2014-02-15, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge Vessla
Vad kul det är att egga upp alla imbecilla nazister, fascister, rasister, Sverigedemokrater och MÖP:ar.
De är så dumma att de inte själva fattar hur illa det är ställt.

Ja! Om du inte har något bättre för dig så... Ha en fortsatt trevlig dag.
Citera
2014-02-15, 13:19
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Det är intressant hur hon formulerar det också.
Så här står det på Facebook:

"Hej Sveriges Radio. Jag är antirasist och kan därför inte som avtalat medverka som gäst i kvällens Karlavagnen. Hälsningar
Malena Ernman"

Hon insinuerar bokstavligen att SR är rasister alltså, bra genomtänkt mening.
Rasistbegreppet breddas mer för var dag som går.
Citera
2014-02-15, 13:22
Medlem
vasaduellers avatar
Jag har full respekt för alla människors tolkning av verkligheten, samt deras val av handlande, eller icke-handlande, som ett resultat därav.

Offentliga personer är ofta, på olika sätt, beroende av uppmärksamhet. Jag respektarar även deras val av handlande, eller icke-handlande, i deras strävan att uppnå detta.

Däremot så känns det ibland svårt att iaktta andra människor, när de, med ärliga eller falska avsikter, tolkar verkligheten på sätt som jag personligen tycker strider mot all logik, och dessutom väljer att handla på sätt som jag upplever som direkt kontraproduktiva i förhållande till deras uttryckta intentioner.

Den logiska följden blir att jag försöker rikta mitt medvetande åt annat håll.
Citera
2014-02-15, 13:48
Medlem
Wajis avatar
Malena Ernman är en falsk person helt enkelt.
Citera
2014-02-15, 13:54
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18365740.ab

Intressant hur hon klagar på hur det är i Sverige när hon ska med glatt humör åka till Schweiz idag/imorgon för uppträdande.

Precis som de flesta Goda Människor gör hon inga ställningstaganden som påverkar hennes liv eller ekonomi. Hon är en hycklare. Att skippa Karlavagnen kostar henne inget men att uppträda I Schweiz och ta emot Schweizarnas pengar vill hon fortfarande.

Jag vet inte var hon bor men hennes lantställe ligger på Ingarö i Stockholms Skärgård:

http://www.villatidningen.se/profiler/malena-ernman-finner-inspiration-och-ro-i-sitt-moderna-skargardshus/
Citera
2014-02-15, 14:03
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Hej Sveriges Radio. Jag är antirasist och kan därför inte som avtalat medverka som gäst i kvällens Karlavagnen. Hälsningar
Malena Ernman

Haha - det är helt fantastiskt. SR rasistanklagas!

- jag måste nypa mig i armen alltså

Tyvärr hyste man ju en viss beundran gentemot denna kvinna, då hon både är vacker och har en bedårande röst.

Men nu är hon bevisligen ett PK-hjon, så den tiden är väl över.

Känns dock som att alla västerlänningar med goda attribut måste träda fram som extrema anhängare av den nya dekadensen. Som om deras blotta existens annars kunde symbolisera det vackra och överlägsna vi Europeiska nationalister står för att bevara.

Citat:
Flera SDanhängare frågar om jag bor i ett sk "invandrartätt" område. Tja.. Jag bor och arbetar i 12 länder så... Ja, ganska invandrartätt.

Det där var ju också en prakthöna. Snacka om att med flit misstolka och inte svara på frågan.

Undrar om det är Marseille hon bor i när hon besöker Frankrike t.ex
Citera
2014-02-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Rasistbegreppet breddas mer för var dag som går.
Snart är det väl rasistiskt att inneha SVENKSKT pass också. Och SVERIGES television kommer att ha svårt att ha nationbeteckningen kvar i namnet. Och vem vill köpa SVENSKT kött när man kan köpa kött utan ursprungsbeteckning? Vilken tur att Volvo numera är kinaägd, då kan man i a f inte anklagas för rasism när man kör "svenskt".

Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Intressant hur hon klagar på hur det är i Sverige när hon ska med glatt humör åka till Schweiz idag/imorgon för uppträdande.
Med tanke på att allt fler länder i Europa blivit migrationskritiska måste det vara ett riktigt delikat problem för ME att välja scen i dagens läge.

Och inte ser det särskilt mycket bättre ut i resten av världen. Kanske lika bra att hon stannar hemma i sin trygga, vita och ariska boendemiljö på Kungsholmen, vilket hon egentligen hade kunnat göra från allra första början, istället för att ge sig ut på sin långa färd genom schlagerinsdustrin.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-02-15 kl. 14:20.
Citera
2014-02-15, 14:24
Medlem
Ruskigbusss avatar
Jag tycker det var en strålande rakryggad reaktion från den här artisten.

Underligt att läsa reaktionerna hos en del här. Ni är FÖR censur om man är kritisk mot SD, men gråter floder om inte SD får posta annonser i andras media. En del verkar tycka att om man sjunger får man inte ha en åsikt. Eller snarare, man får inte tycka illa om sverigedemokraterna.

Men, ni följer ju husses ... förlåt Björn Söders röst.

Inkonsekvens, hyckleri och enögdhet.

