2014-02-15, 06:20
Medlem
dwgs avatar
Skönt att höra att det är självsanering på sr/svt.
Och hoppas att det forsätter, man håller tummarna att P3 (Morgonpasset) saneras lite mer.

Citera
2014-02-15, 06:26
Medlem
pluto-s avatar
Måste alla i Sverige vara så bajsnödiga hela tiden?
"Buhuuu, känner mig kränkt, buuääähh". Herregud alltså, skärp er. Kommer ihåg första dagen jag flyttade in förorten, det första jag hörde var "Jävla svennejävel" - Inte fan sprang jag runt och bölade för det. Patetiskt.

Skönt att man flyttade från Sverige, bästa jag gjort.
Citera
2014-02-15, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pluto-
Måste alla i Sverige vara så bajsnödiga hela tiden?
"Buhuuu, känner mig kränkt, buuääähh". Herregud alltså, skärp er. Kommer ihåg första dagen jag flyttade in förorten, det första jag hörde var "Jävla svennejävel" - Inte fan sprang jag runt och bölade för det. Patetiskt.

Skönt att man flyttade från Sverige, bästa jag gjort.

Jag vet att Malena Ernman inte skulle klara av en timmes promenad i förorten.
Citera
2014-02-15, 07:13
Medlem
Kanske många fler från SR o SVT skulle ta sitt ansvar o vara politiskt oberoende(hoppa av).
Skapa gärna en tråd om detta!
Citera
2014-02-15, 07:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Det är intressant hur hon formulerar det också.
Så här står det på Facebook:

"Hej Sveriges Radio. Jag är antirasist och kan därför inte som avtalat medverka som gäst i kvällens Karlavagnen. Hälsningar
Malena Ernman"

Hon insinuerar bokstavligen att SR är rasister alltså, bra genomtänkt mening.

Ja, SR "ÄR" ju rasister, vad vill du ha sagt?
Citera
2014-02-15, 07:50
Medlem
Helt rätt av henne. Sveriges Radios nya "nu ska vi vara objektiva" leder bara till att parasiterna Sverigedemokraterna, dessa värdelösa undermänniskor, kommer få ökat inflytande. Det är dags att folket reser sig mot ondskan!

Sohran Ismail är en hjälte som ensam stod upp mot tyrannen Kent Ekeroth och den brutale Erik Almqvist, när dessa gick bärsärkagång mitt i Stockholms Stad, vår älskade huvudstad.

Ett slag mot fascismen är ett slag för det goda i samhället!
Citera
2014-02-15, 08:24
Medlem
Morgonribbas avatar
Nu tror jag att jag förstår vad hon menar (men inte säger)

Först sa hon ju: "jag är antirasist och antiSD så jag ..."

Sedan strök hon antiSD så det blev "jag är antirasist så jag ...."

Hon antyder att alla på SR är rasister, men vad hon menar i själva verket är: "jag är antiSD så jag vill inte medverka i Karlavagnen" (om jag inte får uttrycka mitt hat mot SD i public service-radio). Dvs, hon är en mobbare som på fullt allvar menar att det är okej att uttrycka sitt hat, sina odemokratiska åsikter i public service!!

Låt mig säga att jag är inte SD själv (inte socialdemokrat heller). Och jag gjorde misstaget att utgå ifrån vad hon faktiskt sa - att hon är "antirasist". Och jag undrade "var är alla rasister? Jag känner ingen. Vilka är det hon talar om?"

Saken är den att jag blev lurad; hon menar enbart anti-SD när hon skriver antirasist! Hon (och alla socialdemokrater) likställer SD med rasist (och nazist)! Man kan se det på andra ställen, hur de likställer SD med Adolf Hitler, fem miljoner SS-soldater och nazister! De INBILLAR sig på fullt allvar att det är samma sak, därav det melodramatiska tonfallet!

Men då hon inte vågar skriva antiSD så maskerar hon det som "antirasist" (i hennes lilla mello-värld är det samma sak), för att inte låta odemokratisk (vilket hon ÄR!)

Malena Ernman och hennes sångarväninnor i Mello är intellektuella pygméer, de klarar inte att någon framför kritik mot hur invandringen sköts i Sverige - de tror på fullt allvar att: gör man det, då blir det som i Tyskland på 40-talet.

Skrämmande hur man kan vara i så dålig kontakt med verkligheten, och jag tvekar inte att säga det: korkad! Hon och Zoran Ismail är överklassmänniskor som ser ner på och öppet uttrycker sitt förakt över SD-väljare, och förväntar sig att få göra det i SR! Hon ser sig på fullt allvar som en kämpe mot Adolf Hitler...

Till Socialdemokraterna: det måste kännas bra att ha dessa odemokratiska överklassmänniskor i ert lag?
Senast redigerad av Morgonribba 2014-02-15 kl. 08:44.
Citera
2014-02-15, 08:28
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickorut
Jag förstår verkligen inte debatten. Hur kan folk inte förstå konceptet Public Service? Givetvis kam man inte tvinga folk att betala till radiotjänst och sedan propagera för sin egna politiska åskådning. Det är ju direkt pinsamt att ha så dåligt analytiskt tänkande att man inte ser den uppenbara konflikten.

