2014-02-15, 10:19
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Och där sprängdes en "PK-vall" och den första lilla lavinen gick.

http://www.metro.se/nyheter/m-politiker-rasar-mot-invandrare/EVHnbn!QTOp36ss6Mpw/#comments

Läs i synnerhet kommentarerna. Nu händer det många i tråden tidigare sagt, vanligt folk börjar, sakta sakta fatta att det inte är invandrarna utan invandrings-POLITIKEN det är fel på. Har ytterst litet med rasism att göra.

"
Jan Burman · Toppkommentator · Stockholms universitet
Bent, nu tror jag du har fått det mesta om bakfoten. Kom ihåg att vad det handlar om är den invandring vi haft de senaste åren som präglas av invandrare som är lågutbildade och som inte i egentlig mening är flyktingar utan mer söker en försörjning i deras kaotiska tillvaro. Om du tror att den gruppen tillför något ekonomiskt finns det hur mycket siffror som helst på att det inte gör. Däremot är det för oss som bor i landet en oerhört stor ekonomisk börda att få dessa människor på banan. Men klaga inte på dessa dom gör bara vad jag också skulle gjort i deras ställe nämligen sökt mig bort till ett ställe som försörjde mig och min familj och tillika gav mig vård och utbildning. Nej det är själva invandringspolitiken som kritiseras, inte invandrarna. Om du skall leta efter den grupp i Sverige som är mest förbannade på denna politik så är det den stora grupp människor med invandrarbakgrund som ser hur det kommer att gå och tillika är den grupp som kommer att få lida om rasismen sprider säg. Att förhindra kaos och rasism måste vi ta itu med vår invandrarpolitik vilket är anledningen till att Björn ryter till."

Det här är uppe i flera tidningar, men jag har bara sett kommentarer i Metro, ska vi gissa på en ökning på 2-4 procentenheter i nästa månads poll of polls?

Finns säkert utrymme för ett moderat parti enligt Schaerströms modell, icke nationalistisk men mycket kritiskt till bidragsinvandring.
Han verkar ju hata nationalister, typ Samenationalismen och alla andra minoritetsgrupper som bara driver den egna gruppens intressen. Nationalister som Romer och Araber etc.

Undrar hur de politiska karta ser ut om 20 år? Att det finns flera invandringskritiska partier i riksdagen är ganska säkert. Alla invandringskritiska individer kan inte vara nationalister, värdekonservativa, och ekonomiskt höger och vänster, allt på en gång.

Ingen stor skillnad på Fp, C, M. Att ett av dem skulle konvertera till invandringskritiskt vore naturligt men jag tror inte att de mäktar med det på grund av inre motstånd. I stället försvinner ett par av dem. På den andra planhalvan är det ännu svårare att se en sådan förändring. Det dyker nog upp ett nationalistisk vänsterparti i riksdagen inom 20 år som främst tar väljare från V och S.

Att Sd ökar i opinionen fram till valet i september är mycket sannolikt. Men kommer det att redovisas av instituten? Jag tvivlar på institutens ärlighet.

Förändringarna som jag ser på sikt är det för tidigt för men man kan tydligt se tendenserna. Under nästa valperiod kan det börja röra sig mot att vi får fler invandringskritiska partier i riksdagen.
2014-02-15, 12:59
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Finns säkert utrymme för ett moderat parti enligt Schaerströms modell, icke nationalistisk men mycket kritiskt till bidragsinvandring.
Han verkar ju hata nationalister, typ Samenationalismen och alla andra minoritetsgrupper som bara driver den egna gruppens intressen. Nationalister som Romer och Araber etc.

Undrar hur de politiska karta ser ut om 20 år? Att det finns flera invandringskritiska partier i riksdagen är ganska säkert. Alla invandringskritiska individer kan inte vara nationalister, värdekonservativa, och ekonomiskt höger och vänster, allt på en gång.

Ingen stor skillnad på Fp, C, M. Att ett av dem skulle konvertera till invandringskritiskt vore naturligt men jag tror inte att de mäktar med det på grund av inre motstånd. I stället försvinner ett par av dem. På den andra planhalvan är det ännu svårare att se en sådan förändring. Det dyker nog upp ett nationalistisk vänsterparti i riksdagen inom 20 år som främst tar väljare från V och S.

Att Sd ökar i opinionen fram till valet i september är mycket sannolikt. Men kommer det att redovisas av instituten? Jag tvivlar på institutens ärlighet.

Förändringarna som jag ser på sikt är det för tidigt för men man kan tydligt se tendenserna. Under nästa valperiod kan det börja röra sig mot att vi får fler invandringskritiska partier i riksdagen.

