2014-02-13, 17:32
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LouizCypher
Förstår inte riktigt varför man blir avstängd för att man har sunt förnuft..

Huruvida du tycker att hans åsikter är bra eller inte är inte det relevanta här. Frågan är huruvida han är rätt person eller inte för att styra upp en opartisk debatt, vilket hans starka (nästan religiösa) SD-hat bevisar att han inte är.
Senast redigerad av TheBurden 2014-02-13 kl. 18:07.
Citera
2014-02-13, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
intressant artikel av Mats Svegfors.
Det var rätt att stänga av Zoran för att man skall respektera underklassväljarna.
kan man bli mer elak mot sd?

http://www.aftonbladet.se/debatt/article18358368.ab

Han har fel i sak.

http://www.scb.se/statistik/_publikationer/ME0201_2012M05_BR_ME60BR1201.pdf
(FB) Genomsnittliga Sverigedemokraten

SD-väljarna ligger genomsnittligt högre när det gäller ekonomisk inkomst. Som vanligt plockas hat-propagandan i sönder på nolltid.
Citera
2014-02-13, 17:45
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
intressant artikel av Mats Svegfors.
Det var rätt att stänga av Zoran för att man skall respektera underklassväljarna.
kan man bli mer elak mot sd?

http://www.aftonbladet.se/debatt/article18358368.ab

Så sympatiskt av honom. "Glöm inte bort att de fattiga och dumma inte vet bättre. Det är inte deras fel!"
Citera
2014-02-13, 17:55
Medlem
Soran var nog den enda som vågade ta debatten direkt med SD. Som han nämnde i en intervju så har han blivit ombedd att inte prata om politik i radio och därför kan man respektera beslutet även om det är synd. Alla människor, innefattat SD:are, får ju föra sin åsikt hur de vill på nätet, men han fick inte prata om det i radio. För det är ju säkert inte en större del av befolkningen som besöker internet än som lyssnar på Sveriges Radio.
Citera
2014-02-13, 18:09
Medlem
Det måste ligga något annat bakom det här, statlig media har inte dragit sig för att uttrycka sina åsikter om SD förut. Jag är inte vid mina sinnens fulla bruk och kan därför inte komma på vad detta "något" skulle kunna vara. Jag är inget fan av SD och ett ännu mindre fan av merparten av deras anhängare, men det måste vara slut på undantagstillstånden gällande partiet nu. Låt dem säga vad de vill och låt folk säga vad de vill om dem, oavsett forum. Yttrandefrihet måste finnas och funka åt alla håll.
Citera
2014-02-13, 18:12
Medlem
Missingno.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritss99
Soran var nog den enda som vågade ta debatten direkt med SD. Som han nämnde i en intervju så har han blivit ombedd att inte prata om politik i radio och därför kan man respektera beslutet även om det är synd. Alla människor, innefattat SD:are, får ju föra sin åsikt hur de vill på nätet, men han fick inte prata om det i radio. För det är ju säkert inte en större del av befolkningen som besöker internet än som lyssnar på Sveriges Radio.
Grejen är väl att i princip alla i Sverige måste betala för att någon ska sitta och föra propaganda mot vissa partier. Hade helt ärligt inte brytt mig om han pratat på någon annan radio men Sveriges Radio ska inte syssla med sådant.
Citera
2014-02-13, 18:13
Medlem
Hahaha den politiskt korrekta nollan lyckades gå över gränsen tillslut, trodde inte att det var möjligt att vara "för" PK fast det finns tydligen en gräns

Jävla låtsasmuslim är han.
Citera
2014-02-13, 18:15
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Det måste ligga något annat bakom det här, statlig media har inte dragit sig för att uttrycka sina åsikter om SD förut. Jag är inte vid mina sinnens fulla bruk och kan därför inte komma på vad detta "något" skulle kunna vara. Jag är inget fan av SD och ett ännu mindre fan av merparten av deras anhängare, men det måste vara slut på undantagstillstånden gällande partiet nu. Låt dem säga vad de vill och låt folk säga vad de vill om dem, oavsett forum. Yttrandefrihet måste finnas och funka åt alla håll.

