2014-02-14, 14:04
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag tycker att det är samerna som gör det rätta: de låter folk flytta in i deras land och försöker göra det bästa av situationen.
Har jag missat något? De bråkar väl om allt, så fort de får chansen. Eller?
Citera
2014-02-14, 14:13
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Det har du förstås rätt i.

Det beror nog delvis på att:
- mediastollarna har identifierat Twitter (och motsvarande) som ett karriärsverktyg. Skriver någon rätt saker, vilket i sammanhanget är något slags trivialt försvar av mänskliga rättigheter, blir personen delad och exponerad.

- det är personer som saknar erforderlig bildningsnivå eller kunskap för att analysera ett partis politik på djupet och således komma med relevant kritik. Skrämmande få personer på exempelvis kvällstidningsredaktionerna har kompetensen för att göra annat än att "tycka till" om en företeelse. Se till exempel Aftonbladets samhällschef Hanna Olsson och debattchef Ehsan Fadakar. Samtidigt handlar det om människor som vill göra "någonting betydelsefullt" eller åtminstone något annat än att bara dra skämt eller intervjua idoldeltagare.

Det ska även noteras att sociala medier är någon slags interaktiv form av en storm i ett vattenglas. Rena absurditeter kan ta spinn vilket skapar en illusion om att företeelsen existerar även "på riktigt" enligt devisen att om någonting bara upprepas tillräckligt många gånger blir det en sanning.
Du målar upp en bild som jag delar. Men jag tror också att det i grunden beror på en slags järnhård prestige som man vägrar släppa på, vad för slags fakta och argument som än slängs på en.

Etablissemanget har positionerat sig så djup mot SD att de inte ruckar på sig även om de innerst inne ibland vill.

Det verkliga genombrottet för den invandrarkritiska debatten kommer bli när fler och fler kommunalråd kommer att komma med kritik, de som i mångt och mycket får ta hand om verkligheten. Dessa företrädare kommer (indirekt) tvinga partier och ledarsidor att ändra sin verklighetsskildring.
Citera
2014-02-14, 14:14
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Har jag missat något? De bråkar väl om allt, så fort de får chansen. Eller?
Ja, det var ju det jag skrev. De lät oss flytta in men gör det BÄSTA av situationen.
Citera
2014-02-14, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Tolkien
HAHAhaha!!

http://mobil.dn.se/kultur-noje/ernman-hoppar-av-sr-i-protest/

MALENA ERNMAN hoppar av i protest

Jag såg också det. Tänkte att det nu kanske började svettas på radio, men såg sen att hon tackade nej till p4's karlavagnen, programmet som delar dialogredaktörer med ringp1, så det var nog en win-win situation. Dom kan alltid hitta någon som ringer in istället.

Jag har inte läst på twitter innan, men det är ju ett ruskigt sunkigt ställe. Det är som en offentlig pissoar för den som tror på de mediakändas uppburenhet och strålglans. Nu har jag bara följt Arnstad i det här fallet, men både Lars Ohly, Fadakhar och en dröse andra kända figurerar ju i samma sunkiga sammanhang. Möjligt att det är Arnstad som retweerar dom och det är det som är kopplingen/filtret? Har inte koll på hur det funkar riktigt på twitter, men pinsamt är det.
Citera
2014-02-14, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Tolkien
HAHAhaha!!

http://mobil.dn.se/kultur-noje/ernman-hoppar-av-sr-i-protest/

MALENA ERNMAN hoppar av i protest

Väldigt bra gjort av Malena att poängtera det absurda i behandlingen av Soran Ismail.

Dessutom utomordentligt bra att fler och fler kända personer öppet visar att de är SD motståndare, vi behöver fler som vågar ta ställning offentligt.
Citera
2014-02-14, 14:22
Medlem
Malena bor på Kungsholmen. Jag undrar om hon brukar jogga i parkerna på kvällen. Hon kanske skulle testa samma sak i Tensta, Fittja eller Rinkeby. Testa det nya Sverige.

Testade "På samma adress" med birthday.se inte många utlänningar där...
Citera
2014-02-14, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Väldigt bra gjort av Malena att poängtera det absurda i behandlingen av Soran Ismail.

Dessutom utomordentligt bra att fler och fler kända personer öppet visar att de är SD motståndare, vi behöver fler som vågar ta ställning offentligt.

Jag håller med, men av en annan anledning, det är bra att SR får känna på den oförtjänta vrede eliten spyr ut över landet. Kanske kan det komma en förändring?
Citera
2014-02-14, 14:24
Medlem
pramuss avatar
Soran försöker svära sig fri på sin facebook sida m.m

Han skriver följande " Jag är INTE avstängd. Det var mitt beslut, baserat på SRs regler. "

Hur tänker han, kan han tänka? Om det var SRs regler så var det väl ändå deras beslut i grunden att stänga av han.

Han är ju ute och snurrar så illa nu så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta för att en sån IQ-befriad person har folk som följer han. Men men, än är inte den sista idioten född.
Citera
2014-02-14, 14:28
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37

Jag tycker det är bra att man visar att man är SD-motståndare om man är det. Men däremot så finns det en gräns för vad man kan tillåta på public service som är partipolitiskt oberoende och offentligt finansierat.

Det hade väl varit ok om man även inkluderat andra åsikter så man balanserar ut det hela men så var ju inte fallet med Soran.
Citera
2014-02-14, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pramus
Soran försöker svära sig fri på sin facebook sida m.m

Han skriver följande " Jag är INTE avstängd. Det var mitt beslut, baserat på SRs regler. "

Hur tänker han, kan han tänka? Om det var SRs regler så var det väl ändå deras beslut i grunden att stänga av han.

Han är ju ute och snurrar så illa nu så jag vet inte om jag ska skratta eller gråta för att en sån IQ-befriad person har folk som följer han. Men men, än är inte den sista idioten född.

Han säger också att han aldrig pratat med Lotta Mossberg tidigare.
Citat:
1. Lotta Mossberg har aldrig pratat med mig. Någonsin. 2. Jag är INTE avstängd. Det var mitt val, baserat på SRs regler. Carry on.

Lotta Mossberg säger:
Citat:
– Men jag resonerade med honom, att om han vill fortsätta agera politiskt, och vara den han är, så skulle det inte passa ihop med att jobba under valrörelsen hos oss.

Det är något som är väldigt fel här.

Edit: twitter länk till Sorans uttalande.
Senast redigerad av Sius 2014-02-14 kl. 14:36.
Citera
2014-02-14, 14:34
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnniePuma
Det ska även noteras att sociala medier är någon slags interaktiv form av en storm i ett vattenglas. Rena absurditeter kan ta spinn vilket skapar en illusion om att företeelsen existerar även "på riktigt" enligt devisen att om någonting bara upprepas tillräckligt många gånger blir det en sanning.

Perfekt formulerat! En stor eloge till dig.
Skrämmande att det finns så otaliga exempel,
på hur naivt folk köper informationen de hittar på nätet,
som senare avslöjats som osannning.
Citera
2014-02-14, 14:37
Medlem
Parallellaktionens avatar
Malena Ernmalm, jobba i det fascistiska Schweiz i tre månader, det går ju utmärkt, eller hade hon inte en aning???
Hon kommer nog att jobba där igen skall ni se....

Skulle hon jobba i USA, eller i Ryssland, två länder som ägnar sig åt imperialistiska erövringskrig? Troligen

Man kan alltid ha en moral av något slag, bara den inte kostar något.

Sist citerar jag Brecht:
Först äter man, sen kommer moralen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in