2014-02-16, 09:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katako
Mysterium?
Nej inget mysterium, möjligen vet man inte exakt hur Fredrik gjorde i alla momenten när han mördade och gömde undan Marina men det är inte samma sak som "ett mysterium".

Citat:
Fredrik drog på en mjuk matta ut Marina ur huset och därför blev det inga repor i trägolvet.
Det är ett mysterium för utredarna hur GM fick ut kroppen ur huset utan att lämna spår, sa den före detta åklagaren, numera målsägandebiträde. Om det var så enkelt som du föreslår vore det inget mysteriun. FS blev alltså åtalad som ensam GM utan att polisen har en aning om hur det kan ha gått till. Det är inte rimligt att han är ensam GM om ingen kan lista ut hur han gjorde.
Citera
2014-02-16, 09:24
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Du vet, att ta den på skottkärran till garaget eller bilen var väl inte sååå jobbigt, jag har bäddat och bytt kläder på 150-kilos sängliggande (förlamade) gubbar med dem kvar i sängen så paketeringen borde han fixat.
Sedan blev det kanske jobbigare utan skottkärran, från bil till FP och hon låg ju inte så långt in i skogen då det var nog tungt.

150 kg gubbar har jag inte bäddat åt, men väl 130 som mest tror jag. Då har vi draglakan och i vissa fall lift. Man får inte heller vara ensam när man gör det. Inte på min tid iaf, men med dagens indragningar inom vården så är det ju inte helt otänkbart att man numera får det

Teorin är väl att han backat upp mot FP och sen "tippat" av kroppen. Det borde vara en risk för att "paketet" tar skada?
Citera
2014-02-16, 09:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Marina var i skogen innan städningen och bankomaten utan kamera, den som låg lite längre bort än den med kamera.
Nu förstår jag inte kronologin. Du säger alltså att han använde amfetamin för att klara av att ta ut kroppen, och sedan köpte han amfetaminet.
Citera
2014-02-16, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
För mig känns det också logiskt att man först och främst granskar FS, då det är allmänt känt att dessa mord oftast sker av just mannen i huset och inte en random snubbe sådär. Det skedde dessutom i hemmet, men det visste man inte då. Man visste inte ens att det var ett mord. Marina var borta och ändå var rubriceringen snabbt mord. Men jag saknar faktiskt lite underlag och bra förhör med lite alt GM. Så som man ser tex i Bodenfallet.

Den här förundersökningen känns smal från början. Därmed inte sagt att dom inte har rätt GM. Men det har onekligen lämnat luckor...

Stort tack för ditt svar.
Hmm.. Jag tycker det var rätt smalt i Trollhättan med, att X:ets alibi är en förståndshandikappad syster enbart (?). Fast han varit våldsam tidigare. Jag tror att Moroten är skyldig men ändå.
Boden, nää.. Där tror jag att K fått hjälp men den jag misstänker har man knappast tryckt till :0
Här finns dock ingen tvekan om vem som gjort det.
Citera
2014-02-16, 09:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu förstår jag inte kronologin. Du säger alltså att han använde amfetamin för att klara av att ta ut kroppen, och sedan köpte han amfetaminet.

Jag skrev att troligen ( kan mycket väl ) köpte han amfetamin samtidigt som cannabisen efter att mördat och begravt Marina.
Cannabislangarna har ofta lite pulver för "eget bruk".
Han kanske fick med sig ett halvgram eller nåt sånt för att han skulle orka städa upp ordentligt.
Citera
2014-02-16, 09:34
Medlem
Citat:
150 kg gubbar har jag inte bäddat åt, men väl 130 som mest tror jag. Då har vi draglakan och i vissa fall lift. Man får inte heller vara ensam när man gör det. Inte på min tid iaf, men med dagens indragningar inom vården så är det ju inte helt otänkbart att man numera får det

Teorin är väl att han backat upp mot FP och sen "tippat" av kroppen. Det borde vara en risk för att "paketet" tar skada?
Ja usch, på "min tid" fick man inte heller vara ensam men med 6 personal på 60 patienter som alla har liggande rullstol.. Bad man om hjälp blev alla efter i schemat, man blev hatad av de andra.. För rökpausen försvann ju då.
150 drog jag till med som en gissning bara, kan ha varit 110 också, men jag är liten och smal, F är stor. Det är poängen, att han kan ha rullat henne in i plasten och ut på skottkärran till bilen, så blev det ju jobbigare sen utan skottkärra, den fick ju inte plats i bilen ens. Då kanske han drog och köpte lite extra energi, vad vet jag?
Inte omöjligt i alla fall.
Citera
2014-02-16, 09:34
Bannlyst
Citat:
Det är ett mysterium för utredarna hur GM fick ut kroppen ur huset utan att lämna spår, sa den före detta åklagaren, numera målsägandebiträde. Om det var så enkelt som du föreslår vore det inget mysteriun. FS blev alltså åtalad som ensam GM utan att polisen har en aning om hur det kan ha gått till. Det är inte rimligt att han är ensam GM om ingen kan lista ut hur han gjorde.

