2014-02-13, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Det handlar om "tonen". Kan man (som de flesta på Sveriges Radio) smyga in sitt SD-hat och spy lagom galla över partiet så får man naturligtvis vara kvar.

Det gäller att tänka på fasaden. Men alla vi som studerat fakta och verkligen lyssnar på vad som sägs och läser vad som skrivs vet att Sveriges Radio är allt annat än opartisk.

När det gäller Täppas så blev han väl ombedd att ta en paus förut?

http://www.svd.se/kultur/tappas-fogelberg-i-blasvader_7575596.svd

Han ansåg att man skulle storma Lars Vilks hus....det är bara en i mängden av alla dessa korkade uttalanden.
Citera
2014-02-13, 18:53
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Det handlar om "tonen". Kan man (som de flesta på Sveriges Radio) smyga in sitt SD-hat och spy lagom galla över partiet så får man naturligtvis vara kvar.

Det gäller att tänka på fasaden. Men alla vi som studerat fakta och verkligen lyssnar på vad som sägs och läser vad som skrivs vet att Sveriges Radio är allt annat än opartisk.

När det gäller Täppas så blev han väl ombedd att ta en paus förut?

Jodå, du kommer ihåg rätt. Täppas var leds på att "betala skattepengar" för Vilks personskydd, och tyckte att han fick skylla sig själv:
Jag har tröttnat på att betala för Lars Vilks polisskydd
Citat:
Jag försvarar allas rätt att fritt få uttrycka sin åsikt. Men om Lars Vilks är så puckad att han gång på gång retar dem som är mer stingsliga än jordgetingar får han stå sitt kast.
Dra in hans bevakning och lägg ut stormningen av hans hus på Youtube, sedan kan vi väl glömma alltihop. Snälla. Glöm Lars Vilks.
Citera
2014-02-13, 18:53
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
intressant artikel av Mats Svegfors.
Det var rätt att stänga av Zoran för att man skall respektera underklassväljarna.
kan man bli mer elak mot sd?

http://www.aftonbladet.se/debatt/article18358368.ab
Vad ska man säga, hur dumma är PK eliten egentligen? Är Svegfors dubbelagent för SD?
I sossarnas egen tidning så låter Jan Helin en bukfet Moderat och därmed islamkramare sitta och fullständigt spy ur sig skit om svenska unga män i mindre orter, underförstått är dessa underklass och mindre värda.
Samma tidning läses av de som utpekas som "underklass", deras föräldrar och far och morföräldrar.

Jag kan bara tänka mig att några tusen numer fd sossar tackade för sig och slutligen bestämde sig för att rösta SD i EU val och riksdagsval.

Om Svegfors tror att den typen av lågvattenretorik har någon som helst effekt så är han dummare än tåget, det enda som sker är att ännu fler vänder Svegfors och hans likar ryggen.

Folk i bruksorter och småorter har redan börjat vända sig ifrån sossar och centern, nu kommer moderater börja marschera samma väg.

Det enda smarta som PK media har gjort är att stänga av Kurden Soran, han hade garanterat lockat en extra % till SD i kommande val om han fått leda diverse debattprogram.
Citera
2014-02-13, 18:57
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Det är tråkigt

Som tur var så fanns en person på plats som känner till Heimlich-manövern när jag läste detta. Annars hade jag dött kvävningsdöden p.g.a mat som blockerar luftstrupen. Man ska inte försöka gapskratta när man äter!

Ja, för Täppas egna signum har ju alltid varit opartiskhet.
Citera
2014-02-13, 19:09
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
http://www.svd.se/kultur/tappas-fogelberg-i-blasvader_7575596.svd

Han ansåg att man skulle storma Lars Vilks hus....det är bara en i mängden av alla dessa korkade uttalanden.

