2014-02-16, 00:54
Medlem
Clawdeens avatar
Vänta nu TS. Varför dricker du alkohol om du själv har problem med det?

Ni båda borde söka hjälp och ordna upp erat liv.
Citera
2014-02-16, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdeen
Vänta nu TS. Varför dricker du alkohol om du själv har problem med det?

Ni båda borde söka hjälp och ordna upp erat liv.

vad är det jag ska vänta på? jag är alkoholist som hatar insikten att jag inte kan dricka , därförprövar jag om omom om om omo omo och om igen,ihopp att denna gång skadet det gå bra. (omdu undrar över att jag inte använder mellanslag är för att den är sönderbankad pga fylla)

jag har hjälp, jag går till beroendemottagning i skärholmen mån/ons/fre fast i fredags var jag var full sådå så då kunde jag inte gå...men prata inte meddelande poå hennes telefonsvarare (jag sa att jag älskade henne, heheh)
Citera
2014-02-16, 09:37
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2ganger2
vad är det jag ska vänta på? jag är alkoholist som hatar insikten att jag inte kan dricka , därförprövar jag om omom om om omo omo och om igen,ihopp att denna gång skadet det gå bra. (omdu undrar över att jag inte använder mellanslag är för att den är sönderbankad pga fylla)

jag har hjälp, jag går till beroendemottagning i skärholmen mån/ons/fre fast i fredags var jag var full sådå så då kunde jag inte gå...men prata inte meddelande poå hennes telefonsvarare (jag sa att jag älskade henne, heheh)

Vill du inte sluta supa så gör inte det då, du förknippar tydligen fortfarande alkohol med nått positivt så skicka i dig en sjuttis eller två om dagen närmaste tiden så ska du se att du tröttnar på skiten.

Vet din tjej om din kärleksförklaring till din terapeut?
Citera
2014-02-16, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moparornocar
Vill du inte sluta supa så gör inte det då, du förknippar tydligen fortfarande alkohol med nått positivt så skicka i dig en sjuttis eller två om dagen närmaste tiden så ska du se att du tröttnar på skiten.

Vet din tjej om din kärleksförklaring till din terapeut?
det är inte min terapeut, det är min sjuksköterska, men vi brukar prata 30-45 min varje gång vi ses så man kan kanske säga hon är min terapeut. Det jag känner positivt med alkohol är avslappningen och att alla bekymmer inte gnager på en . Man får mycket kontakt med massa olika männiwskor också på fyllan (jag är rätt blyg, men när jag druckit får jag kontakt med alla möjliga, tom snygga tjejer)
Citera
2014-02-16, 12:10
Medlem
Clawdeens avatar
Citat:
det är inte min terapeut, det är min sjuksköterska, men vi brukar prata 30-45 min varje gång vi ses så man kan kanske säga hon är min terapeut. Det jag känner positivt med alkohol är avslappningen och att alla bekymmer inte gnager på en . Man får mycket kontakt med massa olika männiwskor också på fyllan (jag är rätt blyg, men när jag druckit får jag kontakt med alla möjliga, tom snygga tjejer)

Ja du... ser inte ljust ut på insiktsfronten för dig.
Citera
2014-02-16, 12:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clawdeen
Ja du... ser inte ljust ut på insiktsfronten för dig.
Du menar att jag får acceptera min sjukdom och ge upp? jag har ändå hållit mit relativt nykter den senaste tiden, jag har insikt om vad som händer om man dricker för mycket
Citera
2014-02-16, 12:32
Medlem
Devilapas avatar
Citat:
Du menar att jag får acceptera min sjukdom och ge upp? jag har ändå hållit mit relativt nykter den senaste tiden, jag har insikt om vad som händer om man dricker för mycket
Det är ingen "sjukdom" och du har ju gett upp för länge sedan!
Du är beroende och har supit bort hela jävla skallen....
Finns inget "relativt nykter" för fan, antingen gör du som en riktig man, slutar dricka eller så fortsätter du att vara en nolla och tycka synd om dig själv.
Men du har fan inte gjort det yttersta för att sluta
Jag vet hur det är att vara beroende fyi
Citera
2014-02-16, 12:35
Medlem
Clawdeens avatar
Citat:

Tänkte snarare att är man beroende så kan man inte bruka.
Jag som rökare kan inte sitta och börja tro att feströka ska funka för mig, då kommer jag börja igen.
Jag kommer alltid vara rökare och ha dessa receptorer som går igång på rökning. Samma som du har för alkohol.

Jag menar att du och din tjej får inse att alkohol är inget ni kan röra någonsin igen.
Citera
2014-02-16, 12:48
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:

Så kan man också se på det... du var ju på St:Göran för avgiftning så sent som i januari. Har du bara glömt det eller är du drabbad av förnekelse?
Citera
2014-02-16, 13:05
Medlem
hyphens avatar
Citat:

Men du, det är ju gammalt det där om att man måste sluta dricka helt om man är alkoholist! Det kom ju fram förra året att det inte alls stämmer för alla, många kan faktiskt efter behandling coh stor försiktighet komma tillbaka till ett normalt drickande.

Om du hade varit nykter de dagarna hade du sett att det stod i alla tidningar nån gång i höstas tror jag det var.

Som det är nu måste du nog sluta helt, men det är alltså inte alls säkert att det är för all framtid. Kan du inte bara försöka följa råden från dem som jobbar med det hela tiden, även om de inta kan och vet allt är det ändå bättre än att mixtra på egen hand! Du håller ju på att försöka uppfinna hjulet igen.
Citera
2014-02-16, 13:20
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyphen
Men du, det är ju gammalt det där om att man måste sluta dricka helt om man är alkoholist! Det kom ju fram förra året att det inte alls stämmer för alla, många kan faktiskt efter behandling coh stor försiktighet komma tillbaka till ett normalt drickande.

Många? Källa på det tack.
Citera
2014-02-16, 14:56
Medlem
Snubchurps avatar
Kämpa på TS, du verkar vara en stark person som försöker själv att få hjälp med dina problem. Att själv inse och erkänna sitt missbruk är ett stort steg. Har inom min släkt alkolister som efter 30-40 år av missbruk fortfarande inte kan stå för eller erkänna att dem har ett problem. Försök att få all den hjälp du kan få och om du inte hamnar rätt direkt med hjälpen så försök igen, det kommer bli bra bara du fortsätter kämpa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in