han häktades den 23 maj.
De här missade dagarna var till fördel för åklagarnas anklagelse mot KJ, men för Forssberg var det en nackdel gällande hans försvar av KJ.

1: Du vet inte alls med säkerhet att benen lades i Gula huset den 18-20 maj. Ljug inte nu Lagro, du har ljugit tillräckligt i tråden

2: Insinuerar du att polisen eller åklagarna ljuger? Och vad menar du med "några dagar"? KJ hade en viss spaning på sig under några dagar veckan innan. Det finns ett fåtal observationer antecknade i FUP. Sen gick en dryg vecka utan några insatser. KJ har de facto haft gott om tid (han saknar alibi för större delen av av tiden däremellan) att genomföra en förflyttning av kroppen.

Ett totalt poänglöst, lögnaktigt inlägg igen. Och fortfarande har du inte redovisat för tråden vilka "bevis och indicier" du har för att KJ är oskyldig till mordet. Ynkrygg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in