2014-02-01, 00:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyxey
Kondenst strimmor hit o dit, det kan man acceptera. Men när man ser en kondens strima zig zag över ett stort område så kanske man börjar undra eller förstå. Trodde flygbolagen jobade på att spara bränsle och inte att flyga i onödan. Och varför kan man inte se dessa på flightradar tex..
Nästa gång kan du väl kanske filma flygplanet som lägger ut kondensstrimmor, förlåt, gift, zigzag?

Ja, eller, som alternativ, kan du kanske inse att vindar inte båset fullständigt jämnt..
Citera
2014-02-01, 09:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Kollat jetströmar?
Plattnacke.
Alla vet vad jetströmmar är.
Kukhövve.
Citera
2014-02-01, 19:47
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zyxey
Kondenst strimmor hit o dit, det kan man acceptera. Men när man ser en kondens strima zig zag över ett stort område så kanske man börjar undra eller förstå. Trodde flygbolagen jobade på att spara bränsle och inte att flyga i onödan. Och varför kan man inte se dessa på flightradar tex..
Är det något du ser ofta? Flyger flygplanen sicksack eller är det vindarna som ger mönstret dess form? Jag har faktiskt inte sett någon kondensstrimma som sett misstänkt ut någonsin och jag tror väl inte himlen är så fantastiskt annorlunda där jag bor mot någon annanstans i landet. Är den bara lite krokig och planet flyger rakt så är det förstås vinden som gör det.
Citera
2014-02-03, 18:36
Medlem
Henrik.Dorsins avatar
Är det någon som vet eller sett var dessa "misstänkta" chemtrailsplan lyfter och landar?

Skulle vilja ta lite bilder så man kan ta reda på sanningen eller avfärda det helt.
Citera
2014-02-03, 21:15
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.Dorsin
Är det någon som vet eller sett var dessa "misstänkta" chemtrailsplan lyfter och landar?

Skulle vilja ta lite bilder så man kan ta reda på sanningen eller avfärda det helt.

Det är ju det som är saken med hela denna konspirationen - att flygplanen lyfter och landar på våra vanliga flygplatser...en del har t o m påstått att det är reguljärflygen som sprider gifterna, att de lagt till något i bränslet.
Citera
2014-02-03, 23:46
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.Dorsin

Om det nu hade varit något mysko så tror jag inte du hade kommit så nära att du kan ta bilder på planen då de är på marken i alla fall, åtminstone inte några bilder som kan avslöja något.

Om du vill göra lite nytta och föra denna fråga framåt så fixa/hyr in dig på en LIDAR (sök i tråden, jag har skrivit om det många gånger) som kan mäta den kemiska sammansättningen i avgaserna på långt håll. Finns åtminstone en sådan i Stockholm på universitetsområdet Alba Nova. Lustigt nog har ingen av alla som säger sig tro på kemstrimmor tagit sig det jobbet för att bevisa sin tes. Du kan bli den förste och en folkhjälte om det visar sig vara som de kemstrimmetroende påstår.
Citera
2014-02-04, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Om det nu hade varit något mysko så tror jag inte du hade kommit så nära att du kan ta bilder på planen då de är på marken i alla fall, åtminstone inte några bilder som kan avslöja något.

Om du vill göra lite nytta och föra denna fråga framåt så fixa/hyr in dig på en LIDAR (sök i tråden, jag har skrivit om det många gånger) som kan mäta den kemiska sammansättningen i avgaserna på långt håll. Finns åtminstone en sådan i Stockholm på universitetsområdet Alba Nova. Lustigt nog har ingen av alla som säger sig tro på kemstrimmor tagit sig det jobbet för att bevisa sin tes. Du kan bli den förste och en folkhjälte om det visar sig vara som de kemstrimmetroende påstår.
Jag har fått veta att man inte får fram nått värde med Lidar.
Citera
2014-02-04, 15:22
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuggyz

För att?

Vet du ens vad en LIDAR är?
Citera
2014-02-05, 17:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
För att?

Vet du ens vad en LIDAR är?
Ja jag vet mkt väl vad en lidar är, vet du ?
Citera
2014-02-05, 18:01
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jodå det är klart man kan, skyll inte ifrån dig bara för att jag kommit på ett sätt att bevisa eller motbevisa de här stolligheterna.
Citera
2014-02-05, 19:50
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ja jag vet mkt väl vad en lidar är, vet du ?

Se så, förklara nu med egna ord hur en LIDAR fungerar.
Citera
2014-02-05, 19:53
Medlem
Henrik.Dorsins avatar
Skunkjobb.. Hur kan du motbevisa chemtrails?

Tänkte att du bara motsäger allting i denna tråd för att leva upp till ditt namn.

Dock verkar du vara påläst.

Om du menar att detta bara är bluff vad har du för bevis.

Jag skulle hemskt gärna vilja att detta inte var sant men på grund av alla tunga lågt hängande gråa moln och en sol jag inte minns jag senast sett blir jag fundersam...

EDIT: Skulle vilja prova att mäta med en LIDAR, dock har jag ingen tillgång eller lust att hyra en. Men om jag skickar in regnprover, räknas det? Är ju i stort sett samma sak, om inte UFOn eller fåglar sprider metaller med nederbörd..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in