2014-02-14, 14:51
Medlem
Volgasuparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pramus
Soran försöker svära sig fri på sin facebook sida m.m

Han skriver följande " Jag är INTE avstängd. Det var mitt beslut, baserat på SRs regler. "

Hur tänker han, kan han tänka? Om det var SRs regler så var det väl ändå deras beslut i grunden att stänga av han.

Han är ju ute och snurrar så illa nu så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta för att en sån IQ-befriad person har folk som följer han. Men men, än är inte den sista idioten född.

Är det inte så att han skulle få fortsätta på SR med kravet på att han inte skulle uttrycka sig politiskt hela tiden? Eftersom han inte vill anpassa sig efter deras regler så får han inte fortsätta. Genom detta kan man se det som att det var hans val, eller? En arbetsgivare har ju givetvis rätt att ställa krav på sina arbetare.

Sen måste jag dock erkänna att jag inte är en stor fantast av Soran och tycker inte att en komikers politiska utspel ska få så stora utrymmen i media. Alla har rätt till sin åsikt, men varför i helvete ska man bry sig extra mycket om vad Soran tycker och tänker?
Citera
2014-02-14, 15:00
Medlem
Yodawgimbads avatar
Helt rätt av SR.
Citera
2014-02-14, 15:12
Avslutad
När till och med Soran tycker att det räcker med kritiken och säger "carry on", så borde det också räcka så. Varför kan inte folk bara acceptera det ens då?

I vilket fall kommer här en liten repris som vissa kanske missat, som jag hittade på Sorans egna Twitter...

"Fienden":

"Min hållning är att Sorans politiska åsikter och tydliga ställningstaganden mot vårt parti gör honom till en ytterligt olämplig programledare i ett program i public service. Detta gäller inte minst under ett valår. Det är en hållning som, åtminstone i väsentliga delar, delas av ledningen på Sveriges Radio – och i viss mån av Soran själv. Detta är också grunden till att man i samtal kommit överens med Soran om att göra en paus i samarbetet. För SRs del för att behålla den redan ifrågasatta objektiviteten, för Sorans del för att han inte vill behöva hålla inne med sina politiska åsikter."

...Jag har umgåtts med Soran mer eller mindre frekvent i flera år. Vi har druckit öl (nåja, cider för Sorans del), fikat, lunchat och ätit middag jag vet inte hur många gånger. Helt enkelt för att vi båda uppskattar att diskutera saker med människor som tycker annorlunda.

Det finns två saker som återkommer i diskussionerna och som vi är helt överens om:

1. Vi är inte, och kommer säkert aldrig bli, överens i många stora sakpolitiska frågor. 2. Det allra viktigaste är att man håller debatten på en nivå där man inte hemfaller åt våldsförespråkande eller avhumaniserande."

Linus Bylund: "Nu har jag bloggat om @Soranismail också. Var ska detta sluta."
Senast redigerad av sjelvefan 2014-02-14 kl. 15:15.
Citera
2014-02-14, 15:13
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Väldigt bra gjort av Malena att poängtera det absurda i behandlingen av Soran Ismail.

Dessutom utomordentligt bra att fler och fler kända personer öppet visar att de är SD motståndare, vi behöver fler som vågar ta ställning offentligt.

Haha, ja verkligen absurt att någon inte får använda programtid under ett valår till att agitera och propagera aktivt mot ett politiskt parti i offentlig finansierad radio som har neutralitetskrav på sig. Är du på riktigt verkligen?
Citera
2014-02-14, 15:30
Medlem
lil richs avatar
Citat:
Väldigt bra gjort av Malena att poängtera det absurda i behandlingen av Soran Ismail.

Dessutom utomordentligt bra att fler och fler kända personer öppet visar att de är SD motståndare, vi behöver fler som vågar ta ställning offentligt.
Vad är det som är absurt? Han hade ju behövt ta en paus varesig han varit öppet antimoderat eller antisosse. De vill ha en neutral person vid valår, vad är det du inte förstår? Jag hade inte tyckt det varit okej om han propagerade FÖR SD, eller emot något annat riksdagsparti för den delen.

