Nu tror jag att jag förstår vad hon menar (men inte säger)
Först sa hon ju: "jag är antirasist och antiSD så jag ..."
Sedan strök hon antiSD så det blev "jag är antirasist så jag ...."
Hon antyder att alla på SR är rasister, men vad hon menar i själva verket är: "jag är antiSD så jag vill inte medverka i Karlavagnen" (om jag inte får uttrycka mitt hat mot SD i public service-radio). Dvs, hon är en mobbare som på fullt allvar menar att det är okej att uttrycka sitt hat, sina odemokratiska åsikter i public service!!
Låt mig säga att jag är inte SD själv (inte socialdemokrat heller). Och jag gjorde misstaget att utgå ifrån vad hon faktiskt sa - att hon är "antirasist". Och jag undrade "var är alla rasister? Jag känner ingen. Vilka är det hon talar om?"
Saken är den att jag blev lurad; hon menar enbart anti-SD när hon skriver antirasist! Hon (och alla socialdemokrater) likställer SD med rasist (och nazist)! Man kan se det på andra ställen, hur de likställer SD med Adolf Hitler, fem miljoner SS-soldater och nazister! De INBILLAR sig på fullt allvar att det är samma sak, därav det melodramatiska tonfallet!
Men då hon inte vågar skriva antiSD så maskerar hon det som "antirasist" (i hennes lilla mello-värld är det samma sak), för att inte låta odemokratisk (vilket hon ÄR!)
Malena Ernman och hennes sångarväninnor i Mello är intellektuella pygméer, de klarar inte att någon framför kritik mot hur invandringen sköts i Sverige - de tror på fullt allvar att: gör man det, då blir det som i Tyskland på 40-talet.
Skrämmande hur man kan vara i så dålig kontakt med verkligheten, och jag tvekar inte att säga det: korkad! Hon och Zoran Ismail är överklassmänniskor som ser ner på och öppet uttrycker sitt förakt över SD-väljare, och förväntar sig att få göra det i SR! Hon ser sig på fullt allvar som en kämpe mot Adolf Hitler...
Till Socialdemokraterna: det måste kännas bra att ha dessa odemokratiska överklassmänniskor i ert lag?