2014-02-13, 12:47
Medlem
PonPows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potatisgris1981
Nu generaliserade jag, förlåt. Kalla det SD-syndrom

Jag gillar att man gör martyr av dessa etniska svenskar som bor i "utsatta områden" men när man har kontakt med dem lite grann inser man att det bara är en massa white trash. Jag har den eviga äran att träffa dessa inom mitt yrke varje dag.

Det är väl inte så konstigt? Alla andra etniska Svenskar har redan flyttat där ifrån. Kvar blir då dessa "white trash" som antingen saknar möjlighet att flytta, knarkar, eller helt enkelt är såpass gjettofierade att dom inte längre bryr sig.
Citera
2014-02-13, 13:03
Medlem
potatisgris1981s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
Du läste inte vad jag svarade på förmodar jag.
Men motbevisa mig gärna, glöm inte källhänvisningen (avsaknaden av den var nämligen det jag svarade på)

Och beskriv gärna det metod o statistisk urval för hur man undersöker korrelationen mellan utbildning och vilket parti man sympatiserar med.

Det finns ingen undersökning? Men då så...

"Stödet är starkast bland lågutbildade, företagare och arbetare. Bland manliga LO-medlemmar stödjer nu fler än var tionde Sverigedemokraterna."

Jag rör mig inte i dessa kretsar men av alla sympatisörer jag har träffat hittills personligen, har ingen eftergymnasial utbildning.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-och-m-behover-knacka-sd-koden_7731292.svd

Det är väl bara att läsa lite inlägg på Avpixlat och Fria Tider (och även här) så inser man att dessa "patrioter" inte direkt spurtat till skolan på morgonen. Undantag finns, som alltid.
Citera
2014-02-13, 13:04
Medlem
potatisgris1981s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PonPow
Det är väl inte så konstigt? Alla andra etniska Svenskar har redan flyttat där ifrån. Kvar blir då dessa "white trash" som antingen saknar möjlighet att flytta, knarkar, eller helt enkelt är såpass gjettofierade att dom inte längre bryr sig.

Det finns trash utanför ghetton också. Hur har dessa blivit smittade tro?
Citera
2014-02-13, 13:44
Medlem
Citat:

Jag är utbildad socionom.

Ha ha Socionomutbildning måste väl betraktas som den mest värdelösa av alla utbildningar sett till samhällsnyttan!

De flesta socionomer är ju odugliga parasiter med skattefinansierade hittepåjobb.
Då de dessutom är vänsterindoktrinerade så stämmer det säkert att det inte finns många som röstar på SD.

Jag tycker vi börjar med att skicka socionomernas barn till kaozskolorna i förorten.
Citera
2014-02-13, 14:00
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Det finns trash utanför ghetton också. Hur har dessa blivit smittade tro?

Töntigt. Vad menar du med smittade? Det är självklart att det går att hitta WT överallt. Det tillhör normalfördelningen. Precis som det går att hitta vassa socionomer bland alla flummare.

Vad gäller SDs väljare och utbildningsnivå. Jo, SD väljare hade mycket riktigt en lägre utbildningsnivå 2012 vilket är den senaste undersökningen jag kunnat hitta. De skilde ut sig tillsammans med S väljare som inte heller räknade in så många akademiker i sin väljarkår. Sedan dess har sannolikt en del hänt. Min gissning är att nivån ökat markant. Men som sagt, det är en gissning.
Citera
2014-02-13, 14:09
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycho-Killer
...och segregationen ökar ytterligare eftersom de som vill ha sitt barn i en fungerande skola flyttar därifrån.

Smart. Extremt smart.

Exakt. Annan effekt är att ambitiösa invandrarelever från förorter inte längre kommer ges möjlighet att gå i innerstadsskolor vilket också ökar segregationen. Istället hamnar de i skolor vars prioritet är att handskas med sociala problem snarare än att utbilda.

Tror dock inte Baylan kan få igenom detta.
Citera
2014-02-13, 14:13
Medlem
Psycho-Killers avatar
Citat:
"Stödet är starkast bland lågutbildade, företagare och arbetare. Bland manliga LO-medlemmar stödjer nu fler än var tionde Sverigedemokraterna."

Jag rör mig inte i dessa kretsar men av alla sympatisörer jag har träffat hittills personligen, har ingen eftergymnasial utbildning.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/s-och-m-behover-knacka-sd-koden_7731292.svd

Det är väl bara att läsa lite inlägg på Avpixlat och Fria Tider (och även här) så inser man att dessa "patrioter" inte direkt spurtat till skolan på morgonen. Undantag finns, som alltid.

Det vore synnerligen intressant att se en liknande undersökning för övriga partier. Utan jämförelse är undersökningen totalt meningslös.
Om "arbetare" är ett mått på "lågutbildade" så har S en riktigt stor andel "lågutbildade":
http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-nast-storst-bland-lo-medlemmar/
Och du - till skillnad från oss andra - känner säkert till olika fora på nätet där sympatisörer till olika partier debatterar på ett mycket mer "välutbildat" sätt. Eller?
Du kommer att bli förvånad över att upptäcka hur det generellt sett står till med hjärnceller ute i stugorna, oavsett partisympatier...

