2014-01-23, 23:38
Bannlyst
Vad menas med "Strykfritt" på tvättmaskinen?
Citera
2014-01-27, 16:49
Medlem
När man köper t-shirt i butik så är dom ofta mjuka och raka, för att sedan när jag tvättar så blir dom skrynkliga och hårda, någon som vet hur det går till? Är medveten om att dom stryker för att få det rakt men just mjukheten?
Citera
2014-01-28, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jesper1891
När man köper t-shirt i butik så är dom ofta mjuka och raka, för att sedan när jag tvättar så blir dom skrynkliga och hårda, någon som vet hur det går till? Är medveten om att dom stryker för att få det rakt men just mjukheten?

Pröva att använda skölj/mjukmedel.
Citera
2014-02-12, 23:36
Medlem
Odör hos nytvättade kläder

Tja,

Jag har ett problem med att vissa nytvättade kläder börjar lukta svett när man tagit på sig dem och blivit lite varm.

Jag har googlat runt om detta och hittat olika knep, vinäger, ättika, bakpulver... Har testat ättika, fungerar ej.

Jag lyckades nu hitta följande produkt som säljs på clas ohlson: Fit'n clean

Har någon testa denna eller en liknande produkt som fungerar?
Citera
2014-02-13, 00:00
Medlem
Börja tvätta typ alla dina kläder i 60 grader (åtminstone ibland) så slipper du nog alla oönskade odörer. Du vet, lägre temperaturer tar inte bort smuts och bakterier ordentligt.
Citera
2014-02-13, 00:11
Medlem
testa vanish's bakteriedödande tvättmedel, funkar fan på allt!
Citera
2014-02-13, 00:47
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen
Börja tvätta typ alla dina kläder i 60 grader (åtminstone ibland) så slipper du nog alla oönskade odörer. Du vet, lägre temperaturer tar inte bort smuts och bakterier ordentligt.
Du vet, 60 grader kan förstöra kläder.

Jag har en tröja som luktar lite smått unket så fort jag haft på mig den en timme eller två. Inget annat klädesplagg beter sig så... Jobbigt och mystiskt.
Citera
2014-02-13, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Du vet, 60 grader kan förstöra kläder.

Jag har en tröja som luktar lite smått unket så fort jag haft på mig den en timme eller två. Inget annat klädesplagg beter sig så... Jobbigt och mystiskt.

Kan och kan. De flesta kläder är felmärkta från tillverkaren för säkerhets skull. 60 graderstvättning sliter såklart mer på kläder men det är knappast märkbart om det endast sker då och då.

Vad är det för material på din tröja som stinker?
Citera
2014-02-13, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FimpeDimpen

Har testat 60 grader, vågar inte gå högre. Ingen match för mina svettpartiklar. Behöver fusionstemperaturer eller kemisk krigsföring.

Har beställt hem två flaskor av nämnd produkt. Ska testa nästa tvätt o se om det gör jobbet.
Citera
2014-02-13, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whateva
Tja,

Jag har ett problem med att vissa nytvättade kläder börjar lukta svett när man tagit på sig dem och blivit lite varm.

Jag har googlat runt om detta och hittat olika knep, vinäger, ättika, bakpulver... Har testat ättika, fungerar ej.

Jag lyckades nu hitta följande produkt som säljs på clas ohlson: Fit'n clean

Har någon testa denna eller en liknande produkt som fungerar?

Jag har testat det där och det funkar faktiskt. Hur miljövänligt det är vet jag inte?! Det behöver inte användas varje tvätt, min flaska har jag haft över ett år nu. Fast det beror kanske på hur pass mycket ingrodd lukt det är i kläderna.
Citera
2014-02-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag har testat det där och det funkar faktiskt. Hur miljövänligt det är vet jag inte?! Det behöver inte användas varje tvätt, min flaska har jag haft över ett år nu. Fast det beror kanske på hur pass mycket ingrodd lukt det är i kläderna.

Vad bra, jag gillar inte miljövänliga produkter. Det innebär oftast att man får betala mer för något med lägre effektivitet. Vi får hoppas att miljöpartiet inte reglerar bort detta snart.

Ska bli spännande att prova. Kanske kan rädda några kära plagg.
Citera
2014-02-14, 00:04
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whateva
Vad bra, jag gillar inte miljövänliga produkter. Det innebär oftast att man får betala mer för något med lägre effektivitet. Vi får hoppas att miljöpartiet inte reglerar bort detta snart.

Ska bli spännande att prova. Kanske kan rädda några kära plagg.
Men den produkten är också miljömärkt, Svanenmärkt för att vara specifik.

Har du testat ett längre program kanske, många väljer det korta programmet för att slippa en lång tvätt på 2-3 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in