Det är klart att det finns möjligheter för ett nytt renodlat borgerligt parti. Politik är inte samhällets orsak utan dess resultat. Den sortens konsensuspolitik som idag råder beror på att man vill hålla ett unisont avstånd till de problem som finns i samhället. Inom snart när alla områden larmas det. Men nej, ingen tar ansvar. Därför ser vi ingen direkt skillnad mellan C, FP och M. Det är också så att partierna har så mycket att dölja att de till och med går ifrån sina kärnfrågor och värdegrunder. Därmed lämnar man fältet fritt för ett nytt borgerligt parti. Det kommer inte att bildas innan valet, utan efter. Då skulle ett sådant parti ha stora möjligheter eftersom vi har en långt mer kaosartad period fram till 2018.

Sd:s chans var när den fete avgick och Mona Sahlin och hennes sahlinister tog över partiet. Vad hon står för behöver knappast förklaras. Under samma period kom LO att bekänna färg som svenskfientlig. Så även hela folkrörelsen i överlag. Det öppnade upp för SD som gick från 1-2 procent till 5,7 procent. Efter 2010 har det framkommit att Alliansen tävlat med de rödgröna om att vara så antisvensk som det bara går. Reinfeldt drog ner brallorna och visade arslet för hela svenska folket genom att göra upp med MP om invandringen. En kommunkris och ökad arbetslöshet på det och vi kunde notera att Sd gick från ca 6 procent till 10-14 procent.

Nu har vi alltså ett val framför oss. Det kommer att bli ett val mellan dem som ser massinvandringens som Sveriges räddning eller dess förfall. Göran Eriksson skriver idag i Svd att:

Citat:
Den 1 juli i år är det Sverigedemokraternas dag i Almedalen. Precis som det var förra året, och just vid halvårsskiftet 2013 fick papperslösa och gömda rätt till sjukvård, efter en uppgörelse mellan regeringen och Miljöpartiet.

Åkessons talskrivare kommer inte att behöva leta ämnen inför Almedalsveckan i år heller, för den 1 juli träder alltså de nya generösare asylreglerna för flyktingbarn i kraft.

Polariseringen i frågan har ökat, och det är förstås något som kan gynna partier som har tydliga - extrema säger de om varandra - positioner. Det gäller förstås Miljöpartiet, som driver regeringen i mer generös riktning, det är Vänsterpartiet, som kritiserar Miljöpartiet för att inte nå tillräckligt långt, och det är Sverigedemokraterna.

Det är också de tre partier som har haft störst opinionsframgångar under den här mandatperioden.

SD har legat still på 10 procent i Status.st. Det ser jag som bra. Man skulle kanske tycka att alla de problem som ideligen framkommer borde göra att sd växer. Men vi har ett läge där många ännu är i stadiet troligtvis sd. Närmar vi oss valet kommer skillnaderna att framstå tydligare. Det kommer att vara vänsterns terrorvänner och elallergikerna som blir tongivande för de rödgröna och en galen allians som flirtar med dessa bara för att vara mot SD. Fine! Det här gynnar sd.
2014-02-15, 18:58
Medlem
shogun-rs avatar
Hoppas Björn Schaerström går till Sverigedemokraterna efter att han blivit utesluten.
2014-02-15, 21:19
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Hoppas Björn Schaerström går till Sverigedemokraterna efter att han blivit utesluten.
Det hoppas jag med!
2014-02-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Och där sprängdes en "PK-vall" och den första lilla lavinen gick.

http://www.metro.se/nyheter/m-politiker-rasar-mot-invandrare/EVHnbn!QTOp36ss6Mpw/#comments

Läs i synnerhet kommentarerna. Nu händer det många i tråden tidigare sagt, vanligt folk börjar, sakta sakta fatta att det inte är invandrarna utan invandrings-POLITIKEN det är fel på. Har ytterst litet med rasism att göra.

"
Jan Burman · Toppkommentator · Stockholms universitet
Bent, nu tror jag du har fått det mesta om bakfoten. Kom ihåg att vad det handlar om är den invandring vi haft de senaste åren som präglas av invandrare som är lågutbildade och som inte i egentlig mening är flyktingar utan mer söker en försörjning i deras kaotiska tillvaro. Om du tror att den gruppen tillför något ekonomiskt finns det hur mycket siffror som helst på att det inte gör. Däremot är det för oss som bor i landet en oerhört stor ekonomisk börda att få dessa människor på banan. Men klaga inte på dessa dom gör bara vad jag också skulle gjort i deras ställe nämligen sökt mig bort till ett ställe som försörjde mig och min familj och tillika gav mig vård och utbildning. Nej det är själva invandringspolitiken som kritiseras, inte invandrarna. Om du skall leta efter den grupp i Sverige som är mest förbannade på denna politik så är det den stora grupp människor med invandrarbakgrund som ser hur det kommer att gå och tillika är den grupp som kommer att få lida om rasismen sprider säg. Att förhindra kaos och rasism måste vi ta itu med vår invandrarpolitik vilket är anledningen till att Björn ryter till."