Jag förstår att du tycker att det är okej bara för att han är aniSD, men det är snarare starkt av SR att följa sitt regelverk trots vad kändiseliten tycker om SD.
Citera
2014-02-14, 15:36
Medlem
Morgonribbas avatar
Malena Ernman hoppar av SR i protest

efter hanteringen av Soran Ismail.

Citat:
Ernman meddelade sitt beslut på Twitter på fredagsförmiddagen:

”Hej Sveriges radio. Jag är antirasist och anti-SD och kan därför inte som avtalat medverka i kvällens "Karlavagnen" i P4. Hälsningar Malena Ernman”, skriver hon.

Själv tror jag att hon blandar ihop sin roll som "idol" och sångerska, med rätten att uttrycka sina politiska åsikter i public service. Jag tror hon är ute efter att använda sin "grupp" - alla sina fans som sångerska - för att utöva politisk påtryckning.

Själv tycker jag att som sångerska är hon okej, men hennes politiska åsikter är helt ointressanta.

Och ärligt talat tycker jag det är skönt att slippa den här typen av melodramatiska utspel, skönt att slippa kärringen i SR tycker jag!

Men vad tycker ni? Ska musiker ha särskild tillåtelse att uttrycka politiska åsikter i skattefinansierade, neutrala public service?

http://www.dn.se/kultur-noje/ernman-hoppar-av-sr-i-protest/
Citera
2014-02-14, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Figzy
Perfekt formulerat! En stor eloge till dig.
Skrämmande att det finns så otaliga exempel,
på hur naivt folk köper informationen de hittar på nätet,
som senare avslöjats som osannning.

Absolut, men värt att tänka på är att exakt samma sak händer här på flashback
Citera
2014-02-14, 15:44
Medlem
När du inför anti av något slag och ska debattera så förstår en redan innan var vi kommer hamna.

Är glad att vi slipper henne, att säga att en är antirasist känns så sjukt onödigt... Är inte vi alla emot rasism fram till att du säger att du är en rasist ?

Och anti-SD.... Finns ju ingen logik i det ställningstagandet. Med andra ord är hon även anti-demokrati också ?

Räcker det inte idag att säga att en inte delar "målgruppens" åsikter.

Är du anti något så blir du inte objektiv, vilket i sin tur ger en enformigt debatterade.
Citera
2014-02-14, 16:08
Medlem
Citat:

Jag tycker precis tvärtom. Det var barnsligt och tramsigt gjort av Malena. Tycker du verkligen behandlingen av Soran Ismail är felaktig, givet att Radiotjänst är offentligt finansierat och därmed ska förmedla nyheter inför valet objektivt? Låt oss säga att det istället varit tvärtom, med en rabiat SD:are som bredd ut sig i radion, hade du tyckt det var "absurt" då?

Tillåt mig att tvivla. Fel blir inte rätt bara för att du hejar på det laget.
Citera
2014-02-14, 16:17
Medlem
Bra att alla hjärntvättade pk-jon avskedar sig själva. Om det här fortsätter kanske man kan börja lyssna på SR igen om några månader.
Citera
2014-02-14, 16:21
Medlem
TheBurdens avatar
Malena Ernman bojkottar Sveriges radio:
Citat:
Malena Ernman bojkottar SR efter tystandet av Soran Ismail.

– Jag blev så jävla förbannad, säger hon till Nöjesbladet.

I kväll hade Malena Ernman, 43, en inplanerad intervju i programmet Karlavagnen i Sveriges radio P4, men operasångerskan kommer inte att höras i radio. På sin Facebooksida skriver hon:

”Hej Sveriges Radio. Jag är antirasist och kan därför inte som avtalat medverka som gäst i kvällens Karlavagnen. Hälsningar Malena Ernman”

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18365740.ab

Hjärntvätten är total. All förmåga till kritiskt och logiskt tänkande är som bortblåst.
Citera
2014-02-14, 16:31
Medlem
White Christmass avatar
Anti-SD då är man väl emot alla partier som för en likadant politik i Europa och alla människor som röstar på dessa också?

Hur många tiotals miljoner människor hatar Malena?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in