2013-12-31, 11:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tycker Hansson bör vara desperat med tanke på hur lite han kan skaka fram som talar i FS favör. Hans klient belastas av storbråk med BO i nära tidssamband med brottet, inget alibi, teflonminne som glömmer viktiga sms osv osv. Inga tillförlitliga vittnen som kan styrka något av vad FS säger. Det är uppförsbacke nu.
Jag tror du har glömt vem som har bevisbördan, och att han saknar bevis. Det är vad jag kallar uppförsbacke.
Citera
2013-12-31, 11:17
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Hade ni läst tråden så hade ni redan haft svar på er fråga:

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Ja det är vad DU och fs påstår, det betyder inte att det stämmer överens med verkligheten
Citera
2013-12-31, 11:21
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Hade ni läst tråden så hade ni redan haft svar på er fråga:

(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid
Märkligt att ni träffades så snart efter MJ:s död...
Citera
2013-12-31, 11:24
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Ja det är vad DU och fs påstår, det betyder inte att det stämmer överens med verkligheten
Låt Maskroosen vara. Det finns inget som tyder på att hon skulle vara delaktig, lika lite som att en alt. gm per automatik skulle rymmas i en s.k. smygtelefon. Detta är ett en mans verk. Och det ligger i sakens natur att hålla tätt och inte blanda in andra i detta blodiga värv.
Citera
2013-12-31, 11:25
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen

F åkte runt till en massa folk den första tiden, det talade han även om i TR. Är det endast märkligt att han och jag träffades "så snart efter MJ:s död" eller gäller det alla andra han träffade också?
Citera
2013-12-31, 11:27
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen

Ja jag håller med och sen dessutom en normal människa hade inte haft förmågan känslomässigt att inleda något nytt förhållande med hänsyn till vad som skett även om ingen visste (mer än fs då) att Marina var död. En normal människa hade varit förtvivlad.

Dock har det visat sej att fs har mördat Marina och därför ser jag det som att han är en person helt befriad från känslor eftersom han direkt (möjligen innan han mördade Marina) inledde ett nytt förhållande. Dock är vi alla överens om att han behövde en ny försörjare då han tagit livet av Marina

fs är en mycket obehaglig person på alla sätt. Skönt att han inte vistas ute bland folk....
Citera
2013-12-31, 11:28
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
F åkte runt till en massa folk den första tiden, det talade han även om i TR. Är det endast märkligt att han och jag träffades "så snart efter MJ:s död" eller gäller det alla andra han träffade också?

Ja han åkte runt till en massa folk eftersom han inte hade någonstans att bo, han behövde bostad och försörjning, ingen annan nappade förutom du
Citera
2013-12-31, 11:33
Medlem
Citat:
Ja han åkte runt till en massa folk eftersom han inte hade någonstans att bo, han behövde bostad och försörjning, ingen annan nappade förutom du
Verkligen sorgligt
Men Blomman är hyfsat trygg så länge F har ögon på sig, vad händer om han blir friad? Jag skulle då aldrig våga sova med honom i närheten, alltid vara rädd för att göra honom arg.. Usch.
Citera
2013-12-31, 11:35
Medlem
maskrooss avatar
Citat:

Jag försörjer honom inte och har aldrig gjort. Det kommer inte ändras hur mycket du än visslar
Citera
2013-12-31, 11:35
Medlem
Citat:
Det är inte märkligt, det är bara sorgligt.
Man blir orolig för dig, förstår fu inte det?
Inte bara pga M utan pga allt i hans bakgrund :/
Citera
2013-12-31, 11:39
Medlem
Citat:
Jag försörjer honom inte och har aldrig gjort. Det kommer inte ändras hur mycket du än visslar
Så din pappa skjuter inte till med pengar sim det står i FUP?
Vad tjänar F?
Har ni gemensam ekonomi?
Vem betalar för mat, cigg osv?

Du har hamnat i en jobbig situation och ingen klandrar dig om du gör slut nu
Om det är någon sorts lojalitet eller stolthet som gör att du försvarar honom så är det helt onödigt, du ger dina bästa år till den här losern.
Jag skulle i alla fall ha tagit chansen att lämna nu.
Citera
2013-12-31, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag tycker Hansson bör vara desperat med tanke på hur lite han kan skaka fram som talar i FS favör. Hans klient belastas av storbråk med BO i nära tidssamband med brottet, inget alibi, teflonminne som glömmer viktiga sms osv osv. Inga tillförlitliga vittnen som kan styrka något av vad FS säger. Det är uppförsbacke nu.

Skrämmande låg kunskap nu:
Citat:
Inom straffrätten är det alltid åklagaren som har den fulla bevisbördan för att den tilltalade har handlat på det sätt som åklagaren påstår samt att agerandet inte varit straffritt. Det innebär vidare att den tilltalade betraktas som oskyldig tills motsatsen bevisats av åklagaren.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bevisb%C3%B6rda

Men du har rätt i en sak, Svenkvist har en uppförsbacke, och en börda att förklara.
Bördan heter smygmobil vilken RÅ dolt på förfrågan av försvaret. Farit med osanning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in