Det här är uppe i flera tidningar, men jag har bara sett kommentarer i Metro, ska vi gissa på en ökning på 2-4 procentenheter i nästa månads poll of polls?
Media försöker hela tiden vinkla allt som att man skulle vara mot invandrare bara för att invandringspolitiken är åt helvete. Men fler och fler ser igenom.

Nä ökningen lär inte komma så direkt nu. Men däremot blir det fler och fler osäkra samt folk som får upp ögonen. Det är trots allt 16-18% som tidigare sagt att de skulle kunna tänka sig rösta på SD.

Under valrörelsen så kommer det bli omöjligt att hålla ett så här hårt stigma och där lär SD öka. Jimmie ska förövrigt intervjuas nästa söndag i nyfiken på partiledaren..
2014-02-16, 01:44
Medlem
8711s avatar
Citat:
Rekordlågt stöd för C i Sifomätning

Med sju månader kvar till valet får de tre rödgröna partierna 52,8 procent i en ny Sifomätning mot de fyra regeringspartiernas 36,0. Samtidigt minskar Centerpartiet till 2,8 procent, partiets sämsta notering hos Sifo sedan mätningarna startade 1967.

11,2% kvar till Sverigedemokraterna och "övriga". SD hade 9,2% senast så nu lär man ha ökat

Skönt att både c och kd förhoppningsvis åker ur riksdagen och att alliansen är ett minne blott!
2014-02-16, 01:50
Medlem
8711s avatar
Sifo, februari:

SD 9,5% (+0,3)
2014-02-16, 01:55
Medlem
8711s avatar
Sifo, februari:

S 34,9% (+2,0)
V 8,2% (-0,1)
MP 9,7% (+0,3)

SD 9,5% (+0,3)

M 22,8% (-2,6)
FP 6,7% (+0,2)
KD 3,7% (+0,4)
C 2,8% (-0,9)

Skillnaden mellan blocken är 16,8 procentenheter och kd och c skulle ramla ur riksdagen om det vore val idag. m nere på usla siffror som dom förtjänar! Regeringen har så uselt stöd att den borde avgå här och nu!
2014-02-16, 02:02
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Sifo, februari:

S 34,9% (+2,0)
V 8,2% (-0,1)
MP 9,7% (+0,3)

SD 9,5% (+0,3)

M 22,8% (-2,6)
FP 6,7% (+0,2)
KD 3,7% (+0,4)
C 2,8% (-0,9)

Skillnaden mellan blocken är 16,8 procentenheter och kd och c skulle ramla ur riksdagen om det vore val idag. m nere på usla siffror som dom förtjänar! Regeringen har så uselt stöd att den borde avgå här och nu!

Skulle Imamen Kleinfeldt aldrig göra. Han fortsätter med sin förmanande och nedvärderande stil mot svenskarna. Anne Lööf kommer fortsätta att säga att dom kommer spurta inför valet och att dom är starka där, i sann "goddag yxskaft stil"

Gott att SD ökar. Alltid lika roligt. Hoppas vi får se den dagen då SD får 10+ av alla institut snart.
2014-02-16, 02:33
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Hoppas vi får se den dagen då SD får 10+ av alla institut snart.

Du lär inte få vänta speciellt länge då Sossarnas partistyrelse nu kickat Carina Hägg från vallistorna och Sossarna är infiltrerade av Islam. När det kommer till allmänhetens kännedom att Sossarna numera styrs av såna som Omar Mustafa så lär SD åka uppåt i raketfart mot 30% över en natt!

2014-02-16, 02:45
Medlem
Fjärde bästa resultatet i Sifo någonsin. SD går framåt i de flesta institut igen efter expressengate.
2014-02-16, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Du lär inte få vänta speciellt länge då Sossarnas partistyrelse nu kickat Carina Hägg från vallistorna och Sossarna är infiltrerade av Islam. När det kommer till allmänhetens kännedom att Sossarna numera styrs av såna som Omar Mustafa så lär SD åka uppåt i raketfart mot 30% över en natt!

styrs av... de e till o ha skygglappar o tunnelseende allt på en gång. 30 proc

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in