Ingen av artiklarna säger något om resp utbildningsnivå hos dem som stödjer partiet. Om nu utb.nivå har något att göra med hur "smart" en person är...

För övrigt anser jag att nivån på FB är förvånande hög/bra, med tanke på att även känsliga frågeställningar tillåts att diskuteras. Jag förmodar att du hellre besöker hårdmodererade forum.
Citera
2014-02-13, 15:51
Medlem
citymormors avatar
Nej nej! Vi Svenskar som flyttar våra barn har fel, det är tydligen bättre med analfabeter som tar lärarens alla resurser, se nedan:

Citat:
Är det så att en lärare har elever som är nyanlända i klassen, måste faktiskt läraren anpassa undervisningen, göra den extra tydlig, och lyfta fram ämnesspråket och ge större utmaningar till gruppen, och det gör ofta undervisningen mycket bättre.
Säger Lina Axelsson Kihlblom, rektor på Ronnaskolan i Södertälje.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5779504

Vilken jävla idiot! Klart som fan det blir skit! Föräldrarna flyttar ju barnen för att barnen berättar hemma hur illa det är ställt, om barnen kom hem och påpekade hur bra det blivit med svartmuskiga män som inte förstår något i klassen så skulle ju alla vara glada.
Citera
2014-02-13, 16:35
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citymormor
Nej nej! Vi Svenskar som flyttar våra barn har fel, det är tydligen bättre med analfabeter som tar lärarens alla resurser, se nedan:

Säger Lina Axelsson Kihlblom, rektor på Ronnaskolan i Södertälje.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=5779504

Vilken jävla idiot! Klart som fan det blir skit! Föräldrarna flyttar ju barnen för att barnen berättar hemma hur illa det är ställt, om barnen kom hem och påpekade hur bra det blivit med svartmuskiga män som inte förstår något i klassen så skulle ju alla vara glada.

Hemsk utveckling, politiker tycker det är värt att svenska barn får en mycket sämre utbildning för att eventuellt utlänningar ska få en lite bättre utbildning. Vilket inte det stämmer heller, resultatet blir endast att svenska barn och ungdomar får en mer eller mindre förstörd skolgång vilket i sin tur resulterar i depression och ev. ännu värre saker när man blir äldre. Man formas som barn.

Jag är ett sådant exempel och se hur dåligt det gick för mig. Mina föräldrar var naiva, trodde att det man läste i tidningen, såg på nyheterna och det som politikerna sa var alltid sant. Nu vet vi bättre, agera i tid, det är dina barns framtid vi talar om!

Förstår ju alla att individer som knappt kan läsa och skriva på sitt eget språk inte klarar av den svenska skolan. Men Rödgröna vill nu anpassa skolundervisningen till våra svenska barn efter dessa individer.
Citera
2014-02-13, 17:39
Medlem
Quid pro quos avatar
Märkligt, S brukade vara progressiva och vilja att arbetarklassens barn skulle göra en klassresa genom att få tillgång till högre utbildning. Nu har man anammat M:s och nyliberalernas plan att öka klassklyftorna igen genom att beröva arbetarbarnen möjligheten till en framgångsrik skolgång i en havererad mångkulturell kaozskola.

Förstår inte varför en enda svensk arbetare röstar på vänstern fortfarande.
Citera
2014-02-13, 18:25
Medlem
Så var det förr och det är på gränsen att strida mot FN-konventionen, artikel 26 (... Rätten att välja utbildning för barnen tillkommer i första hand deras föräldrar.) Det är dock bara ett patetiskt försök att öka integrationen som självklart inte kommer att funka, metoden är redan testad.
Citera
2014-02-13, 19:28
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirtank
Där finns ingen mångkultur alls, var där nyligen. Det kanske finns nån diplomat från Paraguay men hans barn kommer inte stöka. Att berika såna stadsdelar med muslimer är ett utmärkt förslag från sossarna. Skäggbarn och nyanlända kommer göra dem gott. In med dem i skolorna, skynda på!

Israel är det enda landet som kommit på en lösning, de trollar med kvinnorna på nåt sätt så Allah inte sprider sig.

Det finns mångkultur i Täby fast i mindre utsträckning än i Botkyrka. För en fem-sex år sedan klarade var åttonde i Näsbyparksskolan inte fulla betyg till gymnasiet. När det var helsvenskt så var det bara några stycken i varje årgång som inte klarade av fulla betyg.

Det spelar ingen roll eftersom överklassen stoppar sina ungar i privatskola oavsett om det är helsvenskt eller inte i den kommunala skolan. Ungarna ska få ett kontaktnät bland andra rikemansbarn, det borgar för en lyckad karriär efter Handelshögskolan eller inom MUF, då kan man inte sätta dem i skola med knegarsvennarnas ungar.
Senast redigerad av infidel 2014-02-13 kl. 19:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in