2014-02-14, 15:01
Medlem
Efter att ha läst hela FUP och lyssnat på ljudupptagningarna så är det för mig helt säkert, utan något som helst tvivel, att det är rätt man som sitter. Polis och åklagare har gjort ett enastående bra jobb.

Det är en vidrig typ, en riktig knäppskalle.Han lär tyvärr inte vara bättre när han kommer ut om några år igen.
Jag får riktigt dåliga vibbar av hans beteende.Jag tror inte vi har fått veta allt som han har haft för sig.

Och han kommer aldrig att erkänna. Han skyller på sitt "selektiva" minne troligen. Det ordet kan han, men vad ordet "allmäntillstånd" betyder har han ingen aning om.
Citera
2014-02-14, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Så i din värld så ska man aldrig kunna döma en mördare om inte mördaren erkänner eller om inte någon har sett mordet? Jag förstår att du är i denna tråd precis som i mats alm tråden bara för att du älskar gå mot strömmen och att du blir upphetsad av att få uppmärksamhet och några hoppfulla följare. Men ställer frågan ändå. Fattar du hur lätt det är att komma undan med mord då? Psykopaten har ju till och med försagt sig och ljugit om saker för polisen men det ska en mördare också få göra utöver allt annat som pekar mot honom enligt dig? Vilka härliga sagor vi kommer att få höra i framtiden då.
De flesta mord blir uppklarade därför de sker i bostaden och det finns en brottsplats och den misstänkte är oftast en nära anhörig. Med en brottsplats finns det alltid stora möjligheter att få fram bevis mot den misstänkte. Finns det bindande bevis, vad finns det för orsak att neka för den misstänkte.
I det här fallet med KJ det fanns inget motiv för honom att mörda VB och det finns ingen brottsplats och absolut inga bevis mot honom för begånget brott.
Med en dom på 14 år fängelse ifrågasättes rättssäkerheten i landet, jag anser det är lätt att hamna i en situation som KJ och det kan inses att man är rättslös när man ser till förfarandet mot honom.
Svenska politiker har alltid varit snabba att kritisera andra länders rättssystem att de dömer folk med bristande bevis.
Jag anser de behöver sopa framför egen dörr, innan de kritiserar andra.
Senast redigerad av Lagro 2014-02-14 kl. 15:36.
Citera
2014-02-14, 15:16
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Din agenda tycks vara att den som har en annan uppfatting än din är en idiot. Alla bevis och indicier som pekar mot att KJ var ingen gärningsman, har aldrig existerat i din värld, därför du har utsett KJ till gärningsmannen. Några bevis att han är gärningsmannen kan du däremot inte komma fram med.

Fel, jag har ingalunda utfärdat någon generell idiotförklaring, även om det finns några i tråden som inte direkt rosat marknaden i intellektuellt avseende. Du däremot är en idiot. Du framför vederlagda påståenden som vore de fakta och presenterar dina egna teorier och subjektiva uppfattningar som om de vore bevisade sanningar. Vad annat kan man kalla ett sånt förhållningssätt i en diskussion än idioti? Jag är ju bevisligen inte ensam om den uppfattningen om dig heller.

Men om du vill ha en diskussion: Vill du vänligen lista de "bevis och indicier" du menar finns som talar för att KJ skulle vara oskyldig!
Citera
2014-02-14, 15:20
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
MB var beredd att mörda eller anlita folk för att mörda en flygare. Även hotat ett x. Mannen borde låsas in innan det händer något tragiskt.

Tycker det är dålig stil att försöka göra taskiga skämt av uppgifter ur FUP. Det blir så lätt missuppfattat och omvandlat till trådsanningar. Du vet mycket väl att det inte finns något bevis för att Bergs utfall mot killen Flygare var något annat än munväder. Hotet bestod väl huvudsakligen i att han skulle skära upp honom nästa gång han såg honom på stan. Jävligt obehagligt att bli utsatt för något sådant förstås, men ser man det utifrån är det ingenting att ta på allvar.

Vad man än tycker om Bergs beteende så var det ju för övrigt ett jävla sätt av Flygare att ringa till frun. Men det är ju ganska många i den här soppan som inte betett sig särskilt vuxet.
Citera
2014-02-14, 15:32
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Kan du förklara det? Mobilens position behöver väl inte vara innehavarens position?

Nej, behöver inte vara. Troligtvis är det dock så. Troligare än att någon annan random person skulle kånka omkring med den. Såklart.
Citera
2014-02-14, 16:22
Bannlyst
Citat:
Man kan säga i det här VB fallet finns det en eller två personer som kan sägas " på sannolika skäl är de misstänkta som anstiftare" vad gäller styckmordet på VB.
På vilka juridiska grunder gör du den här bedömningen. Redovisa dina skäl.
Citera
2014-02-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Bilen vid det röda huset tillhör antagligen J*akim F*rsell **= oo (f*rssell? *=o)

Jag har funnit en Th*rese F*rsell *=e *=o

hennes address är:

Fl*ttiljvägen 4 C, BODEN *=o

Som är EXACT SAMMA address som KJ!!!

Och hon är facebook vänn med D*niel O*a *=a *=j som ochså J*akim F*rsell **= oo är facebook vänn med.

Så Th*rese F*rsell *=e *=o och J*akim F*rsell **= oo är sannolikt i familj.

Det finns bara 3 personer, förutom Th*rese och J*akim, med efternamnet F*rsell **= oo i Boden.