Jodå, jag vet vad fåntratten vräkt ur sig. Och inte minst hur han betett sig mot folk med "fel" åsikter i Ring P1. I alla fall vid ett par tillfällen så har han hånat personen som ringt in. Bokstavligen hånat personen i fråga. Klippen finns på YouTube.
Citera
2014-02-13, 19:14
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Det handlar om "tonen". Kan man (som de flesta på Sveriges Radio) smyga in sitt SD-hat och spy lagom galla över partiet så får man naturligtvis vara kvar...

Eller som VD på SR Cilla Benkö kallar det: "kvalitetsjournalistik".

Soran borde sluta gnälla i medierna, vill han göra politik får han väl bli politiker och gå med i eller starta ett eget parti, varför ska skattebetalarna stå för hans egen och nästan privata, rikstäckande propagandakanal?
Citera
2014-02-13, 19:20
Medlem
Gdanzigsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LouizCypher
Förstår inte riktigt varför man blir avstängd för att man har sunt förnuft..

Ja här ligger en gravad hund. Varför bara avstänga Soran när nästan alla andra på P3 tycker som honom? Hela historien är ologisk. Offrade de honom, gjorde de honom medvetet till en martyr eller blåste det några säkringar i proppskåpetet hos SR?
Citera
2014-02-13, 19:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menfrassedå
(Min fetning)

Nu var det ju "mörda" som han sägs ha sagt och det har ju en helt annan innebörd än "att döda partiet Sverigedemokraterna"

Och du sa att du ville mörda Soran och alla andra invandrare så det jämnar ut sig.

Nej jag tar tillbaks det där påståendet för det var en lögn men det ska inte hindra andra från att citera mitt påstende och använda det som en säker källa på att du har sagt det. För precis så var det med påståendet om att Soran skulle ha sagt detta, den som påstod det har tagit tillbaks det och ni använder ändå det som källa.

.
Citera
2014-02-13, 19:30
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gdanzigsk
Ja här ligger en gravad hund. Varför bara avstänga Soran när nästan alla andra på P3 tycker som honom? Hela historien är ologisk. Offrade de honom, gjorde de honom medvetet till en martyr eller blåste det några säkringar i proppskåpetet hos SR?

Man vill ha en fin fasad utåt. SD-hatet får inte vara för genomskinligt så att gemene man (även de politiskt totalt oinsatta) kan genomskåda deras agenda.

Man vill med utspelet påvisa att man är både "opartisk" och "konsekvent".

Det är för övrigt löjligt överhuvudtaget av någon att påstå att man är opartisk. Det finns ju egentligen inte någon som är eller kan vara opartisk. Alla har av naturliga skäl sin agenda. Inte minst statligt finansierad radio.
Senast redigerad av TheBurden 2014-02-13 kl. 20:28.
Citera
2014-02-13, 20:11
Medlem
Ludermassignegers avatar
Är det bara jag som börjar tröttna rejält på den här talanglösa och intetsägande babben? Han blev ägd av Almqvist en lördagmorgon i Stockholm och blev därmed hela pk-etablissemangets adoptivbarn och därmed har han byggt sin "karriär".

Han är inte direkt rolig eller speciellt intelligent, utan mest... "meh".
Citera
2014-02-13, 20:37
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludermassigneger
Är det bara jag som börjar tröttna rejält på den här talanglösa och intetsägande babben? Han blev ägd av Almqvist en lördagmorgon i Stockholm och blev därmed hela pk-etablissemangets adoptivbarn och därmed har han byggt sin "karriär".

Anledningen till att Soran Ismail blivit så känd (liksom bl. a. Gina Dirawi) är för att han är invandrare och passar bra som ansikte för den "positiva" mångkulturen. Utan invandrarbakgrund så hade vare sig Soran Ismail eller Gina Dirawi varit där de är idag.
Citera
2014-02-13, 20:50
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludermassigneger

Nu var det väl i och för sig Almqvist som blev ägd av Soran men jag håller med i sak, han är rätt intetsägande och trist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in