2014-02-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Kan vara en korrekt uppgift från KJ, men beroende på andra omständigheter som vi ännu inte känner till kan även detta vara en osanning från KJ:s sida.
Jag tänker på att AN lämnat kvitton till polisen som vasar att MB också var där och att Vb mamma trodde att MB hämtade.VB.
Citera
2014-02-15, 22:22
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woffo
Bra fråga. Det har jag också funderat på. Jag har inte fupen, men var inte ett SMS från VB till KJ (vid tiden då hon skulle hämtas). " är inte du hemma?"

Kan det smset ha skickats till fel person?

hm... Till vem menar du att det skulle ha skickats? Meddelandet är det sista i en ganska lång rad (se FUP s. 631) SMS mellan Kristoffer och Vatchareeya och där hon drygt 4 minuter innan skickat "Jag vänta där nere"

Det finns väl iofs en teoretisk möjlighet att hon kan ha avsett att skicka meddelandet till "MB" som hon då (enligt Quarrels teorier) skulle ha sett åka förbi i sin bil. Men jag vet inte... Hon hade ju pågående konversationer med båda två, jag tycker det verkar konstigt att hon skulle vara så förvirrad att hon skickar ett mess till Berg i den konversation med Kristoffer som hon just har uppe.
Citera
2014-02-15, 22:30
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Kan vara en korrekt uppgift från KJ, men beroende på andra omständigheter som vi ännu inte känner till kan även detta vara en osanning från KJ:s sida.

Oavsett hur mycket du tror på din historia med alla möjliga personer inblandade direkt och indirekt i mordet: Har du verkligen inte förstått att det inte kommer att komma någon som helst form av medgivanden från Kristoffer? Advokaten kunde inte ha uttryckt sig tydligare: Han sa att klientens inställning var glasklar - han var oskyldig.

Det kommer inte att komma några berättelser i hovrätten utöver de vi redan hört. I den mån Kristoffer läst Flashback-tråden så har inget av dina dussintals inlägg på temat att Kristoffer måste "sjunga ut" och försöka skjuta skulden på sina medbrottslingar burit någon frukt.

En möjlig förklaring till detta är att det inte finns några medbrottslingar att skjuta skulden på.
Citera
2014-02-15, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
hm... Till vem menar du att det skulle ha skickats? Meddelandet är det sista i en ganska lång rad (se FUP s. 631) SMS mellan Kristoffer och Vatchareeya och där hon drygt 4 minuter innan skickat "Jag vänta där nere"

Det finns väl iofs en teoretisk möjlighet att hon kan ha avsett att skicka meddelandet till "MB" som hon då (enligt Quarrels teorier) skulle ha sett åka förbi i sin bil. Men jag vet inte... Hon hade ju pågående konversationer med båda två, jag tycker det verkar konstigt att hon skulle vara så förvirrad att hon skickar ett mess till Berg i den konversation med Kristoffer som hon just har uppe.

Jag tycker det är en konstig fråga till kj när hon vet att han i stort sett borde vara framme för att hämta henne.
Jag har ingen teori om vem det skulle vara adresserat till om det är felskickat.
Citera
2014-02-15, 22:40
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Jag tycker det är en konstig fråga till kj när hon vet att han i stort sett borde vara framme för att hämta henne.
Jag har ingen teori om vem det skulle vara adresserat till om det är felskickat.

Ja den är konstigt formulerad. Men Vatchareeya hade inte någon perfekt språkbehärskning. Hon uttryckte sig ofta lite egendomligt. Som jag ser det kan hon mycket väl ha menat att hon undrade om skälet till att Kristoffer dröjde var att han inte var hemma (och vid telefonen) när hon skickat sina senaste SMS.
Citera
2014-02-15, 22:42
Medlem
Om det är MB som skjutsat VB till KJ så blir det kanske ingen skillnad....
Citera
2014-02-15, 22:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ofor
Jag tänker på att AN lämnat kvitton till polisen som vasar att MB också var där och att Vb mamma trodde att MB hämtade.VB.

M. Ja, jag tror förr på att MB hämtade VB, gav instruktioner och lovade hämta henne senare på kvällen när familjemiddagen en på Pär & Micke's var avklarad. Jag väldigt osäker på om Vatchareeya verkligen befunnit sig i KJ:s bostad överhuvudtaget under eftermiddagen/kvällen de 4 maj eftersom ingen har sett henne komma dit eller lämna området. Inte omöjligt att några hittills okända MB- eller KJ-kontakter plockade henne och tog henne nånstans ..

Edit: Tänkbart att VB blev frihetsberövad och fråntagen sin mobil - därefter började en stunds kajkande mellan masterna för att förvilla spanarna. Tror jag.
Senast redigerad av MBoudine 2014-02-15 kl. 23:14.
Citera
2014-02-15, 22:52
Medlem
Det är möjligt att det är språkproblem och detta är också möjligt. ---->

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
........

Citera
2014-02-15, 22:56
Medlem
Citat:

Det kan man tycka. Men VB smattrade ut SMS med "ljusets hastighet" - det var normalt för henne.