Vilket ju inte förvånar någon.
Citera
2014-02-15, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Underligt att läsa reaktionerna hos en del här. Ni är FÖR censur om man är kritisk mot SD, men gråter floder om inte SD får posta annonser i andras media. En del verkar tycka att om man sjunger får man inte ha en åsikt. Eller snarare, man får inte tycka illa om sverigedemokraterna.

Soran Ismail vill döda Sverigedemokrater. Det är...kritik?!?

Ja jösses, man lär sig nåt nytt varja dag.

Jag är inte direkt SD, är väl mer allmänt konservativ, men anser att de bör behandlas som övriga partier, vilket är vad allt detta handlar om; att de anställda på SVT/SR inte ska låta sina personliga åsikter påverka hur de rapporterar om politiska partier, vilket många av dem högaktningsfullt skiter i. Låter det sunt?
Senast redigerad av IT-man 2014-02-15 kl. 14:34.
Citera
2014-02-15, 14:29
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Bekvämt att vara "anti-rasist" och anti-SD när man är en firad operastjärna som troligtvis aldrig behöver träffa blattar..

Ingen kommer sakna henne dock..
Citera
2014-02-15, 14:31
Medlem
nickoruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det är inte 'Public Service' som är nyckelordet utan 'demokrati'. I ett demokratiskt land finns demokratiska institutioner med demokratiska om än ofullkomliga regler. Det är en ganska bra regel att personer som driver en politisk agenda för eller emot ett riksdagsparti inte får vara programledare under valår. Men det vore absurt om t.ex en programledare inte får uttala sig mot nazismen privat bara för att ett nazistiskt parti skulle vara representerat i något kommunfullmäktige.

I ett nazistiskt styrt land finns ingen demokrati och då är det andra regler som gäller både för Public Service och andra media, gissningsvis att man MÅSTE tala väl om nazismen, både privat och i media, för att få vara programledare.

Och, det är inte omöjligt att Sverigedemokraterna når 16-17 procent i något val i framtiden, men för närvarande visar väl opinionsundersökningarna på 10-11 procent?

Jag skrev 16-17% för jag tror de kan landa där. Jag tror inte opinionsmätningarna stämmer när det gäller sd på grund av stigmatiseringen som deras väljare råkar ut för. När folk väl står i sin privata sfär inne i valbåset tror jag många som på direkta frågor säger att de inte skulle rösta på sd tänker om. Men just detta är ju bara spekulationer och förmodligen har du rätt att 16-17% är för högt. Men 12-13% tror jag absolut på och en befäst position som Sveriges tredje största parti.

Angående sakfrågan så får givetvis programledare i SR ta avstånd från nazism och rasism och mot alla möjliga saker, men inte mot ett specifikt utpekat parti. Jag tror SR-anställda även kan ta avstånd från skattesänkningar och nedmonteringar i välfärden till exempel så länge som inget specifikt parti pekas ut. jag är inte säker, men skulle tro att man som programledare skulle komma undan med att "propagera" för ökad välfärd. Problemet är när ett specifikt parti attackeras och propageras mot. Rimligtvis tycker ju inte programledarna som röstar på M eller på S om sitt "fiendeparti" heller men de kan ju inte föra en valrörelse för sitt parti så länge som de arbetar för skattepengar. En privat radiokanal kan ju givetvis hata sd eller v hur mycket de vill så länge de inte bryter mot någon lag men public service har en speciell ställning.

Sen tycker jag rent allmänt att det är vidrigt att vurma om demokrati och allas rätt och prata om mänskliga värden för att visa alla vilken stor människa man är men sen drar man gränsen vid att endast försvara de som tycker likadant som en själv. Osmakligt är bara förnamnet. Sen anser jag att SD är väldigt orättvist behandlade. Jag tvivlar inte på att många i deras väljarkår och säkerligen ett par inom paritet är rasister men PARTIET ÄR INTE RASISTISKT. Och hur kan man döma ett parti efter deras medlemmar egentligen? Man kan ju bara döma ett parti efter partiprogrammet, annars får man attackera individer. Och var i SD:s program visar de öppen rasism? Föra tt de vill ha en restriktiv invandringspolitik? Det är inte rasism, det är politik. Som att vilja öka antalet jobb med antingen skattehöjningar eller skattesänkningar. Olika lösningar på samma allmänna problem. Om SD skrev att de vill minska invandringen för att svarta människor är pack så vore de rasistiska men att vilja minska invandring som en lösning på sociala problöem i förorterna (eller vad de nu säger) är INTE rasism.

edit.
Om ett parti är oseriöst och uppenbart använder sitt partiprogram för att vilseleda kan man förstås döma det efter annat än deras partiprogram, men jag pratar här om stora etablerade partier som har en stor väljarbas att stå till svars för att de faktiskt följer sitt program.
Senast redigerad av nickorut 2014-02-15 kl. 14:36.
Citera
2014-02-15, 14:31
Medlem
Draup.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss

Det är väl ingen här som ifrågasätter hennes rätt att uttala sig?

Mig veterligen så är det hyckleriet som ifrågasätts. T.ex att hon spyr galla över Sverigedemokrater ena dagen och åker till Schweiz den andra - där alla per Svensk definition är Nazister.

Hade hon varit konsekvent så hade hon ju tokvägrat att uppträda där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in