2014-02-13, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alocsy
Det är nytt faktiskt. I artikeln citeras bitar av förhör med gm; är sekretessprövningen av fupen klar?
99% var redan sekretessprövad och man kan begära att få ut allt utom fotobilaga och ev förhör med underåriga.
Citera
2014-02-13, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Televerket2
TRENDBROTT HOS Expressen??????????????????

I dagens nätbilaga så är GM:s foto EJ pixlat OCH de skriver ut hans fullständiga namn. GM är ju inte ens dömd. Förut körde man stenhårt med att hålla på identitet etc tills dom har fallit.

http://www.expressen.se/nyheter/han-misstanks-for-morden-i-ljungsbro/

http://www.expressen.se/

Citat:
Doudou Ahoka har i förhör uppgett att han var påverkad av både alkohol och flera narkotiska preparat. Men en blodanalys har endast kunnat spåra en mindre mängd THC (cannabis), enligt polisens förhörsprotokoll.

Alltså inget badsalt/kannibaldrog/MDPV som afrosvensken via sin advokat Thomas Bodström uppgivit att han använt.
Inte ens alkohol, utan små mängder THC påvisade.
Citera
2014-02-13, 14:44
Medlem
Corazons avatar
Jag hämtade ut den. Varsågoda!

https://anonfiles.com/file/8b477f07067bc402c9dd26cd00a27e9a
Citera
2014-02-13, 14:52
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Jag vet inte var personen som skrev om sekretessprövningen fått uppgiften ifrån. På presskonferensen delades FUP'en ut till media och i den kontakt jag haft med tingrätten så har det aldrig varit något prat om att sekretessprövningen inte redan var klar då åtalet lämnades in.

corren.se skrivs det massor av artiklar nu som utgår från FUP'en.

Du kanske inte frågade specifikt om det? Tingsrätten fick inte FUP förrän åtal väcktes.

Förbeställda FUP kunde hämtas ut hos åklagaren. Det kanske är det som Smålandtintin är van vid? Domstolen kan välja att göra en egen sekretessprövning, viket de alltså gjorde igår.

Södertörns TR sekretessprövar Dalarö-FUP idag. Det är fakta och inget påhitt. De lämnade inte ut "allt utom bildbilaga" till allmänheten utan man måste vänta. Förbeställda exemplat kunde media hämta direkt hos åklagaren.

Vad fint gjort i FUP att ha med bilder på mordoffren som levande.
Senast redigerad av Minimoi 2014-02-13 kl. 15:04.
Citera
2014-02-13, 15:07
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corazon

Oj! Stort tack! 1936 sidor. Kvällen är räddad. :-)
Citera
2014-02-13, 15:53
Medlem
Minimois avatar
Föga oväntat var GM "Hönan" den överlevande VRs langare (flitig SMS-trafik)
Den mördade pojken framstår som den mer ordentligare av de båda. Ordentlig är relativt så missförstå inte.

Citat:
Det finns inga registrerade kontakter mellan Tommy Gustavsson och Doudou Ahoka. Däremot
finns Doudou Ahokas mobiltelefonnummer, 0705834017, med i kontaktboken i Tommy
Gustavssons mobiltelefon under benämningen "Hönan".
Citera
2014-02-13, 17:27
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corazon

Du är en vänlig herre. Jag extractade filen och såg till min förskräckelse att det i en av delarna stod "Obduktion". Nu är jag en skrämd dam. Innehåller PDF-en bilder från obduktionen? Jag vill inte se sådant. Vill gärna läsa allt, men vissa bilder vill man undvika.
Citera
2014-02-13, 17:46
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Du är en vänlig herre. Jag extractade filen och såg till min förskräckelse att det i en av delarna stod "Obduktion". Nu är jag en skrämd dam. Innehåller PDF-en bilder från obduktionen? Jag vill inte se sådant. Vill gärna läsa allt, men vissa bilder vill man undvika.

Du kan öppna den. Filen innehåller bara en enda sida som det står SEKRETESS på. :-)
Citera
2014-02-13, 17:47
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Du kan öppna den. Filen innehåller bara en enda sida som det står SEKRETESS på. :-)
Ah... Det tänkte ju inte jag på! Nåja! Då skall här läsas då! Tusen tack!
Citera
2014-02-13, 17:50
Bannlyst
Citat:

Dem verkar vara sekretessbelagda, konstigt!
Citera
2014-02-13, 18:10
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Från FUP
NEGERN ÄR ÄR PÅ CLOETTA BRON 2013-11-02 02:10:02 LKC101-E SUND

Haha! Får de säga så?
Citera
2014-02-13, 18:23
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Och jag är en vänlig dam som lugnar dej med att obduktionsbilderna är sekretessade.
Ser du filer som du kan vara känslig mot, t ex rättsläkarprotokoll, obduktionsprotokoll och liknande så låt bara bli att öppna just de filerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in