SR är självklart inte opartisk i frågan om SD. Men utåt sett så vill man framstå som opartiska, och därför måste Soran Ismail bort från den politiska debatten. Det skulle helt enkelt bli för genomskinligt i längden om man lät en person som Soran Ismail spy galla över SD hela tiden.
Citera
2014-02-13, 18:20
Avslutad
Att Alexandra Pascalidou och Täppas Fågelberg som båda är programledare för bl.a inte är avstängda sedan flera år tillbaka är ett mysterium. Täppas nämner alltid att Sverigedemokraterna är rasister som vill kasta ut alla ur landet även om då Alexandra har lite mildare ton så är budskapet densamma.
Citera
2014-02-13, 18:28
Medlem
Theomanias avatar
Förstår inte riktigt vad det finns att diskutera. Han har i samklang med SR kommit fram till att han vill fortsätta diskutera politik och är då tillfälligt satt i karantän för att detta är ett hot mot neutraliteten på SR. Inget konstigt med det egentligen. Sjukt uppblåst av både media, tyckare på twitter och bittra Sverigedemokrater på flashback. Förståeligt av SR att de tog beslutet, förståeligt av Soran att vilja fortsätta vara politisk även det närmsta halvåret. Han har trots allt en ståupp-turné tillsammans med Betnér där han antagligen har ett och annat skämt om Sverigedemokrater.

Sen tycker jag att det är märkligt med arga SDare här på FB som kallar honom för misslyckad. Säga vad man vill om hans humor (Tycker personligen han är helt okej, även om det var ett tag sen jag såg honom sist), men att påstå att killen är misslyckad när han för andra året i rad åker ut på en rikstäckande turné där ett flertal ställen sedan länge varit utsålda är direkt idiotiskt.

Förövrigt, det där om att Soran säger att han vill döda Sverigedemokrater vill jag veta mer om. Någon som har en källa? När och i vilket sammanhang ska han ha sagt det?
Senast redigerad av Theomania 2014-02-13 kl. 18:34.
Citera
2014-02-13, 18:31
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Att Alexandra Pascalidou och Täppas Fågelberg som båda är programledare för bl.a inte är avstängda sedan flera år tillbaka är ett mysterium. Täppas nämner alltid att Sverigedemokraterna är rasister som vill kasta ut alla ur landet även om då Alexandra har lite mildare ton så är budskapet densamma.

Det handlar om "tonen". Kan man (som de flesta på Sveriges Radio) smyga in sitt SD-hat och spy lagom galla över partiet så får man naturligtvis vara kvar.

Det gäller att tänka på fasaden. Men alla vi som studerat fakta och verkligen lyssnar på vad som sägs och läser vad som skrivs vet att Sveriges Radio är allt annat än opartisk.

När det gäller Täppas så blev han väl ombedd att ta en paus förut?
Senast redigerad av TheBurden 2014-02-13 kl. 18:37.
Citera
2014-02-13, 18:48
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBurden
Det handlar om "tonen". Kan man (som de flesta på Sveriges Radio) smyga in sitt SD-hat och spy lagom galla över partiet så får man naturligtvis vara kvar.

Det gäller att tänka på fasaden. Men alla vi som studerat fakta och verkligen lyssnar på vad som sägs och läser vad som skrivs vet att Sveriges Radio är allt annat än opartisk.

När det gäller Täppas så blev han väl ombedd att ta en paus förut?

Det är tråkigt
Citat:
Täppas Fogelberg är liksom Alexandra Pascalidou programledare i "Ring P1" och mångårig SR-medarbetare. Han beklagar avstängningen av Ismail.
– Det är tråkigt. Till slut så kan det ju bli en grå massa av folk som inte säger någonting. Är man tydlig som Soran så tycker inte jag att det är några problem, men det vore ju väldigt problematiskt om jag som programledare i "Ring P1" började propagera för det ena eller det andra, säger han till Nöjesbladet.

Som tur var så fanns en person på plats som känner till Heimlich-manövern när jag läste detta. Annars hade jag dött kvävningsdöden p.g.a mat som blockerar luftstrupen. Man ska inte försöka gapskratta när man äter!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in