Det mest sannolika är väl att det SMS:et gick iväg vid samma tidpunkt (i stort sett) som KJ anlände. Någon minut sen möjligen.

Tycker det börjar bli inte bara cirkelgång men även viss fokusering på "navelludd". Som inte leder någonstans. Vad jag kan se.
Senast redigerad av Remark 2014-02-15 kl. 23:08.
Citera
2014-02-15, 23:59
Medlem
Reviewss avatar
Åter till bagageluckan. Har sett en mängd diskussioner kring låsningens vara eller icke-vara. Av vad jag har kunnat utläsa av FUP så låste KJ i samband med spel. I övrigt var det si och så, liksom lägenheten. Han låste alltså inte per automatik, vilket stämmer mycket väl överens med en ADD-problematik. När KJ i förhör berättar att han låser så betyder det i hans värld att han låser när han anser det vara nödvändigt.

Tänkt scenario: 11 e maj, tidigt på morgonen. KJ hämtar upp sina airsoftpolare som ställer in sina ryggsäckar mm i bagaget. För tillfället är det närapå tomt, förutom en plastpåse och ett par handskar (setts användas av KJ under dagen den 9 e). En av dessa ryggsäckar innehåller VB:s kläder och eventuellt annat blodigt material. Handskar och plastpåse kontamineras när ryggsäcken sätts ner. När ryggsäcken tas ut dras den över listen. Vattenläckan från flaskan samma dag väter handskarna.

Jag vet att liknande teorier har avhandlats här tidigare. Min fråga är om det skulle kunna vara teoretisk möjligt. Är ointresserad av om KJ är gärningsman eller inte. Är det ett möjligt scenario?

Vid spelet på Väderkvarnshöjden den 11 e har alla fått olika uppdrag. KJ och WL har i uppdrag att gräva en förläggning. Efter fullgjort uppdrag saknas spaden och blir efterlyst via Fb. WL påstår i förhör att han glömde att ta med sig spaden tillbaks.

Följdfråga: kan en ryggsäck finnas nedgrävd i området?
Citera
2014-02-16, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Åter till bagageluckan. Har sett en mängd diskussioner kring låsningens vara eller icke-vara. Av vad jag har kunnat utläsa av FUP så låste KJ i samband med spel. I övrigt var det si och så, liksom lägenheten. Han låste alltså inte per automatik, vilket stämmer mycket väl överens med en ADD-problematik. När KJ i förhör berättar att han låser så betyder det i hans värld att han låser när han anser det vara nödvändigt.

Tänkt scenario: 11 e maj, tidigt på morgonen. KJ hämtar upp sina airsoftpolare som ställer in sina ryggsäckar mm i bagaget. För tillfället är det närapå tomt, förutom en plastpåse och ett par handskar (setts användas av KJ under dagen den 9 e). En av dessa ryggsäckar innehåller VB:s kläder och eventuellt annat blodigt material. Handskar och plastpåse kontamineras när ryggsäcken sätts ner. När ryggsäcken tas ut dras den över listen. Vattenläckan från flaskan samma dag väter handskarna.

Jag vet att liknande teorier har avhandlats här tidigare. Min fråga är om det skulle kunna vara teoretisk möjligt. Är ointresserad av om KJ är gärningsman eller inte. Är det ett möjligt scenario?

Vid spelet på Väderkvarnshöjden den 11 e har alla fått olika uppdrag. KJ och WL har i uppdrag att gräva en förläggning. Efter fullgjort uppdrag saknas spaden och blir efterlyst via Fb. WL påstår i förhör att han glömde att ta med sig spaden tillbaks.

Följdfråga: kan en ryggsäck finnas nedgrävd i området?

1. Att låsa bilen eller bakluckan. Där tror jag du förstått hur KJ tänker.

Hans lås till bakluckan fungerar inte, MEN dom flesta förstår inte att den kan öppnas från framdörren. Så när han har vapnen i skuffen, stänger och slår igen den - så är vapnen inlåsta. Enligt hans logik.

2. Jag tycker det är teoretiskt möjligt. Enligt MPS så hade KJ bakluckan på vid gavel, så han verkade inte försöka dölja något.

3. Spaden. Kan väl bara lämnats kvar.
Citera
2014-02-16, 00:26
Medlem
Citat:
M. Ja, jag tror förr på att MB hämtade VB, gav instruktioner och lovade hämta henne senare på kvällen när familjemiddagen en på Pär & Micke's var avklarad. Jag väldigt osäker på om Vatchareeya verkligen befunnit sig i KJ:s bostad överhuvudtaget under eftermiddagen/kvällen de 4 maj eftersom ingen har sett henne komma dit eller lämna området. Inte omöjligt att några hittills okända MB- eller KJ-kontakter plockade henne och tog henne nånstans ..

Edit: Tänkbart att VB blev frihetsberövad och fråntagen sin mobil - därefter började en stunds kajkande mellan masterna för att förvilla spanarna. Tror jag.

Jag tror att MB kom för att köra henne hem som vanligt men något gick snett-jävligt snett..

ja GM/GMs verkar väldigt utstuderande och vill göra allt för att förvilla spanarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in