2014-02-14, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tog inga bilder innan den röjdes. Men läs gärna vad röjaren sa i HR.

Var du inte där innan vägen röjdes? Jag vet inte var jag ska hitta vad röjaren sa i HR.
Citera
2014-02-14, 21:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Var du inte där innan vägen röjdes? Jag vet inte var jag ska hitta vad röjaren sa i HR.
Nej, den röjdes före fyndet. Jag var där efter.
Citera
2014-02-14, 21:37
Medlem
Citat:

Ok men det röjaren sa var alltså att det var omöjligt för en SUV som Marina hade att köra på vägen utan att repa bilen?
Citera
2014-02-14, 23:05
Medlem
Citat:

Citat:
Ok men det röjaren sa var alltså att det var omöjligt för en SUV som Marina hade att köra på vägen utan att repa bilen?

Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka din tystnad. Antingen var det inte så röjaren sa i HR eller så ber du mig i tystnad att läsa på själv istället för att ställa onödiga frågor.

Om vi återgår till frågan så är den ju avgörande i din argumentation att det förmodligen var någon annan bil än Marinas som brukades när kroppen dumpades.
Citera
2014-02-15, 00:00
Moderator
blomvattnares avatar
Tjat, tjafs och upprepningar raderade.

/Mod
Citera
2014-02-15, 00:14
Medlem
Citat:
Det gick knappast att köra den oröjda vägen på natten utan att repa bilen. Ingen hade vågat försöka. FB har bott längre i området och har en traktor.

Hur lång tid tog det för blodet att torka?

Ingen hade vågat försöka? Skojar du?

I jämförelse med avrättningen på Marina samt det faktum att mördaren (som nu bevisats vara FS) snodde pengar mha offrets kort och skickade sms till sig själv, så verkar några repor på offrets bil vara obetydligt.
Här fanns mer mod än i vanliga mordfall, troligtvis för att FS visste att tiden var på hans sida.
Nu står han i samma situation. Tid är allt han har.
Citera
2014-02-15, 00:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Ingen hade vågat försöka? Skojar du?

I jämförelse med avrättningen på Marina samt det faktum att mördaren (som nu bevisats vara FS) snodde pengar mha offrets kort och skickade sms till sig själv, så verkar några repor på offrets bil vara obetydligt.
Här fanns mer mod än i vanliga mordfall, troligtvis för att FS visste att tiden var på hans sida.
Nu står han i samma situation. Tid är allt han har.
Jag skojar aldrig.

Fanns det några repor på bilen? Vem hade tiden på sin sida? En okänd GM eller FS som blev gripen tämligen omgående? Vem vann tid på att det tog 5 månader att hitta blodet och 20 månader att hitta Marina?
Citera
2014-02-15, 00:28
Medlem
Citat:
Jag skojar aldrig.

Fanns det några repor på bilen? Vem hade tiden på sin sida? En okänd GM eller FS som blev gripen tämligen omgående? Vem vann tid på att det tog 5 månader att hitta blodet och 20 månader att hitta Marina?

Fredrik Svensson
Citera
2014-02-15, 00:53
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Rimligt tvivel, beror på betraktaren.

Det beror på domstolen och i det här fallet Hovrätten för Västra Sverige. Det är alltså avgörande inget annat. I så fall tror jag det blivit problem att fälla en enda gärningsman om man ska se till betraktaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Att FS inte minns/eller inte detta sms är inget bevis för att han skrivit det eller vad tycker du.

Det bevisar att han ljuger enligt mig. Däremot ser man att kedjan har belagts till fullo, sen man fann Marina. HD har haft rätt i sitt resningsbeslut att bevisningen med Marinas kropp sannolikt hade fällt Fredrik för mord. Och ja det har det ju sannerligen.
Vidare är det inga problem vare sig för mig eller HD eller HR att inse att ingen annan kan ha mördat Marina. Oavsett vad man framför i denna tråden eller på andra ställen, så är klockan slagen för Fredrik. Nu återstår bara strafflängd. Jag är oerhört nöjd och signalen är solklar från rättsväsendet.

Tänkvärt
Inbilla dig inte att du kommer undan för att du gömt en kropp. Det som göms i snö kommer upp i tö, och det va spiken i kistan för sagan Fredrik Svensson.
Senast redigerad av MrsMagoo 2014-02-15 kl. 00:55.
Citera
2014-02-15, 01:20
Medlem
När är vitrockarna färdig med Fredrik? Och kommer han vara samma gamla hederliga Fredrik som innan?

Det man med säkerhet kan säga är att han har ett långt fängelsestraff att se fram emot. Ett långt fängelsestraff betyder inte bara arbete till 13 kr per timme utan också ett smörgåsbord av kvinnor och andra tvivelaktiga ting som vill uppvakta och stryka medhårs i tuffa tider. Det kommer inte förvåna mig ett dugg om Fredrik blir pappa på nytt i fängelse. Förmodligen hittar han sin gudinna, en kvinna med välfyllt bankkonto som i sitt liv har haft problem med att hitta "den rätte". Breven kommer hagla in till Fredrik Svensson när bilder publiceras i Aftonbladet och Expressen, sorgligt nog, då han faktiskt har ett relativt (till sin ålder) ungdomligt utseende och enligt FUP en stor k*k. maskroos får se upp... eller gå vidare..
Senast redigerad av AsAc 2014-02-15 kl. 01:28.
Citera
2014-02-15, 01:27
Medlem
Citat:
När är vitrockarna färdig med Fredrik? Och kommer han vara samma gamla hederliga Fredrik som innan?

Det man med säkerhet kan säga är att han har en långt fängelsestraff att se fram emot. Ett långt fängelsestraff betyder inte bara arbete till 13 kr per timme utan också ett smörgåsbord av kvinnor och andra tvivelaktiga ting som vill uppvakta och stryka medhårs i tuffa tider. Det kommer inte förvåna mig ett dugg om Fredrik blir pappa på nytt i fängelse. Förmodligen hittar han sin gudinna, en kvinna med välfyllt bankkonto som i sitt liv har haft problem med att hitta "den rätte". Breven kommer hagla in till FS när bilder publiceras i Aftonbladet och Expressen, sorgligt nog, då han faktiskt har ett relativt (till sin ålder) ungdomligt utseende och enligt FUP en stor k*k. maskroos får se upp... eller gå vidare..

Enligt pm till mig: 27-2 RPU förhandling och en vecka efter DOM.
Citera
2014-02-15, 08:24
Medlem
zamiocs avatar
Letat och letat...och hittar den inte igen.

Filen med återskapat SMS, vill någon posta den igen?

Kan moderator lägga denna fil, om den dyker upp, på första sidan tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in