2014-02-12, 11:20
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Skulle Soran vara den enda på SR som har "pinpiontat" SD?
Precis och enligt Lotta Mossberg, kanalchef på P4 Radio Stockholm så gör han det på scen. "Jag kan inte förbjuda Soran att hata Sverigedemokraterna eller att prata politik på en scen, så jag hade ett snack med honom och frågade om han kunde tänka sig att eliminera det han gör utanför SR,"

Det är alltså okej när övrig personal på SR gör det på arbetstid i direksändning.
Citera
2014-02-12, 11:35
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Soran Ismail stängs av från SR under valet

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nojesbladet/article18346664.ab

Lite synd faktiskt Soran hade givit SD mer röster med hans oförmåga att uttala sig.

Soran säger själv att han vill döda Sverigedemokrater. Tänk om någon säger sig vilja döda Soran så skulle de rendera i polisanmälan och rasistiska påhopp.
Citera
2014-02-12, 13:11
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det är alltså okej när övrig personal på SR gör det på arbetstid i direksändning.

Källa?
Citera
2014-02-12, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Lite synd faktiskt Soran hade givit SD mer röster med hans oförmåga att uttala sig.

Soran säger själv att han vill döda Sverigedemokrater. Tänk om någon säger sig vilja döda Soran så skulle de rendera i polisanmälan och rasistiska påhopp.

Han "säger inte själv att han vill döda Sverigedemokrater"... Det var ansvarige på P3 som sa detta och senare drog tillbaka det eftersom det tolkades fel. Mer rättvist så sade hon "döda SverigedemokraterNA", och menade alltså partiet.
Citera
2014-02-12, 13:22
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Precis och enligt Lotta Mossberg, kanalchef på P4 Radio Stockholm så gör han det på scen. "Jag kan inte förbjuda Soran att hata Sverigedemokraterna eller att prata politik på en scen, så jag hade ett snack med honom och frågade om han kunde tänka sig att eliminera det han gör utanför SR,"

Ja. Det är ju just turnén med Betnér som Soran uppger som anledning till uppehållet. Det konstiga är att det finns folk som säger betydligt värre saker men kommer undan med det. Jag tycker det är jävligt märkligt.
Citera
2014-02-12, 13:28
Medlem
knullklassons avatar
När veckans snackis har summerats kommer man kunna konstatera att Soran har kompenserats med en helt egen (politisk) talkskow på TV4.
Citera
2014-02-12, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Skulle Soran vara den enda på SR som har "pinpiontat" SD?

Fast det är ju ändå bra att SR drar någon slags gräns och etablerar en praxis som SD kan peka på i varje kommande övertramp. I konsekvensens namn måste ju då också Reporter X och Krönikör Y stängas av när de bashar SD. Eller är SR rasister som stängt av just Soran...?
Citera
2014-02-13, 07:03
Medlem
AvegZs avatar
Soran spelar poker ibland i stockholm.
Citera
2014-02-14, 08:11
Medlem
Gdanzigsks avatar
Jag tycker att han ser trevlig ut och verkar vara mer sympatisk än sin kollega Özz Nujjen.
Citera
2014-02-14, 08:59
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Jag tycker att han ser trevlig ut och verkar vara mer sympatisk än sin kollega Özz Nujjen.

Fräscht, bunta ihop alla komiker-kurder du kan hitta...

Nåväl, Soran dementerade nyss på Twitter att Lotta Mossberg aldrig har talat med honom. Vilket är ju intressant i sammanhanget. Han poängterar också att han inte är avstängd utan i karaktän.
Citera
2014-02-14, 11:01
Medlem
igl0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvegZ
Soran spelar poker ibland i stockholm.
Svart elle cosmo? Är han bra spelare o vilka blinds spelar han på?
Citera
2014-02-14, 11:57
Medlem
EugeneHutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Fräscht, bunta ihop alla komiker-kurder du kan hitta...

Det gör dom väl själva? Kan hålla med om den här amerikanska standup gimmicken att dela in sig och andra i "etniciteter" och skämta utifrån dessa stereotyper är tröttsamt men det är ju nånting dom här två herrarna båda själva valt att härma och göra karriär på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in