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Th*rese F*rsell är desutom FB vänn med MB's familjemedlem T*bias B*rg *=o *=e och hanns fru V*ronica B*rg **= e e som har address i Lakaträsk !!!
Är det någon som vet om dessa hamnade i slasken (intervjuade, och avfärdade)?

Sen en fråga: - Hur kopplar du ihop dessa med fallet VB? Det räcker inte med att hitta samband mellan dem och MB, det krävs även en hållbar och trovärdig förklaring till allt som sker från den 4 maj till 23 maj där även KJ förehavanden passar in i historien. Är intresserad av att höra din teori.
Citera
2014-02-14, 16:47
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Efter att ha läst hela FUP och lyssnat på ljudupptagningarna så är det för mig helt säkert, utan något som helst tvivel, att det är rätt man som sitter. Polis och åklagare har gjort ett enastående bra jobb.

Det är en vidrig typ, en riktig knäppskalle.Han lär tyvärr inte vara bättre när han kommer ut om några år igen.
Jag får riktigt dåliga vibbar av hans beteende.Jag tror inte vi har fått veta allt som han har haft för sig.

Och han kommer aldrig att erkänna. Han skyller på sitt "selektiva" minne troligen. Det ordet kan han, men vad ordet "allmäntillstånd" betyder har han ingen aning om.

Ja, den här killen är riktigt otäck, han är ett skolexempel på en seriemördare. Tur att han åkte dit redan vid första mordet. Skulle inte förvåna mig om nästa offer blir nån pojkvän inne på kåken.
Citera
2014-02-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
På vilka juridiska grunder gör du den här bedömningen. Redovisa dina skäl.
Allting är en spekulation, med uteslutningsmetoden.
Jag utesluter KJ som gärningsmannen.
Det finns en möjlighet att VB blev mördad av en slump av exempelvis bizarra terrorister, som råkade åka vägen hon gick efter och mördade henne som någon typ av njutning för dem. Men det scenariet kan nästan ses vara uteslutet.
Då finns ett annat scenarium och det är att det var ett anstiftat mord och då anser jag det bör vara en man och kvinna inblandad, att VB kunde ha ställt till något i relationen mellan dem.
Några bevis för påståendet finns inte, men skulle mördarna åka dit, finns möjligheten att det skulle komma fram vilka anstiftarna är, om det scenariet stämmer.
Citera
2014-02-14, 17:12
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, den här killen är riktigt otäck, han är ett skolexempel på en seriemördare. Tur att han åkte dit redan vid första mordet. Skulle inte förvåna mig om nästa offer blir nån pojkvän inne på kåken.

Riktigt otäck, ja. Men jag håller inte med om att han är ämne till seriemördare. Jag tror att KJ och några av kompisarna som är som KJ länge hade fantiserat om hur det skulle kännas att en gång i livet döda en människa - dvs precis det som KJ uttryckligen låtit några i omgivningen förstå, han har ju inte direkt gjort någon hemlighet av detta. Nu har man gjort det här och jag är långt ifrån säker på att behovet av en upprepning är särskilt starkt, jag tror det räcker långt med att återkalla minnet av VB-eventet.
Senast redigerad av MBoudine 2014-02-14 kl. 17:19.
Citera
2014-02-14, 17:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Allting är en spekulation, med uteslutningsmetoden.
Jag utesluter KJ som gärningsmannen.
Det finns en möjlighet att VB blev mördad av en slump av exempelvis bizarra terrorister, som råkade åka vägen hon gick efter och mördade henne som någon typ av njutning för dem. Men det scenariet kan nästan ses vara uteslutet.
Då finns ett annat scenarium och det är att det var ett anstiftat mord och då anser jag det bör vara en man och kvinna inblandad, att VB kunde ha ställt till något i relationen mellan dem.
Några bevis för påståendet finns inte, men skulle mördarna åka dit, finns möjligheten att det skulle komma fram vilka anstiftarna är, om det scenariet stämmer.
Ja, du om någon är väl bekant med vad spekulationer på särdeles lösan grund är för nånting.
"Bizarra terrorister"...ja, det låter nåt det fast du själv inser hur osannolikt det ter sig.

Varför inte en grupp enbenta dvärgar med syn på bara ett öga som råkat ramla över VB
där hon gick gatan fram? De blev så arga dessa dvärgar att de högg ihjäl henne på stubinen
och drog iväg med henne till skogs i mörka kvällningen.

Vi har ju en användare som hängt ut snart hela Bodens befolkning - kan inte den figuren
närmare kolla upp hur det är dvärgbeståndet i stan så vi kanske kan ringa in otäckingarna?
Dvärgar kan väl styckmörda de också? Likaväl som aspergare med psykopatvibbar
eller nån annan?

Vidare: Du "anser" och du "inser" om saker och ting i fallet - men det förblir bara dina
åsikter likt förbannat och bevisar inte ett skvatt om nånting du gör gällande som
alternativa sanningar.

KJ är så skyldig som han kan bli. Och mindre skyldig kommer han inte att te sig framöver
heller. Han är bunden vid sitt illdåd med en bevisning som håller tätt vad du och vissa andra
än gläfser om till förbannelse.
Fortsätt du gärna och "anse" och "inse" och bara ytterligare befäst bilden av dig som
en alldeles förryckt rättshaverist som helt tappat kontakten med den så kallade verkligheten.
Citera
2014-02-14, 17:42
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Visst, yrkesmän som Christer van der Kvast och Lambertz i fallet T Qvick. En TV-reporter fick lösa fallet.
Inga fler Qvicka fall, tack.

Du kan väl för allt i världen inte jämföra Sture Bergwall med detta? Han erkände brott han inte begått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in