2014-02-15, 01:27
Medlem
Bajsfacistens avatar
Vem bryr sig? En sak om det vore en högt uppsatt in SR eller en politiker.

B-kändis i Karlavagnen, det är väl en total icke fråga? Var det någon som ens visste att hon skulle hålla till där?
Citera
2014-02-15, 01:29
Medlem
Douche-chills avatar
Denna typ av polariserande infighting inom "antirasisterna" är bra, då den drabbar folk som vanligtvis tycker sig tillhöra den "goda" sidan, vilket kan få dom att inse hur förvriden debatten är i slutändan. Antingen viker sig den kritiserade sidan ner sig och blir ännu mer förlamad av förhållningsregler över vad som anses gott eller ej – eller så sätter man ner foten och börjar se den egna sidan med nya mer kritiska ögon.
Citera
2014-02-15, 01:38
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
...la ut YouTube-klipp där han dissade SD redan innan förrförra valet...
Snackar vi riksdagsvalet 2006 nu så tror jag dig inte.
Citera
2014-02-15, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Vem bryr sig? En sak om det vore en högt uppsatt in SR eller en politiker.

B-kändis i Karlavagnen, det är väl en total icke fråga? Var det någon som ens visste att hon skulle hålla till där?

Exakt, vem är Malena Ernman? Hon är en nobody utanför ankdammen Sverige, i Europa så kvalar hon in som standby till c-kategorin av opera sångerskor. Jag lyssnar hellre på random invandrare än en nolla som Malena, vafan vet hon om någonting överhuvudtaget.
Citera
2014-02-15, 01:43
Medlem
AlfaQhards avatar
Åååå nej, en person hoppar av, och förlorar sin lön. Hoppas någon annan tar jobbet istället för den opålitliga kärringen. Modigt att hon går ut öppet och säger att hon är rasist, det har hon min respekt för. Dock håller jag inte med hennes rasistiska åsikter, låt alla komma till tals och fatta ett politiskt beslut när allt ligger på bordet, istället för att undanhålla åsikter bara för att du inte tycker om dem.
Citera
2014-02-15, 02:15
Avslutad
Tror det ligger mycket i detta, folk bryr sig bara och reagerar när det passar/inte passar rent politiskt... Vänster som höger.

"När läsarskaran började kunna räknas i hundratal hade Gudmundsson det goda omdömet att gå till sin chef för att kolla om bloggen möjligen stred mot SVT:s regler. Han fick då besked att antingen sluta blogga eller sluta på SVT. Han valde att sluta blogga.

Det intressanta är efterspelet. Att Gudmundsson tvingats sluta blogga upprörde politiska meningsfränder. En av de upprörda var nuvarande migrationsministern Tobias Billström (M) som ställde en fråga i riksdagen om inte yttrandefriheten också omfattade anställda inom public service.

I det här fallet förefaller Soran Ismail själv tagit affären med jämnmod. Han har i en artikel i Expressen förklarat att han inte tycker att beslutet och valet var särskilt konstigt.

Desto mer högljudda är en del debattörer på vänsterkanten, som anser att yttrandefriheten hotas av avstängningen.

Parallellen Gudmundsson-Ismail är slående. De högljudda protesterna i båda fallen handlar inte så mycket om yttrandefriheten som sådan, utan snarare om yttrandefriheten för de egna åsikterna. Vare sig de nu är till höger eller vänster, beroende på omständigheterna.

Gränsdragningarna i enskilda fall är säkert inte alltid helt lätta. Men grundprincipen, att Sveriges radio och SVT skall ha en opartisk framtoning i valrörelser, är sund och riktig. Det är ett överledvnadsvillkor för public service och tilltron till den."

http://blogg.gp.se/ledarbloggen/2014/02/14/soran-inget-offer/

--------------------------------------------------------------------------------------------

Här är vad Gudmundsson själv skrev i veckan: (Gillar hans avslutande mening...)

"För snart tio år sedan jobbade jag på Sveriges Television som redaktör i samhällskanalen SVT24. Samtidigt startade jag en blogg som behandlade politik. Bloggen lutade till höger, och tog exempelvis ställning för George W Bush. När läsarskaran började räknas i hundratal gick jag till min chef. Bloggen kunde nu betraktas som opinionsbildning, och jag undrade om detta möjligen stred mot SVT:s regler. Det tyckte min chef, varför jag ställdes inför valet att sluta jobba eller sluta blogga.

