2014-02-07, 19:22
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Vad kostar Lyrica 150mg-kapslar på gatan idag?
Samt ett helt paket med 56st 150mg-kapslar?

Mellan 8-15 kr kostar 150mg på gatan, köper man ett helt paket tycker inte jag man ska betala mer än 10 kr.
Citera
2014-02-07, 22:46
Medlem
trueforgoods avatar
Älskar verkligen Lyrica, även i låga doser! Det där subtila välmåendet som ändrar glaset från att vara halvtomt till halvfullt.
Citera
2014-02-08, 11:53
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Har säkert nämnts tidigare i tråden men om man tar lyrica på helt tom mage (så kallad svält) så slår det på ungefär en timme istället för två.

Gissa om jag käkat frukost än eller inte
Citera
2014-02-08, 19:45
Medlem
Risplockarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Har säkert nämnts tidigare i tråden men om man tar lyrica på helt tom mage (så kallad svält) så slår det på ungefär en timme istället för två.

Gissa om jag käkat frukost än eller inte

Helt rätt, jag känner av det väldigt fort på tom mage, men det peakar inte förrän efter 2 timmar. Jag tar det aldrig på full mage, kan ta en jävla tid innan något händer och det blir ingen "kick" som det blir på tom mage. Däremot är det bra att käka efter en 2 timmar eller så tycker jag, annars känns det som att det inte finns något bränsle till ruset, eller vad fan man ska säga.
Citera
2014-02-11, 05:59
Medlem
Zot^s avatar
Tänkte fråga, om man varit beroende av lyrica förut och slutat, kan man ta det igen då utan att riskera att omedelbart bli beroende igen som det kan gå med benzodiazepiner/opiater?
Citera
2014-02-11, 07:54
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Tänkte fråga, om man varit beroende av lyrica förut och slutat, kan man ta det igen då utan att riskera att omedelbart bli beroende igen som det kan gå med benzodiazepiner/opiater?

Risken är mycket stor och således ej värd att ta om du inte vill bli torsk på det igen (ingen vetenskaplig rapport bakom detta uttalande utan endast hederligt svenkt bondförnut).
Citera
2014-02-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^

Har du en gång varit beroende men slutat säger det väl sig självt att det inte är någon bra idé?
Citera
2014-02-13, 18:38
Medlem
Jag har precis blivit nertrappad på min lyrica så nu måste jag hitta nåt sätt att skaffa det själv.

Finns de nån onlineshop som säljer som är grön? Helst någon shop i utlandet som säljer mediciner lagligt så att säga, även om snuten nu inte tycker det är lagligt att ta in de. Men det skiter jag i sålänge det inte är narkotikaklassat.

Är väl iofs inte helt emot att köpa av nån shop i Sverige heller såläge det inte är narkotikaklassat.
Citera
2014-02-14, 15:13
Medlem
populopiduss avatar
Går på Lyrica i relativt låg dos dagligen mot GAD och gjort i någon månad. Vet någon om det är okej att vid enstaka tillfällen ta en högre dos utan att man fuckar något sas?
Citera
2014-02-14, 15:25
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerman
Finns de nån onlineshop som säljer som är grön?

Ja det finns det gäller bara att veta vart man ska leta, prova sökfunktionen nästa gång!
Citera
2014-02-14, 15:28
Medlem
masterior26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Går på Lyrica i relativt låg dos dagligen mot GAD och gjort i någon månad. Vet någon om det är okej att vid enstaka tillfällen ta en högre dos utan att man fuckar något sas?

Ja det går bra att öka i dos en eller två gånger i veckan, men gör det inte i för många dagar i rad för då kan du åka på en AT när du sen går ner till din vanliga dos. Men det beror ju också på hur hög dos du tar och vad ligger du på för dos om dagen nu?
Citera
2014-02-14, 16:00
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Ja det går bra att öka i dos en eller två gånger i veckan, men gör det inte i för många dagar i rad för då kan du åka på en AT när du sen går ner till din vanliga dos. Men det beror ju också på hur hög dos du tar och vad ligger du på för dos om dagen nu?

Okej! Ligger på 75mg x 2 och gjort i 5 veckor (min startdos och inte behövt höja).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in