2014-02-13, 21:53
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Nu kan jag kontrolla kontrollpanelen och även köpt domannämn hos de, jag valde dock windows/IIS men ville egentligen ha linux då jag ska köra wordpress, går detta att ändra i efterhand?

Ja, kontakta dom på mail och förklarar så ordnar dom detta.
Citera
2014-02-13, 22:12
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Nu kan jag kontrolla kontrollpanelen och även köpt domannämn hos de, jag valde dock windows/IIS men ville egentligen ha linux då jag ska köra wordpress, går detta att ändra i efterhand?

Du kan ändra det i domänhanteraren. I varje fall kan jag ändra för mig.

Screenshot på vart du kan hitta det: http://i.imgur.com/dNAHZsY.jpg
Citera
2014-02-13, 22:36
Medlem
Japp, du kan ändra om du vill köra Linux eller Windows hos CN
Citera
2014-02-13, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cavveman
Du kan ändra det i domänhanteraren. I varje fall kan jag ändra för mig.

Screenshot på vart du kan hitta det: http://i.imgur.com/dNAHZsY.jpg

hitta det tillslut, förresten vet någon hur lång tid det tar tills sidan pekas till CN's webhotell från 000webhosting? För min sidan är fortfarande kvar och får error på 000webhosting, har pekat och använt City Networks namnservrar under "domänhanterare" Måste jag även lägga in IP adress under värdar? Dvs city networks ipadress som de skriver här https://www.citynetwork.se/ompekning_av_doman/

PS. sorry för offtopic!
Citera
2014-05-16, 01:51
Medlem
Finansmans avatar
Såg precis att det kommit ut ett nytt webbhotell på den svenska marknaden. "Seven Star" heter dom och säger själv att dom är "Sveriges 7-stjärniga webbhotell".

Deras hemsida verkar cleen och enkel och dom använder en känd och enkel kontrollpanel (cPanel) vilket gör att hanteringen blir enkel. Även priset verkar bra. Någon som har testat dom?

Här finns det rabattkoder för den som vill få billigare: Rabattkod Seven Star
Citera
2014-05-29, 16:03
Medlem
Slovoviks avatar
Jag tänkte starta en svensk wordpress-blogg men är lite osäker på vad som gäller.Tänkte köra med Binero som hotell och köpa domänen från Svenska domäner, då SD säljer .se-domäner för 9 kr/mån. Här är dock kruxet: Är det en dålig idé att skaffa webbhotell och domännamn från två olika företag?

Och när kommer domänen att vara "min"? Tar det tid för domän-köpet att registreras...?

Ursäkta om jag låter okunnig, jag är rätt ny på ämnet.
Citera
2014-05-29, 16:18
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slovovik
Jag tänkte starta en svensk wordpress-blogg men är lite osäker på vad som gäller.Tänkte köra med Binero som hotell och köpa domänen från Svenska domäner, då SD säljer .se-domäner för 9 kr/mån. Här är dock kruxet: Är det en dålig idé att skaffa webbhotell och domännamn från två olika företag?

Och när kommer domänen att vara "min"? Tar det tid för domän-köpet att registreras...?

Då du aldrig har gjort detta tidigare så tycker jag att du ska köpa ett webbhotell och domän från samma företag. De företagen jag rekommenderar är Citynetwork, Loopia, Binero. Vill du ha ett från utlandet så fungerar GoDaddy bra.

Domänköpet tar upp till 1 timme. Sålänge du betalar på än gång. Alltså rent generellt så kan en köpa din domän samtidigt och betala snabbare än dig så blir domänen deras. Så betala via kort direkt när du får fakturan från webbhotellet. Därefter är det ditt...
Citera
2014-05-29, 16:32
Medlem
Slovoviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Då du aldrig har gjort detta tidigare så tycker jag att du ska köpa ett webbhotell och domän från samma företag. De företagen jag rekommenderar är Citynetwork, Loopia, Binero. Vill du ha ett från utlandet så fungerar GoDaddy bra.

Domänköpet tar upp till 1 timme. Sålänge du betalar på än gång. Alltså rent generellt så kan en köpa din domän samtidigt och betala snabbare än dig så blir domänen deras. Så betala via kort direkt när du får fakturan från webbhotellet. Därefter är det ditt...

Om jag köper domän från binero kostar det 99 kr per månad... är det värt det?
Citera
2014-05-29, 16:44
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Om jag köper domän från binero kostar det 99 kr per månad... är det värt det?

En domän kostar inte 99 kr/mån utan 99 kr/år.
Då Binero tar 125 kr i startavgift för ett webbhotell så tycker jag att du ska se dig vidare. Kolla på citynetwork. De har en deal för webbhotell för 10 kr/mån och domänen kostar 99 kr/år.
Citera
2014-05-29, 19:33
Medlem
Slovoviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
En domän kostar inte 99 kr/mån utan 99 kr/år.
Då Binero tar 125 kr i startavgift för ett webbhotell så tycker jag att du ska se dig vidare. Kolla på citynetwork. De har en deal för webbhotell för 10 kr/mån och domänen kostar 99 kr/år.

Kollade på citynetwork. Det ser bra ut, jag kör på det
Jag kommer att kunna byta webhotel och flytta min domän om jag skulle få trassel med citynetwork, eller hur?
Citera
2014-05-30, 02:16
Medlem
The Barrs avatar
Citat:

Hur som helst, du bör nog undvika Svenska Domäner. De verkar väldigt oseriösa och har fått mycket skit. Googla runt lite.
Citera
2014-07-15, 18:22
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolix
Jag var lite snabb, läste lite på denna och föregående sida om Citynetwork.. Så jag slog till, hoppas jag gjorde rätt?

Jag har lagt upp min sida nu, men den syns inte på .com-adressen. Men sidan syns på Preview-adressen?
Jag har inte betalt fakturan, dock har jag en månad på mig. Är det därför?

Har ej kontaktat Citynetwork än.
Läser man tydligt så står det att domännamnet aktiveras direkt ifrån när betalningen har kommit in till citynetwork. Alltså kommer du endast kunna se preview just nu innan du har betalat.

Har själv använt citynetwork i flera år och är de bästa som finns. Aldrig varit några problem och allt flyter på. Bra priser också för det man får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in