Det blev något av en nyhet när jag så klart valde bort bloggen. Pådrivande var debattörer med kraftfull liberal agenda, men med något svagare insikter i journalistiska gränsdragningar. Nuvarande migrationsminister Tobias Billström, exempelvis, interpellerade i riksdagen (!), och frågade kulturminister Leif Pagrotsky om ”yttrandefriheten inte omfattar anställda i public service-företag?

Ledningens beslut var rimligt om än inte självklart. Ungefär som Soran, som anser att hans kamp mot Sverigedemokraterna hamnar inom ramen för SR:s demokratiuppdrag, brukade jag skämta om att det väl knappast fanns något kontroversiellt i att stödja den fria världens ledare i kampen mot terrorismen – snacka om demokratiuppdrag!

Men Soran hör inte hemma i public service, och inte jag heller. Förvisso har alla anställda på SR åsikter, och förvisso påverkar det utbudet, men målet måste vara opartiskhet både i programmen och i offentligheten utanför.

...De vänsterdebattörer som nu skriker sig hesa bör tänka på en sak. Vill ni ha Soran som programledare riskerar ni att få mig."

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/ratt-att-stanga-av-soran-ismail_8990246.svd
Senast redigerad av sjelvefan 2014-02-15 kl. 02:18.
Citera
2014-02-15, 02:20
Medlem
Malena Ernman är blond va?
Citat:
Främst för att han var Adolf Hitlers idol, men också för att jag är oändligt trött på den Wagnerfierade intellektualiseringen inom opera.
http://www.svt.se/kultur/musik/ernman-vagrar-hylla-wagner

Wagner dog innan Hitler föddes. Men hennes starkaste skäl att bojkotta Wagner-jubiléet är ett guilt by association på fjortisnivå.

Hennes mentala ålder när det gäller förmågan att dra slutsatser om politiska ämnen är inte hög. Visar på omognad betänkligt. Hon är ingen förebild.
Citera
2014-02-15, 02:27
Medlem
Ni kommunister måste älska denna överklassmänniska.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Malena_Ernman
Citera
2014-02-15, 02:29
Medlem
Finns naturligtvis hycklare på båda sidor. Jag tycker dock Sorans politiska engagemang vid sidan av public service är värre än Gudmundssons då Soran tagit tydlig partipolitisk ställning mot ett enskilt parti. Gudmundsson är mer fristående.
Citera
2014-02-15, 02:33
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Öööh det är ju hon som var med i melodifestivalen! Hon skulle lätt kunna byta kön och komma undan med det asså! Det var då tråkigt för henne då, det blir inga stålar!
Citera
2014-02-15, 02:34
Medlem
Der_Richters avatar
Har försökt läsa in mig på detta under dagen, men jag måste ha missat delar av rapporteringen... Kan någon fylla i hur Sverigedemokraterna kom i skottlinjen här? Som jag förstår det portades Soran för att han har en ledande roll hos en socialdemokratisk tidskrift? Detta är helt riktigt agerat om man ser till att upprätthålla en oberoende public service...

Men, hur får man in Sverigedemokraterna som ett slagträ i ljuset av ovanstående? Jag hänger inte med. Eller fanns det mer bakom att Soran petades som jag missat? Annars är ju Sd referensen helt obegriplig?
Citera
2014-02-15, 02:46
Medlem
gunnarks avatar
är det någon som vet vad Soran själv har sagt om detta?
jag tar inte en artikel i Aftonbladet eller Expressen som säker källa!
utan är det någon som hört han uttala sig i Radio eller tv?

ja Radio kanske inte är aktuellt för han men tv?

Sen så finns det en sak jag faktiskt uppskattar med Soran,det var när han sågade Expressen efter att Ekeroth hade blivit utkastad från krogen!

Tydligen var han den första som Expressen ringde upp och frågade vad han visste om det
och svarade att han var i London och han hänger inte varje dag med Ekeroth,och om han gjorde det så vore det väl dumt att se till att han blir utkastad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in