Sveriges tredje största parti med uppemot 16-17% när det är dags för val ska alltså aktivt bekämpas i (typ) skattefinansierad radio...? Ni som tycker det att SR har agerat fel är ju emot demokrati, plan and simple.
Det är inte 'Public Service' som är nyckelordet utan 'demokrati'. I ett demokratiskt land finns demokratiska institutioner med demokratiska om än ofullkomliga regler. Det är en ganska bra regel att personer som driver en politisk agenda för eller emot ett riksdagsparti inte får vara programledare under valår. Men det vore absurt om t.ex en programledare inte får uttala sig mot nazismen privat bara för att ett nazistiskt parti skulle vara representerat i något kommunfullmäktige.

I ett nazistiskt styrt land finns ingen demokrati och då är det andra regler som gäller både för Public Service och andra media, gissningsvis att man MÅSTE tala väl om nazismen, både privat och i media, för att få vara programledare.

Och, det är inte omöjligt att Sverigedemokraterna når 16-17 procent i något val i framtiden, men för närvarande visar väl opinionsundersökningarna på 10-11 procent?
Citera
2014-02-15, 08:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Vem bryr sig? En sak om det vore en högt uppsatt in SR eller en politiker.

B-kändis i Karlavagnen, det är väl en total icke fråga? Var det någon som ens visste att hon skulle hålla till där?
Öch vem fan är du? svara på frågan eller håll käften.
Citera
2014-02-15, 08:33
Medlem
Magdalena, tack för att du finns.
Citera
2014-02-15, 08:41
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonribba
Nu tror jag att jag förstår vad hon menar (men inte säger)

Först sa hon ju: "jag är antirasist och antiSD så jag ..."

Sedan strök hon antiSD så det blev "jag är antirasist så jag ...."

Men vad hon menar i själva verket är: "jag är antiSD så jag vill inte medverka i Karlavagnen" (om jag inte får uttrycka mitt hat mot SD i public service-radio). Dvs, hon är en mobbare som på fullt allvar menar att det är okej att uttrycka sitt hat, sina odemokratiska åsikter i public service!!

Låt mig säga att jag är inte SD själv (inte socialdemokrat heller). Och jag gjorde misstaget att utgå ifrån vad hon faktiskt sa - att hon är "antirasist". Och jag undrade "var är alla rasister? Jag känner ingen. Vilka är det hon talar om?"

Saken är den att jag blev lurad; hon menar enbart anti-SD när hon skriver antirasist! Hon (och ala socialdemokrater) likställer SD med rasist! Man kan se det på andra ställen, hur de likställer SD med Adolf Hitler, fem miljoner SS-soldater och nazister! De INBILLAR sig på fullt allvar att det är samma sak, därav det melodramatiska tonfallet!

Men då hon inte vågar skriva antiSD så maskerar hon det som "antirasist" (i hennes lilla mello-värld är det samma sak), för att inte låta odemokratisk (vilket hon ÄR!)

Malena Ernman och hennes sångarväninnor i Mello är intellektuella pygméer, de klarar inte att någon framför kritik mot hur invandringen sköts i Sverige - de tror på fullt allvar att: gör man det, då blir det som i Tyskland på 40-talet.

Skrämmande hur man kan vara i så dålig kontakt med verkligheten, och jag tvekar inte att säga det: korkad! Hon och Zoran Ismail är överklassmänniskor som ser ner på och öppet uttrycker sitt förakt över SD-väljare, och förväntar sig att få göra det i SR! Hon ser sig på fullt allvar som en kämpe mot Adolf Hitler...

Till Socialdemokraterna: det måste kännas bra att ha dessa odemokratiska överklassmänniskor i ert lag?

Jag läste en bra kommentar i Metro vilken tydligt visar på det här tankefelet hos många vilka har litet för bråttom när de tänker.

"Jan Burman · Toppkommentator · Stockholms universitet
Bent, nu tror jag du har fått det mesta om bakfoten. Kom ihåg att vad det handlar om är den invandring vi haft de senaste åren som präglas av invandrare som är lågutbildade och som inte i egentlig mening är flyktingar utan mer söker en försörjning i deras kaotiska tillvaro. Om du tror att den gruppen tillför något ekonomiskt finns det hur mycket siffror som helst på att det inte gör. Däremot är det för oss som bor i landet en oerhört stor ekonomisk börda att få dessa människor på banan. Men klaga inte på dessa dom gör bara vad jag också skulle gjort i deras ställe nämligen sökt mig bort till ett ställe som försörjde mig och min familj och tillika gav mig vård och utbildning. Nej det är själva invandringspolitiken som kritiseras, inte invandrarna. Om du skall leta efter den grupp i Sverige som är mest förbannade på denna politik så är det den stora grupp människor med invandrarbakgrund som ser hur det kommer att gå och tillika är den grupp som kommer att få lida om rasismen sprider säg. Att förhindra kaos och rasism måste vi ta itu med vår invandrarpolitik vilket är anledningen till att Björn ryter till."

http://www.metro.se/nyheter/m-politiker-rasar-mot-invandrare/EVHnbn!QTOp36ss6Mpw/

Det handlar om att stoppa invandrings-POLITIKEN, för att därigenom hindra rasismen från att explodera och ta över.

Att vara mot SD, eller andra partier vilka vill reglera invandring på ett sunt sätt, är att vara FÖR att rasismen skall växa.
Citera
2014-02-15, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MINT2
Magdalena, tack för att du finns.

Håller med. En sann hjälte bland alla bajsfascister som håller på att ta över Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in