2014-02-14, 19:22
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Har du en gång varit beroende men slutat säger det väl sig självt att det inte är någon bra idé?

Jag lider av extrema nervsmärtor och behöver äta medicin för resten av livet. Min nuvarande duger inte och jag och min doktor tycker jag ska testa om lyrica fortfarande fungerar. Undrar därför om det är risk att bli beroende av att bara ta ett piller igen för att testa? Kommer nämligen ihåg att dessa tabletter har enormt många biverkningar och det är absolut inget jag vill stoppa i mig om det inte hjälper mig.
Citera
2014-02-14, 19:29
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Jag lider av extrema nervsmärtor och behöver äta medicin för resten av livet. Min nuvarande duger inte och jag och min doktor tycker jag ska testa om lyrica fortfarande fungerar. Undrar därför om det är risk att bli beroende av att bara ta ett piller igen för att testa? Kommer nämligen ihåg att dessa tabletter har enormt många biverkningar och det är absolut inget jag vill stoppa i mig om det inte hjälper mig.

Nej av att ta ett piller blir du inte beroende igen, du kan ta 2-3 dagar om det är så utan att bli beroende.
Citera
2014-02-14, 19:35
Medlem
populopiduss avatar
Intressant detta med att vissa drabbas biverkningar och andra inte. Jag har mig veterligen inte drabbats av någon biverkning förutom en initial berusningskänsla (vilket bara var nice). Inte heller någon toleransökning än så länge. Var orolig för viktökning för det har jag fått på mediciner som Remeron (numera Mirtazapin?) men ingen hittills efter fem veckor. Man har väl haft tur!
Citera
2014-02-14, 20:12
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Intressant detta med att vissa drabbas biverkningar och andra inte. Jag har mig veterligen inte drabbats av någon biverkning förutom en initial berusningskänsla (vilket bara var nice). Inte heller någon toleransökning än så länge. Var orolig för viktökning för det har jag fått på mediciner som Remeron (numera Mirtazapin?) men ingen hittills efter fem veckor. Man har väl haft tur!

Jag drabbades av dubbel/suddig syn som blev permanent :/ Över 2 år sen jag tog tabletterna och det blev aldrig bättre direkt efter att jag slutade. Abstinensen tog också över 2 år innan den gick över. Nu måste jag börja med helvetet igen och bara hoppas att det inte gör mig totalt blind för jag kan inte leva så här ändå.
Citera
2014-02-14, 20:16
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Jag drabbades av dubbel/suddig syn som blev permanent :/ Över 2 år sen jag tog tabletterna och det blev aldrig bättre direkt efter att jag slutade. Abstinensen tog också över 2 år innan den gick över. Nu måste jag börja med helvetet igen och bara hoppas att det inte gör mig totalt blind för jag kan inte leva så här ändå.

Sjukt. Inte läst/hört om den biverkningen. Finns det ingen annan medicin du kan ta istället?
Citera
2014-02-14, 22:34
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Sjukt. Inte läst/hört om den biverkningen. Finns det ingen annan medicin du kan ta istället?

Den står med på fass som en av dem vanligaste tror jag.

Kan blockera den värsta smärtan (som känns som elektriska stötar) med andra mediciner men jag har hittills inte hittat något annat som hjälper mot själva allodynin (brännande smärta som känns ungefär som att ha skurit sig med rakblad över hela kroppen 54534645ggr och aldrig går över).

Lidit av skiten i år och dar nu och har provat allt från tegretol till tramadol och fentanyl samt ketamin och fan och hans moster och ingenting fungerar som jag vill det.

Så jag antar att det blir att börja med detta igen då det faktiskt hjälpte sen får jag väl skaffa nya glasögon om synen blir ännu sämre. Finns inte så mycket att göra att saken tyvärr.
Citera
2014-02-14, 22:53
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Den står med på fass som en av dem vanligaste tror jag.

Kan blockera den värsta smärtan (som känns som elektriska stötar) med andra mediciner men jag har hittills inte hittat något annat som hjälper mot själva allodynin (brännande smärta som känns ungefär som att ha skurit sig med rakblad över hela kroppen 54534645ggr och aldrig går över).

Lidit av skiten i år och dar nu och har provat allt från tegretol till tramadol och fentanyl samt ketamin och fan och hans moster och ingenting fungerar som jag vill det.

Så jag antar att det blir att börja med detta igen då det faktiskt hjälpte sen får jag väl skaffa nya glasögon om synen blir ännu sämre. Finns inte så mycket att göra att saken tyvärr.

Fan, lider med dig.

Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig och att synen inte påverkas denna gång om du väljer att gå på Lyrican igen. Kom biverkningarna direkt eller efter en tid?
Citera
2014-02-15, 05:09
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Fan, lider med dig.

Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig och att synen inte påverkas denna gång om du väljer att gå på Lyrican igen. Kom biverkningarna direkt eller efter en tid?

Tog lite över fyra veckor tyvärr. Det var dock neurontin kom jag på, inte lyrica. Samma sak egentligen hur som helst. Hoppas dock ändå att jag har mer tur med lyrican.

Aja, ska trappa ner ketaminet och sen starta lyrican om någon vecka och se om det blir bättre. Hoppas jag kan sluta lida pin genom att börja käka pregabalin, vi får se
Citera
2014-02-15, 13:10
Medlem
moffekoffes avatar
Hej! Jag käka 450mg Lyrica igår och fick bra effekt. Tror ni jag kan dubbla det idag och få bra resultat eller ska jag vänta några dagar?
Citera
2014-02-16, 12:51
Medlem
moffekoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moffekoffe
Hej! Jag käka 450mg Lyrica igår och fick bra effekt. Tror ni jag kan dubbla det idag och få bra resultat eller ska jag vänta några dagar?

Funka väldigt dåligt även fast jag tog 1300~~ några dagars paus blir det
Citera
2014-02-16, 13:14
Medlem
KringExs avatar
Testade lyrica för första gången för nån vecka sen, blev kåt som ett djur. Fanns inga hämningar
Nån som känner igen sig?

Mvh
Citera
2014-02-16, 21:23
Medlem
T-L-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Testade lyrica för första gången för nån vecka sen, blev kåt som ett djur. Fanns inga hämningar
Nån som känner igen sig?

Mvh

Söker du på ordet kåt i tråden hittar du folk som känner igen sig. Så var det också för mig i början när jag började med lyrica, men nu har den effekten blivit märkbart minskad.

Sitter med en förjävla lyrica-AT just nu. Lite mer än ett halvår har jag tagit lyrica med kanske 2-3 pauser på över 3-5 dagar. Min sista riktiga rusdos jag tog var 02-11. Efter det hade jag kvar 175mg att trappa ut med, vilket inte gav mycket alls.

Kommer få mer lyrica som tidigast imorgon (hoppas!), och som senast den 21:a.
Den här avtändningen tar kål på mig....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in