2014-02-15, 20:37
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Min poäng är att även om polisen inte hittade några spår, så betyder inte det att de inte fanns där.

Jag tror inte heller att han bar ut henne i famnen eller på axeln.
Däremot stör jag mig inte nämnvärt på att jag inte vet hur det gick till. Det finns en del olika möjligheter... och lika många svar varför polisen inte hittade några spår.

Jaha, jag å andra sidan tycker att sådant är intressant, jag undrar mycket på hur MA och KJ lyckades med att få ut kropparna i respektive fall, i och för sig var de offren ganska små och nätta kvinnor betydligt lättare att bära och transportera än MJ.
Citera
2014-02-15, 21:00
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jaha, jag å andra sidan tycker att sådant är intressant, jag undrar mycket på hur MA och KJ lyckades med att få ut kropparna i respektive fall, i och för sig var de offren ganska små och nätta kvinnor betydligt lättare att bära och transportera än MJ.
Tror inte att det har inneburit några oöverkomliga svårigheter för herr Svensson att ensam
få ut kroppen. När man verkligen behöver styrka så brukar den också komma till en...
Folk har lyft upp bilar i akuta situationer etc.
Herr Svensson har visst förmått lyfta en karl upp i luften som vägde uppemot 140 kg.

Människan var ju 37 nånting när det hände. Då brukar man kunna ta i utan större besvär
om man inte är ett riktigt ynkligt vrak som inte orkar nånting.
Svensson kan i och för sig ha fått hjälp av en viss någon. Kan inte uteslutas helt.

Skitsamma - det är hur som helst Svensson som har gjort det här rysliga och nu ska han få sin
dom strax. Det tog sin tid onekligen men nu är det slutlekt för den här känslokalle liraren.

Bra!

edit: Men allt jobb med kroppen och emballaget fick visst ryggen att krångla sedan hos
Svensson. Det satte sina spår det där mördandet och likskändandet och dumpandet.
Senast redigerad av Grandioso 2014-02-15 kl. 21:08.
Citera
2014-02-15, 21:14
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tror inte att det har inneburit några oöverkomliga svårigheter för herr Svensson att ensam
få ut kroppen. När man verkligen behöver styrka så brukar den också komma till en...
Folk har lyft upp bilar i akuta situationer etc.
Herr Svensson har visst förmått lyfta en karl upp i luften som vägde uppemot 140 kg.

Människan var ju 37 nånting när det hände. Då brukar man kunna ta i utan större besvär
om man inte är ett riktigt ynkligt vrak som inte orkar nånting.
Svensson kan i och för sig ha fått hjälp av en viss någon. Kan inte uteslutas helt.

Skitsamma - det är hur som helst Svensson som har gjort det här rysliga och nu ska han få sin
dom strax. Det tog sin tid onekligen men nu är det slutlekt för den här känslokalle liraren.

Bra!

edit: Men allt jobb med kroppen och emballaget fick visst ryggen att krångla sedan hos
Svensson. Det satte sina spår det där mördandet och likskändandet och dumpandet.

Tänk, jag tror det motsatta, det var ett djävla besvär med att få ut kroppen ur huset, speciellt som att han inte avsatte några synliga spår efter allt sitt slit.

Någon övermänsklig styrka tror jag inte på, frågan är hur fan han bar sig åt?

VB i Bodenfallet rymdes förmodligen i den stora ryggsäck som har diskuterats i den tråden och hon vägde inte lika mycket som MJ så där finns det en logisk och möjlig förklaring.

Ditt inlägg om de kvinnor som eventuellt kommer att försöka få kontakt med FS var intressant, jag tycker att du gjorde en klockren beskrivning av MJ, hon lekte med elden och fick betala det yttersta priset för sin lek.
Citera
2014-02-15, 21:14
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Vad jag finner lite besynnerligt i fallet är hur kroppen togs ut ur huset utan att det lämnades spår efter förflyttningen, en död kropp anser jag vara knepigare att flytta, du får ingen hjälp av någon som håller i sig vid ett lyft bland annat.

