Citat:
Ursprungligen postat av
Katten30
Rimligt tvivel, beror på betraktaren.
Det beror på domstolen och i det här fallet Hovrätten för Västra Sverige. Det är alltså avgörande inget annat. I så fall tror jag det blivit problem att fälla en enda gärningsman om man ska se till betraktaren.
Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Att FS inte minns/eller inte detta sms är inget bevis för att han skrivit det eller vad tycker du.
Det bevisar att han ljuger enligt mig. Däremot ser man att kedjan har belagts till fullo, sen man fann Marina. HD har haft rätt i sitt resningsbeslut att bevisningen med Marinas kropp sannolikt hade fällt Fredrik för mord. Och ja det har det ju sannerligen.
Vidare är det inga problem vare sig för mig eller HD eller HR att inse att ingen annan kan ha mördat Marina. Oavsett vad man framför i denna tråden eller på andra ställen, så är klockan slagen för Fredrik. Nu återstår bara strafflängd. Jag är oerhört nöjd och signalen är solklar från rättsväsendet.
Tänkvärt
Inbilla dig inte att du kommer undan för att du gömt en kropp. Det som göms i snö kommer upp i tö, och det va spiken i kistan för sagan Fredrik Svensson.