2014-02-14, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
Tack! Allihop.

Slängde precis in ljudfilerna från alla förhör igen och sammanfattade Åkerbloms förhör. Skall jag lägga till Jessica Hedlunds förhör också tycker ni?
Tömningen av Antes mobil och facebook ligger också inlagd, som en liten present i slutet till den som bemödat sig att läsa hela skrivelsen.

Fler bilder finns i tråden, rarade i en minfil-länk från Dallas. Har inte länken just nu men den har varit uppe ganska nyligen, så bläddra lite bakåt så hittar du det. I kommentarerna på wordpress-sidan utan bilder så ligger det en länk från Dallas också, färre bilder men mycket annat material som domar, fupar och blandade grejer.

Fantastisk sammanfattning!
2014-02-14, 15:08
Medlem
Tack för sammanställningen Cimaron.

Vet att jag tjatat om Karsudden i mina inlägg
och någon kallade mig för ett troll pågrund av
det.

Ber samtliga om ursäkt om jag uppfattats som dryg
men jag trodde och tror fortfarande att Ralfus
är på psyket men lämnar det tills vidare.

Skulle va kul om nån från insidan (vare sig det är anstalt
eller mentalsjukhus) som kunde förtälja om Ralfus bravader
där inne.
2014-02-14, 18:25
Medlem
potatisgris1981s avatar
När jag ser bilden på raffa och hans riktiga namn så tänker jag direkt att han måste vara zigenare. Dom brukar dessutom vara förtjusta att använda alias som påminner om fornstora dagar när det gäller organiserad brottslighet.

Jag upptäckte den här tråden igår kväll. Satt fan klistrad i 3-4 timmar och hade dessutom svept 5-6 öl trots att jag var tvungen att jobba idag. Den bästa tråden på FB utan tvekan. Ni är bäst!
2014-02-15, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potatisgris1981
När jag ser bilden på raffa och hans riktiga namn så tänker jag direkt att han måste vara zigenare. Dom brukar dessutom vara förtjusta att använda alias som påminner om fornstora dagar när det gäller organiserad brottslighet.

Jag upptäckte den här tråden igår kväll. Satt fan klistrad i 3-4 timmar och hade dessutom svept 5-6 öl trots att jag var tvungen att jobba idag. Den bästa tråden på FB utan tvekan. Ni är bäst!
Märkligt nog så är det ett par saker som aldrig blivit helt utredda gällande Raffa. Hans ursprung och betyg från skolgången svävar fortfarande ute i rymden utan att ha fått ett riktigt svar.
Bucklorna i skallen har fått sin förklaring däremot, men jag har missat dessa. Någon som minns?
2014-02-15, 13:18
Medlem
potatisgris1981s avatar
Citat:
Märkligt nog så är det ett par saker som aldrig blivit helt utredda gällande Raffa. Hans ursprung och betyg från skolgången svävar fortfarande ute i rymden utan att ha fått ett riktigt svar.
Bucklorna i skallen har fått sin förklaring däremot, men jag har missat dessa. Någon som minns?

http://www.polishforums.com/archives/2008/genealogy-ancestry-6/rafal-polish-name-2880/

Verkar vara ett vanligt namn i Polen. Det hade ju förklarat "kriget i Polen" som han åkte till men ändå inte. Polackerna ser ju dock vitare ut och därför utgår jag ifrån att Raffa är zigenare. Vad tror du?
2014-02-15, 13:25
Medlem
Citat:
http://www.polishforums.com/archives/2008/genealogy-ancestry-6/rafal-polish-name-2880/

Verkar vara ett vanligt namn i Polen. Det hade ju förklarat "kriget i Polen" som han åkte till men ändå inte. Polackerna ser ju dock vitare ut och därför utgår jag ifrån att Raffa är zigenare. Vad tror du?
Det halvpersiska arvet förklarar väl de mörkare dragen. Förkärleken till knivar kan ju visa på lite zigenarblod, om man skall tro på fördomen. Däremot så kan man säga vad man vill om zigenare, men det är ytterst sällsynt att de samarbetar med polis och domstol på något vis, och det stämmer inte riktigt in på Raffa.
Nej, jag vill ha något bättre att hänga upp det på om jag skall tro att han är zigenare.

Raffa var för övrigt i Polen en dag, enligt honom själv och hans "granne". Han fick nog mycket uträttat då.
Senast redigerad av Cimaron 2014-02-15 kl. 13:52.
2014-02-15, 13:27
Medlem
Har för mig att någon på raffas sida skulle vara iranier..
2014-02-15, 14:32
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av stros
Har för mig att någon på raffas sida skulle vara iranier..
Här är åtminstone den egna versionen, "Halv polack och halv iranier" http://minfil.org/6aG8e2b8bb/sdfrtyui.png

[Bilden är från Dallas-arkivet Diverse_Bilder]
2014-02-15, 14:50
Medlem
encephalizations avatar
Citat:
Det halvpersiska arvet förklarar väl de mörkare dragen. Förkärleken till knivar kan ju visa på lite zigenarblod, om man skall tro på fördomen. Däremot så kan man säga vad man vill om zigenare, men det är ytterst sällsynt att de samarbetar med polis och domstol på något vis, och det stämmer inte riktigt in på Raffa.
Nej, jag vill ha något bättre att hänga upp det på om jag skall tro att han är zigenare.

Raffa var för övrigt i Polen en dag, enligt honom själv och hans "granne". Han fick nog mycket uträttat då.
Att zigenare sällan pratar med polisen är knappast genetiskt betingat utan kulturellt. Rafa har ju inte vuxit upp "på vägarna" så att han samarbetar med myndigheterna är inte bevis på att han inte har romskt påbrå.
2014-02-15, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Här är åtminstone den egna versionen, "Halv polack och halv iranier" http://minfil.org/6aG8e2b8bb/sdfrtyui.png

[Bilden är från Dallas-arkivet Diverse_Bilder]
Enligt den egna versionen så hade han MVG i alla ämnen i både grund- och gymnasieskola också.
2014-02-15, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av encephalization
Att zigenare sällan pratar med polisen är knappast genetiskt betingat utan kulturellt. Rafa har ju inte vuxit upp "på vägarna" så att han samarbetar med myndigheterna är inte bevis på att han inte har romskt påbrå.
Förvisso inte, men knappast motsatsen heller.
2014-02-15, 18:59
Medlem
potatisgris1981s avatar
Blandfärs alltså. Låter rimligt. Pitbull/Amstaff

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in