Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Jag vet inte varför jag tänker så. Det är bara så himla märkligt att paketet är så intakt efter så lång tid. Kanske av skuldkänslor man flyttar paketet? Min tanke var att GM läst att MPS hade planerat sök, de uppgav ju när och var söket skulle ske. Det som talar emot det är ju att rättsmedicinska gör gällande att kroppen legat där i ett år iaf. Såklart vet de bättre än oss på rättsmedicinska.
Är det inte lika riskfyllt att bli sedd mitt under semstrarnas största tid när man gömmer ett lik?
För någon som väl känner till platsen (som FS) kan dumpandet av kroppen lätt ske nattetid på sommaren utan risk för upptäckt. Dessutom på en ytterst undanskymd skogsväg.Då finns det tillräckligt med ljus för att se vad man gör.
Att kroppen inte flyttats bedömde ju rättsmedicinska på grund av just det att paketet är så intakt. Om hon flyttats skulle innehållet i paketet också flyttat på sig (då skulle inte sakerna legat på rätt plats så att säga).
Dessutom så låg det extremt väl gömt enligt de som hittade henne. Så din treori att GM skulle dumpat henne där bara för att MP skulle leta där, faller tyvärr fullständigt enligt mig och rättsmedicinska utredningen.