Det var kanske ett mysterium innan kroppen hittats. De kunde då bara spekulera kring tillvägagångssättet då det inte fanns så mycket blodspår. I den senaste rättegången då Fredrik fälldes för mord fanns nya bevis som presenningen.
Mysteriet löstes.
Citera
2014-02-16, 09:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag skrev att troligen ( kan mycket väl ) köpte han amfetamin samtidigt som cannabisen efter att mördat och begravt Marina.
Cannabislangarna har ofta lite pulver för "eget bruk".
Han kanske fick med sig ett halvgram eller nåt sånt för att han skulle orka städa upp ordentligt.
Okej, men då går vi tillbaka till diskussionsämnet. Hur fick han ut kroppen om det var ett mysterium för utredarna hur det gick till? Ska man åtala någon utan att kunna beskriva hur brottet kan ha gått till?
Citera
2014-02-16, 09:37
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jo, så är det ju.
Det är bara att beklaga att så många faller för just de här destruktiva typerna.
Man måste tänka efter lite grann. Använda förnuftet och inte låta känslorna styra helt.

MJ önskade sex 5 ggr/dagen, ständigt chattande och sökande efter män, när kan vi ses, kraaam, första träff med ngn även utanför "siter" berättar MJ omg vad hon vill ha.

FS var inte så intresserad av detta, då fick han bli den praktiska "slaven" istället, lades på hyllan, rättare sagt ner i källaren i en låda, förbrukad och hon fortsatte "letandet" dag ut och in, land & rike runt.
Samtidigt sms t FS, puss, natti natti, snacka om dubbla budskap. Leka med elden - ja - vare sig det är mot FS eller andra män.
MJ har även sagt i en chat "vill döda min sambo".
Vem var den destruktive?

(Kot/diskkomprimering och whiplashskada innan han träffade MJ - lyfta död kropp på 85 kg?)
Citera
2014-02-16, 09:38
Bannlyst
Citat:
Okej, men då går vi tillbaka till diskussionsämnet. Hur fick han ut kroppen om det var ett mysterium för utredarna hur det gick till? Ska man åtala någon utan att kunna beskriva hur brottet kan ha gått till?

Javisst! Lås i mördaren så snart det är bevisat att man har rätt gärningsman, det kunde man gjort redan i Tingsrätten tycker jag och det tyckte polisen också.
Citera
2014-02-16, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ja jag är fullt medveten om det du beskriver. Att en amfetaminmissbrukare mår dåligt utan amfetaminet. Precis som en grav alkoholist gör när den inte få alkohol. Nervskador sitter dock i hjärnan.

Jag har även erfarenhet av det du beskriver som medicin. Det är inte ren amfetamin, så det inte blir något galet här. Det ska dessutom mycket till för att få detta på recept. De jag har träffat på med detta hade MBD. Och det fick motsatt verkan än vad det får på en utan sådan diagnos.

Ang Cannabis så får många med MS det, dock inte i Sverige. MS är en neurologisk sjukdom.

Jag hade föredragit en ickemissbrukare som vittne. Jag tror att jag skulle ha svårt att ta allvarligt på en som brukar amfetamin, då det är vanligt med hallisar och delirium och vaneföretställningar efter långvarigt missbruk.

Tillägg! STOR respekt för att du arbetat med uteliggare!
Jag hade också föredragit en icke-missbrukare som vittne. Helst en med gott rennome och videokamera. Eftersom det inte fanns att tillgå kan jag leva med L.
Citera
2014-02-16, 09:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Javisst! Lås i mördaren så snart det är bevisat att man har rätt gärningsman, det kunde man gjort redan i Tingsrätten tycker jag och det tyckte polisen också.
Är det bevisat att gärningsbeskrivningen är korrekt om han rimligtvis inte kan ha utfört det ensam? Jag anser det motbevisat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in