MJ var ingen lättviktare så rent tekniskt hur kan det ha gått till?
Helt bekymmersfritt var det inte. Se bara hur stackaren haltade in och ut ur hovrätten.
Citera
2014-02-15, 21:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Helt bekymmersfritt var det inte. Se bara hur stackaren haltade in och ut ur hovrätten.

Efter tre år?

Finns inga ryggskador som sitter i så länge, de kan komma och gå men inte fan var det av transporten han haltade.
Citera
2014-02-15, 21:18
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Efter tre år?

Finns inga ryggskador som sitter i så länge, de kan komma och gå men inte fan var det av transporten han haltade.
Nej, du har nog rätt. Jag tror han simulerade. Vad tror du?
Citera
2014-02-15, 21:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Nej, du har nog rätt. Jag tror han simulerade. Vad tror du?

Ingen som helst aning och jag tror att det är helt oväsentligt för fallet, vad anser du?
Citera
2014-02-15, 21:47
Medlem
Citat:
Tänk, jag tror det motsatta, det var ett djävla besvär med att få ut kroppen ur huset, speciellt som att han inte avsatte några synliga spår efter allt sitt slit.

Någon övermänsklig styrka tror jag inte på, frågan är hur fan han bar sig åt?

VB i Bodenfallet rymdes förmodligen i den stora ryggsäck som har diskuterats i den tråden och hon vägde inte lika mycket som MJ så där finns det en logisk och möjlig förklaring.

Ditt inlägg om de kvinnor som eventuellt kommer att försöka få kontakt med FS var intressant, jag tycker att du gjorde en klockren beskrivning av MJ, hon lekte med elden och fick betala det yttersta priset för sin lek.

Vad är det för spår som måste finnas om han lade en presenning på golvet och släpade ut paketet från huset och sedan hade tid att dammsuga? Jag förstår inte vad det är för spår som måste finnas...
Citera
2014-02-15, 21:54
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Tack!
Fast då när MJ lärde känna FS och blev ihop med honom var han ännu inte en
mördare. Såvitt vi vet. Där är en viss skillnad ändå.
Det jag berörde var kvinnor som var fullt medvetna om att de män de tar kontakt med
är dömda mördare och ändå väljer att gå denna väg.

Vad MJ visste om var att vederbörande hade ett visst struligt förflutet när hon valde att
inleda en relation med honom. Men som sagt: utan mord i bagaget.
Citera
2014-02-15, 21:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Vad är det för spår som måste finnas om han lade en presenning på golvet och släpade ut paketet från huset och sedan hade tid att dammsuga? Jag förstår inte vad det är för spår som måste finnas...

Rummet var normalt stökigt, damm och dylikt fanns på plats, det hade alltså inte varit någon omfattande städning med dammsugning och annan rengöring.

Visserligen är tråden totalt infekterad och körd för resonemang men eftersom den fortfarande ligger i kriminalforat så kan det åtminstone för mig vara intressant att fundera på hur han gjorde.
Citera
2014-02-15, 21:57
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Tack!
Fast då när MJ lärde känna FS och blev ihop med honom var han ännu inte en
mördare. Såvitt vi vet. Där är en viss skillnad ändå.
Det jag berörde var kvinnor som var fullt medvetna om att de män de tar kontakt med
är dömda mördare och ändå väljer att gå denna väg.

Vad MJ visste om var att vederbörande hade ett visst struligt förflutet när hon valde att
inleda en relation med honom. Men som sagt: utan mord i bagaget.

Visst men hon valde att träffa den mörka sidan av manligheten, uppenbarligen var den andra för tråkig eller beige för att tilltala henne, hade hon inte som så många andra kvinnor bejakat den sidan så hade hon förmodligen levt i dag.
Citera
2014-02-15, 22:04
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Visst men hon valde att träffa den mörka sidan av manligheten, uppenbarligen var den andra för tråkig eller beige för att tilltala henne, hade hon inte som så många andra kvinnor bejakat den sidan så hade hon förmodligen levt i dag.
Jo, så är det ju.
Det är bara att beklaga att så många faller för just de här destruktiva typerna.
Man måste tänka efter lite grann. Använda förnuftet och inte låta känslorna styra helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in