När till och med Soran tycker att det räcker med kritiken och säger "carry on", så borde det också räcka så. Varför kan inte folk bara acceptera det ens då?
I vilket fall kommer här en liten repris som vissa kanske missat, som jag hittade på Sorans egna Twitter...
"Fienden":
"Min hållning är att Sorans politiska åsikter och tydliga ställningstaganden mot vårt parti gör honom till en ytterligt olämplig programledare i ett program i public service. Detta gäller inte minst under ett valår.
Det är en hållning som, åtminstone i väsentliga delar, delas av ledningen på Sveriges Radio – och i viss mån av Soran själv. Detta är också grunden till att man i samtal kommit överens med Soran om att göra en paus i samarbetet. För SRs del för att behålla den redan ifrågasatta objektiviteten, för Sorans del för att han inte vill behöva hålla inne med sina politiska åsikter."
...Jag har umgåtts med Soran mer eller mindre frekvent i flera år. Vi har druckit öl (nåja, cider för Sorans del), fikat, lunchat och ätit middag jag vet inte hur många gånger. Helt enkelt för att vi båda uppskattar att diskutera saker med människor som tycker annorlunda.
Det finns två saker som återkommer i diskussionerna och som vi är helt överens om:
1. Vi är inte, och kommer säkert aldrig bli, överens i många stora sakpolitiska frågor. 2. Det allra viktigaste är att man håller debatten på en nivå där man inte hemfaller åt våldsförespråkande eller avhumaniserande."
Linus Bylund: "Nu har jag bloggat om @Soranismail också. Var ska detta sluta."