Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Åter till bagageluckan. Har sett en mängd diskussioner kring låsningens vara eller icke-vara. Av vad jag har kunnat utläsa av FUP så låste KJ i samband med spel. I övrigt var det si och så, liksom lägenheten. Han låste alltså inte per automatik, vilket stämmer mycket väl överens med en ADD-problematik. När KJ i förhör berättar att han låser så betyder det i hans värld att han låser när han anser det vara nödvändigt.
Tänkt scenario: 11 e maj, tidigt på morgonen. KJ hämtar upp sina airsoftpolare som ställer in sina ryggsäckar mm i bagaget. För tillfället är det närapå tomt, förutom en plastpåse och ett par handskar (setts användas av KJ under dagen den 9 e). En av dessa ryggsäckar innehåller VB:s kläder och eventuellt annat blodigt material. Handskar och plastpåse kontamineras när ryggsäcken sätts ner. När ryggsäcken tas ut dras den över listen. Vattenläckan från flaskan samma dag väter handskarna.
Jag vet att liknande teorier har avhandlats här tidigare. Min fråga är om det skulle kunna vara teoretisk möjligt. Är ointresserad av om KJ är gärningsman eller inte. Är det ett möjligt scenario?
Vid spelet på Väderkvarnshöjden den 11 e har alla fått olika uppdrag. KJ och WL har i uppdrag att gräva en förläggning. Efter fullgjort uppdrag saknas spaden och blir efterlyst via Fb. WL påstår i förhör att han glömde att ta med sig spaden tillbaks.
Följdfråga: kan en ryggsäck finnas nedgrävd i området?
1. Att låsa bilen eller bakluckan. Där tror jag du förstått hur KJ tänker.
Hans lås till bakluckan fungerar inte, MEN dom flesta förstår inte att den kan öppnas från framdörren. Så när han har vapnen i skuffen, stänger och slår igen den - så är vapnen inlåsta. Enligt hans logik.
2. Jag tycker det är teoretiskt möjligt. Enligt MPS så hade KJ bakluckan på vid gavel, så han verkade inte försöka dölja något.
3. Spaden. Kan väl bara lämnats kvar.